اخبار فناوری

مدیر بازاریابی ویژن پرو اپل بعد از ۳۶ سال، از شرکت کناره گیری کرد

اپل ویژن پرو بدون شک یکی از مهمترین محصولات هدفمند در تاریخ این شرکت است. البته به لطف قیمت 3500 دلار همچنین یکی از گران ترین هاست. اما در هر صورت معرفی و عرضه این محصول بدون چند مدیر مهم اپل امکان پذیر نبود. یکی از این افراد مدیر ارشد بازاریابی ویژن پرو است که امروز گزارش جدیدی ادعا می کند از سمت خود استعفا داده است.

فرانک کازانووا اولین مدیر بازاریابی اپل برای محصولات واقعیت افزوده بود و از سال 2019 در این سمت خدمت کرده است.

داستان کازانووا و اپل از اواخر دهه 1980 شروع می شود. زمانی که او برای بازاریابی محصولات متمایز این شرکت به اپل پیوست.

به گفته ApplrInsider، یک مدیر بازاریابی نحوه ارتباط و تعامل کاربران با محصول را تعیین می کند و در سال 2019 مسئولیت این بخش را بر عهده خواهد داشت. واقعیت افزوده اپل زمام امور را به دست گرفت. کازانووا او آینده نگری لازم را برای پذیرش محصولات جدید و پیشرفته داشت. اما حتی این مشکل نیز باعث انتشار زودهنگام Vision Pro نشد. اما در هر صورت او با نقش محوری خود توانست هدفون اپل را به تولید انبوه برساند. قبل از ویژن پرو، کازانووا نقش بزرگی در فروش آیفون تحت قراردادهای اپراتور ایفا می کرد.

مدیر بازاریابی ویژن پرو، فرانک کازانووا

مدیر بازاریابی ویژن پرو، فرانک کازانووا

کازانووا تصمیم گرفت در یک لحظه حساس اپل را ترک کند!

گزارش های اخیر ادعا می کنند که تقاضا برای هدفون های اپل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است تا جایی که اپل مجبور به توقف تولید شده است. نصف کنید گوگل و سامسونگ نیز در حال آماده سازی محصولات واقعیت افزوده خود هستند و امیدوارند بتوانند بخشی از بازار را به دست آورند.

ممکن است اپل همچنان در حال بررسی عرضه آن باشد اقتصادی برای راه اندازی Vision Pro در سال 2025. اما حتی اگر کازانووا پس از 36 سال بازنشسته می شود و اپل مدیر جدیدی منصوب نکرده است، تصور آینده محصولات VR از کوپرتینو آسان نیست. اما ما امیدواریم که شخصی با ابزار توسعه و سرمایه گذاری در محصولات جدید، میراث کازانووا را تصاحب کند.

آیا فکر می کنید این عقب نشینی برنامه های اپل را برای محصولات آینده اش تغییر می دهد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/26/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DB%B3%DB%B6-%D8%B3%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا