اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با Unisoc T765 5G – چیپ‌ست جدید یونیساک برای میان‌رده‌های نسل پنجمی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : درست است که Unisoc در عرصه تولید چیپ‌ست موبایلی به اندازه برندهای صاحب‌نامی مثل کوالکام یا مدیاتک معروف نیست، اما به هر حال این برند چینی هم چندان در این صنعت تازه‌وارد نبوده و حرف‌هایی برای گفتن دارد. چند سالی‌ست که Unisoc به طراحی پروسسورهای مقرون‌به‌صرفه برای گوشی‌های هوشمند – به ویژه در منطقه جنوب آسیا – مشغول است. این کمپانی چینی روز سه‌شنبه 2 ژانویه 2024 (12 دی 1402) از جدیدترین چیپ‌ست خود با نام Unisoc T765 5G رونمایی کرد. این تراشه از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی کرده و برای استفاده در دیوایس‌های میان‌رده طراحی شده است. در ادامه، شرح کاملی از مشخصات این چیپ‌ست جدید را ملاحظه می‌کنید.

تراشه Unisoc T765 5G بر مبنای لیتوگرافی 6 نانومتری EUV شرکت تایوانی TSMC ساخته شده و از دو هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2.1 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است. اسمارت‌فونی که با این چیپ‌ست ساخته شود، می‌تواند حافظه رم LPDDR4X با حداکثر فرکانس 2,133 مگاهرتز داشته و از استانداردهای مختلف حافظه داخلی – اعم از UFS 2.2 ،eMMC 5.1 یا UFS 3.1 – برخوردار باشد. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Arm Mali-G57 MC2 با فرکانس 850 مگاهرتز است. این ترکیب می‌تواند عملکرد روانی را برای کارهای روزانه (و یا حتی گیمینگ سبک) ارائه کند.

چیپ‌ست Unisoc T765 5G از نمایشگر +FHD با حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای شرکت سازنده، نرخ تازه‌سازی آن نیز می‌تواند متغیر (VRR) باشد. این قابلیت، در کنار تکنولوژی تغییر رزولوشن هوشمند موجب می‌شود تا نمایشگر بتواند نرخ تازه‌سازی را متناسب با محتوای نمایشی – اعم از ویدئو، بازی و … – همگام‌سازی کرده و ضمن ارائه تجربه بصری با کیفیت بالا، به افزایش عمر باتری نیز کمک کند. پشتیبانی از HRD10+ و فشرده‌سازی استریم از دیگر توانایی‌های این چیپ‌ست جدید محسوب می‌شوند.

در دپارتمان اپتیک، Unisoc T765 5G از جدیدترین موتور تصویری این شرکت موسوم به Vivimagic 6.0 و همچنین یک ISP چهار هسته‌ای (شامل دو هسته اصلی و دو هسته کمکی) بهره می‌برد. به پشتوانه این موتور و ISP، دیوایس‌های مجهز به Unisoc T765 5G می‌توانند یک دوربین با حداکثر رزولوشن 108 مگاپیکسل و یا مجموعه دوربین سه‌گانه‌ای متشکل از سنسورهای 64، 20 و 13 مگاپیکسلی داشته باشند.

به لطف قابلیت تصویربرداری چند-فریمی XDR و همچنین نوردهی چندگانه برای حالت شب، Unisoc T765 5G می‌تواند ضمن حفظ جزییات، افکت‌های باکیفیت‌تری را برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور ارائه کند. از دیگر امکانات اپتیک این تراشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ضبط ویدئوی 4K، افکت بوکه، عکاسی با کمک حرکات دست، تشخیص منظره و تشخیص چهره که همگی به واسطه هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده‌اند.

دیوایسی که تراشه Unisoc T765 5G در ساخت آن به کار رفته باشد، دو سیم‌کارت پذیرفته و از هر دو حالت مستقل (SA) و غیرمستقل (NSA) در شبکه نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. به منظور بهره‌مندی از سرعت بیشتر، چنین دیوایسی به تکنولوژی تجمیع دو اپراتور در طیف زیر 6 گیگاهرتزی با حداکثر پهنای باند 130 مگاهرتز مجهز خواهد بود. VoNR دوگانه جهت تماس بهتر و VoWiFi برای تماس بر بستر وای-فای از دیگر گزینه‌های ارتباطی برجسته در این چیپ‌ست هستند. ناگفته نماند، کاهش نویز با هوش مصنوعی و آمپلی‌فایر هوشمند از جمله امکانات صوتی Unisoc T765 5G به شمار می‌روند.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5227-introducing-unisoc-t765-soc.aspx

Updated: 2024-02-17 09:42:27

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا