اخبار فناوری

قابلیت جدید واتس اپ به شما یک پروفایل جایگزین برای غریبه‌ها می‌دهد

تا به حال به این فکر کرده‌اید که کاش می‌شد عکس پروفایل و اسم نمایش داده شده برای پروفایل‌تان براساس مخاطب‌ها متفاوت باشد؟ خب باید بگویم متا به این فکر کرده و قابلیت جدید واتس اپ به شما یک پروفایل جایگزین برای غریبه‌ها می‌دهد.

قابلیت جدید واتس اپ

وقتی شخصی شماره شما را ذخیره می‌کند و از واتس اپ با شما در ارتباط است، می تواند تصویر پروفایل، اسم انتخابی و وضعیت (status) شما را ببیند. برخی از این اطلاعات ممکن است برای همه مخاطبان شما مناسب نباشند. خوشبختانه، ویژگی “پروفایل جایگزین” یا “Alternate Profile” واتس اپ با هدف رسیدگی به این مشکلات در دست توسعه است.

پروفایل جایگزین واتس اپ با هدف ارائه حریم خصوصی بهتر به کاربران توسعه داده شده است. این ویژگی به کاربرانی که تنظیمات پروفایل واتس‌اپ خود را روی حالت خصوصی تنظیم کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا یک پروفایل ثانویه ایجاد کنند.

با این کار، برای عموم مخاطبین که در دایره افراد مشخص شده نیستند؛ اطلاعات پروفایل دوم نمایش داده می‌شود اما برای دوستان و افرادی که مشخص می‌کنید عکس و اطلاعات پروفایل شخصی قابل مشاهده است.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، شما می‌توانید انتخاب کنید که اطلاعات پروفایل شخصی شما به چه افرادی نمایش داده شود:

  1. ۱- همه
  2. ۲- مخاطبین شما
  3. ۳- مخطابین شما به جز
  4. ۴- هیچ کس

اگر گزینه ۲ یا ۳ را انتخاب کنید، افراد غریبه خارج از این محدوده می‌توانند پروفایل جایگزین شما را ببینند. همانطور که در بخش پایین تصویر می‌بینید، می‌توانید تنظیمات مربوط به آن را انچام دهید.

به این ترتیب شما می‌توانید با داشتن یک پروفایل واتس اپ اما بین دوستان و غریبه‌ها یا ارتباطات کاری تمایز قائل شوید که به نظر من موضوع مفیدی است.

این قابلین هنوز رسما عرضه نشده اما در دسته توسعه بوده و باید در آینده نزدیک ارائه شود.

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/02/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3-%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AC%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا