اخبار فناوری

صفحه نمایش OLED آیپدها 2 تا 3 برابر گران تر از پنل های OLED معمول سایر تبلت ها خواهد بود.

اپل یکی از آن برندهایی است که در برخی موارد به نظر می رسد حداقل بر روی کاغذ و بر اساس نام، بسیار جلوتر و در برخی دیگر از صنعت عقب تر است. به عنوان مثال شهریور ماه سال 1390 بود که گلکسی تب 7.7 اینچی با صفحه نمایش OLED ارائه شد و اکنون با گذشت 11 سال از آن زمان تنها صحبت از شایعه آی پدهای با صفحه نمایش OLED است. به نظر می رسد سطح استانداردهایی که اپل برای نمایشگر OLED آیپدها می خواهد بسیار بالاست و صنعت هنوز به آن نرسیده است. در همین راستا گزارشی حاکی از آن است که صفحه نمایش OLED آیپدها 2 تا 3 برابر گرانتر از پنل های OLED معمول سایر تبلت ها خواهد بود.

نمایشگر OLED آیپدها

همانطور که گزارشی از یک نشریه کره ای نشان می دهد، قیمت صفحه نمایش های OLED معمولی برای تبلت های 10 اینچی حدود 100 تا 150 دلار آمریکا است. قیمت تخمینی صفحه نمایش 11 اینچی آیپد OLED حدود 270 دلار و برای آیپد 13 اینچی حدود 350 دلار است. برای مقایسه باید گفت که با این قیمت ها می توانید تلویزیون 40 اینچی بخرید! حتی مجموع قیمت برخی از تبلت های برندهای رقیب با همان نوع نمایشگر نیز در حدود این ارقام است.

پس چرا باید قیمت صفحه نمایش OLED آیپد اپل حدود 2 تا 3 برابر گرانتر باشد؟ همانطور که گفته شد، اپل قصد دارد از ترکیب شیشه/فیلم به جای فیلم انعطاف‌پذیر رایج‌تر و ارزان‌تر استفاده کند تا از دمیدن حباب‌ها از پانل جلوگیری کند. همچنین، این برند قصد دارد تعداد پیکسل ها را دو برابر کند، روشنایی را افزایش دهد و عمر باتری را بهبود بخشد.

در حال حاضر ال جی در حال توسعه نمایشگرهای OLED 11 و 13 اینچی برای آیپدهای اپل است. همانطور که گفته شد، سامسونگ تنها روی توسعه پنل 11 اینچی کار می کند. ممکن است در آینده تغییراتی رخ دهد و سامسونگ هر دو اندازه پنل را توسعه دهد، اما در حال حاضر ترکیب زنجیره تامین به شرح زیر است.

افزایش قیمت پنل نمایشگر قطعا قیمت نهایی آیپدهای OLED را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در حال حاضر قیمت آیپد پرو 12.9 اینچی مجهز به پنل MiniLED 1100 دلار است. علاوه بر این، قیمت آیپد پرو 11 اینچی که دارای صفحه نمایش LCD است، از 800 دلار شروع می شود. حال تصور کنید که قیمت پنل نمایشگر این دستگاه ها به ترتیب معادل 350 و 270 دلار باشد. البته افزایش قیمت قابل توجهی قابل پیش بینی است.

پنل های OLED آیپدهای جدید بر اساس نسل ششم نمایشگرهای OLED توسعه خواهند یافت. در همین حال، سامسونگ در حال توسعه نسل هشتم این پنل ها است.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما آیپدهای OLED با چه قیمتی عرضه خواهند شد؟ البته در حال حاضر نیز تبلت های پرچمدار سامسونگ با نمایشگرهای OLED ارائه می شوند که در مورد نوع پنل، فناوری و قیمت آن ها صحبتی به میان نیامد. مثلا گلکسی تب اس 8 اولترا این گوشی دارای یک پنل OLED غول پیکر 14.6 اینچی است که دارای نرخ رفرش 120 هرتز و تراکم تصویر 240 پیکسل در هر اینچ مربع است.

خانواده تبلت های سامسونگ گلکسی تب اس 8 رسما معرفی شد: غول 14.6 اینچی!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا