اخبار فناوری

قابلیت پایش “آپنه خواب” به گلکسی واچ ۵ و ۶ در کره‌جنوبی اضافه خواهد شد.

شاید اولین بپرسید آپنه خواب چیست؟ وقفهٔ تنفسی در خواب یا آپنه خواب (Sleep apnea) یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه (اما با تعداد دفعات زیاد) در طول خواب می‌شود. هر توقف می‌تواند حدود چندین ثانیه طول بکشد. همچنین معمولاً تعداد زیادی توقف (ده‌ها یا حتی صدها بار) در یک شب اتفاق می‌افتد. حال که می‌دانیم این اصطلاح به چیزی اشاره دارد، بد نیست بدانید که سامسونگ با آپدیتی قابلیت پایش “آپنه خواب” را به گلکسی واچ ۵ و ۶ و در کره‌جنوبی اضافه خواهد کرد.

قابلیت پایش “آپنه خواب” گلکسی واچ ۵ و ۶

سامسونگ گفته که این ویژگی از اوایل سال آینده و از طریق اپلیکیشن Samsung Health Monitor در کره‌جنوبی در دسترس خواهد بود.

ویژگی جدید پایش آپنه خواب سامسونگ به افراد کمک می‌کند شرایط خواب خود را پایش کنند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید دو بار در مدت ۱۰ روز، هر بار بیش از چهار ساعت، خواب خود را پایش کنند. سپس ساعت تخمینی از شاخص آپنه-هیپوپنه (AHI) را در اختیار آنها قرار می‌دهد، که اندازه گیری شدت آپنه خواب است.

اگر کاربر نمره AHI بالایی داشته باشد، ساعت به او توصیه می کند برای ارزیابی و درمان بیشتر به پزشک مراجعه کند. ویژگی جدید آپنه خواب سامسونگ افزودنی ارزشمند به سری گلکسی واچ است و می تواند به میلیون ها نفر کمک کند تا وضعیت خواب خود را شناسایی و مدیریت کنند.

مدل خاص Astro Edition گلکسی واچ 6 کلاسیک

مدل خاص Astro Edition گلکسی واچ 6 کلاسیک

ویژگی جدید آپنه خواب به نظارت بر فشار خون، تشخیص الکتروکاردیوگرام (ECG) و اعلان ریتم نامنظم قلب به عنوان جدیدترین موارد اضافه شده به برنامه مانیتور سلامت سامسونگ می پیوندد.

با این حال، سامسونگ خاطرنشان می کند که ویژگی جدید آپنه خواب تنها یک ابزار پیش-تشخیصی است و نمی تواند جایگزین تشخیص یا درمان توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط شود. البته مطمئناً می تواند ابزار مفیدی برای افرادی باشد که نگران سلامت خواب خود هستند.

نظر شما درباره این ویژگی جدید ساعت هوشمند سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/05/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A2%D9%BE%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%86-%DB%B5-%D9%88-%DB%B6/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا