اخبار فناوری

تاریخ عرضه هدست اپل ویژن پرو در امریکا احتمالا ۷ بهمن ۱۴۰۲ است

مدت قابل توجهی از معرفی هدست Apple Vision Pro می‌گذرد و هنوز حتی برای بررسی عمومی به افراد صاحب‌نظر ارائه نشده است. خیلی از کاربران منتظر عرضه عمومی این گجت گران‌قیمت ۳۵۰۰ دلاری هستند. اگر شما هم جز آن دسته هستید باید بگویم که تاریخ عرضه هدست اپل ویژن پرو در امریکا احتمالا ۷ بهمن ۱۴۰۲ است.

تاریخ عرضه هدست اپل ویژن پرو در امریکا

طبق گزارش‌های زنجیره تامین که توسط “وال استریت آبزرور” منتشر شده است، اپل احتمالا هدست مورد انتظار Vision Pro خود را در تاریخ ۲۷ ژانویه یا ۷ بهمت ۱۴۰۲ در امریکا عرضه کند. این ادعا با گزارش مارک‌گورمن در مورد افزایش تولید و عرضه احتمالی عمومی در فوریه مطابقت دارد.

سونی تامین‌کننده اصلی نمایشگر برای هدست ویژن پرو است که از تخصص خود در فناوری صفحه نمایش برای توسعه آن استفاده می کند. یک شرکت چینی نامشخص نیز به عنوان تامین کننده ثانویه عمل می کند و در صورت تقاضای زیاد برای محصول، نقش حیاتی در افزایش ظرفیت تولید دارد.

این هدست دارای صفحه نمایش OLED مبتنی بر سیلیکون یا OLEDoS است که از فیلتر رنگی (CF) به همراه طرح WOLED استفاده می‌کند. این روش با هدایت نور سفید از طریق فیلترهای رنگی RGB، بازتولید رنگ را افزایش می‌دهد و به کاربران نوید یک تجربه بصری فوق‌العاده با وضوح، رنگ‌های غنی و کیفیت کلی صفحه نمایش را می‌دهد.

با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که ظاهرا اپل همچنین قصد دارد نسخه ارتقا یافته هدست ویژن پرو خود را در سال ۲۰۲۷ منتشر کند که دارای فناوری RGB OLEDOS سامسونگ برای روشنایی بالاتر در مقایسه با مدل فعلی WOLED+CF است. RGB OLEDOS مستقیما از زیر پیکسل های RGB نور و رنگ تولید می کند که نیاز به فیلترهای رنگی را از بین می برد و روشنایی نمایشگر را افزایش می دهد.

مینگ چی کو، تحلیلگر Tianfeng International، اهمیت استراتژیک هدست ویژن پرو اپل را در مجموعه محصولات ۲۰۲۴ این شرکت برجسته می کند. وی معتقد است که این محصول می تواند روندهای لوازم الکترونیکی مصرفی را بازتعریف کند و تخمین می زند که اپل قصد دارد در سال جاری تقریباً 500,000 دستگاه عرضه کند که نشان دهنده اعتماد به تقاضای بالقوه این محصول در بازار است.

کو همچنین عنوان می‌کند که پاسخ مثبت کاربر به Vision Pro می تواند آن را به “محصول مهم بعدی” در لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل کند، بر قیمت سهام در زنجیره تامین مرتبط تاثیر بگذارد و استاندارد جدیدی برای دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته در صنعت فناوری ایجاد کند.

برای مروری بر مشخصات کلیدی اپل ویژن پرو باید گفت که این محصول صفحه نمایشی با وضوح بالا با بیش از 23 میلیون پیکسل دارد که توسط تراشه M2 و تراشه R1 برای پردازش سریع داده سنسورها تغذیه می شود. این سنسورها شامل LiDAR برای ردیابی حرکت کاربر و محیط اطراف می‌شود.

قابل ذکر است که این دستگاه می‌تواند عکس و ویدیوهای سه بعدی بگیرد و تجربه‌ای همه‌جانبه را ارائه دهد. این برای بازی، تماشای فیلم و برنامه‌های واقعیت افزوده جذاب است.

با این حال باتری خارجی و عمر باتری کم حدود ۲ ساعته در کنار محدودیت‌ها و هزینه‌های گزاف برای کاربران عینکی می‌تواند نقاط تاریک این محصول باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این محصول آغاز عصر جدیدی از سبک زندگی دیجیتال است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/02/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7/

Updated: 2024-02-17 09:44:38

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا