اخبار فناوری

پیکسل 7a ممکن است آخرین گوشی از سری Pixel A گوگل باشد

ما درنهایت تا 8 روز دیگر و برگزاری رویداد Google I/O 2023، چشممان به جمال Pixel 7a روشن خواهد شد؛ اما آخرین شایعات حاکی از آن است که شاید این آخرین باری باشد که گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ای از سری پیکسل A گوگل را می‌بینیم.

آخرین گوشی از سری A گوگل

این شایعه از سوی افشاگر Yogesh Brar منتشر شده که بیان می‌کند پیکسل 7a ممکن است نقطه پایان دستگاه‌های سری A گوگل باشد. این شایعه تاحدودی منطقی است زیرا ما شاهد روند افزایشی قیمت این گوشی هستیم و سخت‌افزار آن نیز روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شود.

گوگل از سال 2019 پیکسل‌های سری A خود را عرضه کرده است و در بیشتر موارد، ارائه این دستگاه‌ها منطقی بودند زیرا همان تجربه عالی پیکسل را با هزینه کمتر و مشخصات کمی ضعیف‌تر ارائه می‌دهند. بااین‌حال، با پیکسل 5 و پیکسل 5a که دارای چیپست مشابه بودند، این وضعیت تغییر کرد. با پیکسل 6 و پیکسل 6a نیز، شکاف بین مدل پایه و مدل “A” حتی بیشتر شد زیرا هر دو گوشی یک تراشه Tensor را ارائه می‌کردند و Pixel 7a امسال قرار است چیپست Tensor G2 را که در سری پیکسل 7 استفاده شده است، ارائه دهد.

پیکسل 7a؛ آخرین گوشی از سری Pixel A گوگل

پیکسل 7a؛ آخرین گوشی از سری Pixel A گوگل

مشخصات مشابه یک چیز است، اما قیمت پیکسل 7a نیز درحال افزایش است. براساس شایعات اخیر، پیکسل 7a قیمتی معادل 499 دلار خواهد داشت و قیمت پایه پیکسل 7 از 599 دلار شروع می‌شود. با نگاهی به این تفاوت، منطقی نیست که کسی مدل ارزان‌تر را بخرد. درنهایت، اگر گوگل قیمت را بیشتر کاهش دهد و بتواند مشخصات را ثابت نگه دارد، منطقی است که به سراغ یک مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر برویم، اما به‌غیر از این، هیچ فایده‌ای ندارد.

این افشاگر همچنین اشاره می‌کند که گوگل در آینده فقط به پیکسل پایه، پرو و گوشی تاشو خود پایبند خواهد بود. نکته جالب دیگری که گفته شده این است که سامسونگ نیز ممکن است همین رویه را درپیش بگیرد که من معتقدم این‌طور نخواهد بود زیرا برخلاف گوگل، سری A برای سامسونگ یکی از سودآورترین سری‌ها است و در برخی موارد فروش بیشتری از دستگاه‌های گران‌قیمت سری S و Z دارد.

نظر شما درباره احتمال پایان یافتن عرضه مدل‌های پیکسل A با معرفی آخرین گوشی از این خانواده چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/02/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-7a-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-pixel-a-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا