اخبار فناوری

چرا گلکسی زد فولد 5 از اسلات اختصاصی قلم S Pen بی‌بهره است؟ سامسونگ پاسخ می‌دهد

سامسونگ سرانجام Galaxy Z Fold 5 را در رویداد آنپکد روز گذشته خود معرفی کرد و کسانی که انتظار یک اسلات اختصاصی قلم S Pen را در این گوشی داشتند، ممکن است ناامید شده باشند. مطابق روال هر سال، از ماه‌های گذشته شایعه شده بود که نسل جدید زد فولد از این قابلیت بهره می‌برد اما درنهایت این اتفاق نیفتاد. حال، یکی از مدیران سامسونگ علت اصلی عدم وجود اسلات قلم S Pen در گلکسی زد فولد 5 را توضیح داده و آن را به طراحی باریک و وجود فضای کافی برای باتری این دستگاه نسبت می‌دهد.

علت عدم استفاده از اسلات اختصاصی قلم S Pen در گلکسی زد فولد 5

یکی از مدیران سامسونگ در مصاحبه با Android Authority تأیید کرده است که آن‌ها واقعاً به فکر آوردن اسلات قلم به Galaxy Z Fold 5 بوده‌اند.

وقتی از جاستین هیوم، معاون موبایل سامسونگ آفریقای جنوبی، پیرامون این موضوع سؤال شد، وی پاسخ داد: «بنابراین ما نگاهی به آن انداختیم و در مورد آن فکر کردیم. دلیل اصلی درحال‌حاضر در مورد بهینه‌سازی باتری (sic) است و به همین علت ما آن را کنار گذاشتیم.»

به‌جای یک اسلات اختصاصی روی گوشی، هیوم گفت که سامسونگ تصمیم گرفت یک اسلات به قاب آن اضافه کند و آن را مسطح و بدون مزاحمت کند.

«بنابراین این واقعاً یک اولویت‌بندی در مورد آنچه که باید در دستگاه وجود داشته باشد، درمقابل قرار دادن اسلات S Pen بود.»

علت عدم استفاده از اسلات اختصاصی قلم S Pen در گلکسی زد فولد 5

علت عدم استفاده از اسلات اختصاصی قلم S Pen در گلکسی زد فولد 5

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، این شرکت حتی نمونه اولیه زد فولد 5 با اسلات قلم را تولید کرده بود، اما درنهایت تصمیم گرفت تا به دلیل عدم افزایش حجم داخلی گوشی برای تعبیه باتری و همچنین نازک‌تر شدن این دستگاه، آن را کنار بگذارد.

تصمیم سامسونگ مبنی‌بر عدم استفاده از اسلات قلم S Pen در گلکسی Z Fold 5 تعجب‌آور نیست. در مقایسه با گوشی‌های معمولی، فضای زیادی برای کار با دستگاه‌های تاشو وجود ندارد. بنابراین افزودن اسلات قلم به یک گوشی تاشو می‌تواند عواقب بیشتری برای ظرفیت باتری و سایر اجزا داشته باشد. اگر سامسونگ نمی‌خواهد این قطعات را به‌خطر بیندازد، احتمالاً باید با طراحی ضخیم‌تر این دستگاه مقابله کند.

بااین‌حال، استفاده از قلم S Pen در دستگاهی به سبک فولد به‌دلیل فضای بزرگتر نمایشگر آن نسبت‌به گوشی‌های معمولی، منطقی است. بنابراین ما کنجکاو هستیم که ببینیم آیا سامسونگ واقعاً می‌تواند یک دستگاه فولد با اسلات قلم S Pen را در آینده تولید کند یا خیر.

نظر شما درباره علت عدم استفاده از اسلات S Pen در گلکسی زد فولد 5 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/27/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%B2%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-5-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D9%82%D9%84%D9%85-s-pe/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا