اخبار فناوری

رویداد Google برای 19 فوریه 1401 برنامه ریزی شده است: اختراع مجدد جستجو

این هفته، گوگل میزبان چیزی است که به بهترین شکل می‌توان آن را «رویداد اضطراری» توصیف کرد. با توجه به دعوت نامه ارسال شده توسط گوگل، این رویداد بیشتر بر روی “استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای ابداع مجدد روش جستجوی افراد” تمرکز خواهد کرد. از این بیانیه مشخص می شود که گوگل قصد دارد با ChatGPT تجارت کند. رویداد Google برای 19 فوریه 1401 برنامه ریزی شده است و در پاریس برگزار می شود.

رویداد گوگل

گوگل آماده است تا چیزی را ارائه دهد که با ChatGPT رقابت کند. در حال حاضر، این رویداد حدود 40 دقیقه برنامه ریزی شده است و البته می توانید آن را به صورت زنده در یوتیوب تماشا کنید.

اما همانطور که انتظار دارید، گوگل قطعا بر مدل هوش مصنوعی تاثیر خواهد گذاشت. این تأثیر چه می تواند باشد؟

دعوتنامه رسمی گوگل حاوی اطلاعات بیشتری درباره این رویداد بود. گوگل در نظر دارد قدرت بگیرد هوش مصنوعی برای اجازه دادن به کاربران برای “کاوش و تعامل با اطلاعات” استفاده می شود. گوگل احتمالاً قصد دارد شبیه سازی ChatGPT خود را “طبیعی تر و احساسی تر از همیشه” کند.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، چند روز پیش گزارش مالی خود را منتشر کرد و مدیرعامل قول داد که «به زودی مردم قادر خواهند بود مستقیماً با جدیدترین و قدرتمندترین مدل‌های زبان ما به عنوان همراهی برای تحقیق ارتباط برقرار کنند. روش های تجربی و ابتکاری.

گزارش مالی گوگل

گوگل

با نگاهی به روند ChatGPT، به نظر می‌رسد که گوگل در اوایل سال جاری وضعیت «کد قرمز» را اعلام کرد. او حتی بنیانگذاران شرکت، سرگئی برین و لری پیج را از بازنشستگی بیرون آورد تا کمک کنند. بنابراین می توان گفت که گوگل چت بات محبوب را به عنوان یک تهدید می بیند.

مدل های فعلی هوش مصنوعی گوگل

گوگل فناوری های هوش مصنوعی زیادی دارد. با این حال، اکثر آنها برای عموم آزاد نیستند. و جالب اینجاست که در حال حاضر یک ربات چت ایجاد شده توسط گوگل به نام “TheMDAاین سرویس مخفف زبان مدل برای برنامه‌های مکالمه است.

همچنین یک مدل هوش مصنوعی تولید کننده تصویر به نام “Imagenو همانطور که انتظار دارید، این دو اساسا همان چیزی است که OpenAI با ChatGPT و DALL-E ارائه می دهد. اما تفاوت اصلی این است که محصولات OpenAI عمومی هستند، در حالی که گوگل دو سرویس خود را خصوصی نگه داشته است.

به گفته CNBC، یکی از نتایج تلاش های تولید گوگل، “کارآموز باردیا “کارآموز بارد”. این سرویس در هسته خود یک چت بات است که از فناوری LaMDA استفاده می کند. مانند ChatGPT، این امکان را به افراد می دهد تا سؤالات خود را بپرسند و پاسخ دقیق سؤالات خود را دریافت کنند.

در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که گوگل در این رویداد چه چیزی ارائه می‌کند و آیا سال 2023 سالی خواهد بود که تغییر بزرگی در نحوه تعامل ما با اطلاعات موجود رخ می‌دهد یا خیر.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا