اخبار فناوری

عملکرد گرافیکی Exynos 2400 حتی از Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy هم کمتر است!

به احتمال خیلی زیاد ماجرای استفاده از تراشه اگزینوس و اسنپدراگون در سری Galaxy S24 دوباره وجود خواهد داشت. گفته می‌شود که حداقل در مدل‌های پایه و پلاس از اگزینوس ۲۴۰۰ برای عموم بازارها و از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای بازار امریکا، چین، کره‌جنوبی و … استفاده می‌شود. امیدواریم این موضوع صحت نداشته باشد چرا که متاسفانه عملکرد گرافیکی Exynos 2400 حتی از Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy هم کمتر است!

عملکرد گرافیکی تراشه Exynos 2400 در یک گزارش غیررسمی

یک منبع اطلاعاتی در X (توئیتر سابق) که در مورد محصولات معرفی نشده سامسونگ، اطلاعات موثقی منتشر می کند؛ اطلاعاتی را در مورد تراشه Exynos 2400 منتشر کرده است. این تراشه ساخت سامسونگ قرار است در برخی اعضای سری گلکسی S24 و برای بعضی بازارها استفاده شود.

مقایسه بنچمارک گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ در مفابل اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی

مقایسه بنچمارک گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ در مفابل اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی

این منبع اطلاعاتی دو اسکرین‌شات منتشر کرده که تراشه‌های سامسونگ اگزینوس 2400 و کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی را با هم و در بنچمارک Powerboard 4.0 مقایسه می کند.

در یک نبرد مستقیم، قدرت پردازشی پردازنده گرافیکی Xclipse 940 اگزینوس ۲۴۰۰ (توسعه یافته با AMD) کمی کمتر از پردازنده گرافیکی Adreno 740 در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی بود.

هر چند در اینجا باید چند نکته را در نظر گرفت. به عنوان مثال، اگزینوس 2400 و گلکسی اس 24 هر دو محصولات در دست توسعه هستند. به این معنی که عملکرد واقعی در زمان عرضه شاید تغییر کند و رو بهبود یا حتی افول برود.

از سوی دیگر، مقایسه منصفانه‌تر با پردازنده آینده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 است که به زودی رونمایی خواهد شد.

اگزینوس 2400 سامسونگ به‌عنوان پیشرفته‌ترین تراشه موبایل با 10 هسته معرفی خواهد شد

علاوه بر نتایج بنچمارک، اسکرین شات دوم 10 هسته را برای CPU اگزینوس ۲۴۰۰ تایید می‌کند. جالب و عجیب اینکه هر دو دستگاه حاضر در این تست با ۶ گیگابایت حافظه رم حضور داشتند. شاید این یک باگ از نرم‌افزار بنچمارک باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که اگزینوس ۲۴۰۰ با همین سطح از توان پردازشی عرضه شود؟ شایعات قبلی گفته بودند که شاید مدل گلکسی اس ۲۴ اولترا در تمام بازارها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شود. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که سامسونگ هم خیلی به اگزینوس ۲۴۰۰ امید زیادی ندارد. از یاد نبرید که فعلا تمام این گزارش‌ها عیررسمی بوده و رسمیت ندارند. پیش‌تر حتی گزارشی داشتیم که ادعا می‌کرد توان پردازش گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ شاید از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هم بهتر باشد!

عملکرد گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود؟ سامسونگ در مقابل کوالکام

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/05/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9%DB%8C-exynos-2400-%D8%AD%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-snapdragon-8-gen-2-for-galaxy-%D9%87%D9%85-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا