اخبار فناوری

قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گران تر از نسل قبل خواهد بود

به گفته تیم لانگ، سری آیفون ۱۵ پرو احتمالا گران تر از مدل های فعلی خواهد بود. لانگ گفت این اطلاعات را بر اساس گفتگو با شرکت های زنجیره تامین اپل در آسیا به دست آورده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، احتمالا قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس حدود ۱,۱۹۹ تا ۱,۲۹۹ دلار خواهد بود.

قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس افزایش پیدا خواهد کرد؟

منبع این گزارش می‌گوید که انتظار دارد آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو قیمت داشته باشد. و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گرانتر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. وی اما معتقد است که قیمت سایر مدل ها (iPhone 15 و iPhone 15 Plus) مشابه نسل قبل بوده و بدون تغییر باقی خواهد ماند. بر اساس تخمین های لانگ، قیمت سری آیفون ۱۵ در ایالات متحده می تواند به شرح زیر باشد:

۱- آیفون ۱۵: ۷۹۹ دلار (بدون تغییر)

۲- آیفون ۱۵ پلاس: ۸۹۹ دلار (بدون تغییر)

۳- آیفون ۱۵ پرو: تا ۱,۰۹۹ دلار (در مقابل ۹۹۹ دلار فعلی)

۴- آیفون ۱۵ پرو مکس: تا ۱,۲۹۹ دلار (در مقابل ۱,۰۹۹ دلار فعلی)

شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز تله فوتو ارتقا یافته با فناوری پریسکوپی است که زوم اپتیکال ۵ تا ۶ برابری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برای مقایسه، هم اکنون مدل های آیفون ۱۴ پرو زوم ۳ برابری اپتیکال دارند‌. البته احتمالا این ویژگی در iPhone 15 Pro موجود نخواهد بود. برخورداری از دوربین پریسکوپی به افزایش قیمت بیشتر نسخه پرو مکس کمک خواهد کرد. لانگ معتقد است که لنز پریسکوپی حدود ۵۰ دلار به هزینه آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه می‌کند.

آیفون ۱۴ پرو مکس

البته همیشه به یاد داشته باشید که تخمین قیمت آیفون های آینده با شک و تردید همراه هستند. زیرا اطلاعات مذکور صرفا در حد حدس و گمان بوده و همیشه درست نیستند. به عنوان مثال، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سال گذشته افزایش قیمت را برای مدل‌ های آیفون ۱۴ پرو پیش‌بینی کرد. اما این دستگاه ها در نهایت همان قیمت‌ های نسل قبلی را داشتند.

دلایل زیادی برای افزایش قیمت سری iPhone 15 Pro وجود دارد 

همان طور که MacRumors اشاره می‌کند، علیرغم وجود گزارش هایی مبنی بر وجود مشکل موقت در تولید صفحه نمایش مدل های پرو آیفون، همچنان انتظار می‌رود که اپل در ماه سپتامبر سری iPhone 15 را معرفی کند. سایر ویژگی های شایعه شده برای مدل های Pro شامل پورت USB-C، قاب تیتانیومی، دکمه Action قابل تنظیم، تراشه A17 Bionic سریعتر، حاشیه های نازک تر در اطراف نمایشگر، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، افزایش رم، تراشه Ultra Wideband ارتقا یافته و موارد دیگر است. تمام این ویژگی های جدید به همراه تورم موجود، می‌تواند باعث افزایش قیمت این سری از آیفون های آینده اپل شود. این اولین افزایش قیمت پس از آیفون X و آیفون XS Max است که به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱,۰۹۹ دلار قیمت داشتند.

سری آیفون 15 به لنز هیبریدی دوربین با دریچه دیافراگم بزرگتر مجهز خواهد شد

اوایل این هفته، دبی وو و تاکاشی موچیزوکی از بلومبرگ گزارش دادند که اپل در نظر دارد قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را تا مقدار نامشخصی افزایش دهد. همان طور که می‌بینید، منابع متعددی خبر از افزایش قیمت آیفون های آینده اپل می دهند. در نهایت، ما در چند ماه آینده و پس از معرفی سری iPhone 15 متوجه افزایش یا عدم افزایش قیمت این سری از تلفن های هوشمند اپل خواهیم شد.

نظر شما چیست؟ آیا اپل قیمت آیفون های ۱۵ پرو را افزایش خواهد داد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/27/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%85%DA%A9%D8%B3-%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا