اخبار فناوری

قابلیت‌های جدید ColorOS 14: آپدیت اندروید ۱۴ اوپو

امروز برای شما در مایفون مگ گزارش دادیم که آپدیت ColorOS 14 برای Oppo Find X6 Pro در ایران رسما ارائه شد. این رابط کاربری جدید ColorOS 14 شباهت‌های فراوانی با OxygenOS 14 وان پلاس دارد. در این مطلب می‌خواهیم با هم قابلیت‌های جدید ColorOS 14 را به عنوان آپدیت اندروید ۱۴ اوپو مرور کنیم.

قابلیت‌های جدید ColorOS 14

بیاید با Trinity Engine شروع می کنیم. این موتور سه‌گانه بهبود عملکرد دستگاه شامل این سه ضلع می‌شود:

  1. ۱- ROM Vitalization
  2. ۲- RAM Vitalization
  3. ۳- CPU Vitalization

ویژگی ROM Vitalization داده برنامه و فایل‌ها را فشرده می کند و می‌تواند تا 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی را برای شما خالی کند.

ویژگی RAM Vitalization مکانیزم مدیریت رم اندروید را با نمونه‌ای که ماهرتر است عوض می کند، به خصوص در زمینه باز نگه‌داشتن برنامه‌های پس زمینه در رم.

ویژگی CPU Vitalization عملکرد تراشه و مصرف انرژی را متعادل می کند.

رابط کاربری ColorOS اکنون دارای یک سیستم شارژ هوشمند است که از یک الگوریتم هوش مصنوعی برای تنظیم جریان شارژ استفاده می کند. این آلگوریتم بر اساس اینکه آیا از تلفن استفاده می‌کنید یا خیر و نحوه استفاده شما تصمیم می‌گیرد. این قابلیت برای کاهش فرسودگی باتری در نظر گرفته شده است.

قابلیت Picture Keeper به لیست ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی اضافه شده است. این یک مرحله دیگر برای دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب در دستگاه شما اضافه می‌کند.

همچنین Smart Image Matting اکنون می‌تواند چندین انسان و حیوان را از یک عکس یا یک قاب ثابت از یک تصویر جدا کند.

قابلیت Smart Touch به شما کمک می‌کند متن، تصاویر و ویدیوها را از برنامه‌های پیش‌فرض و حتی شخص ثالث انتخاب کرده و آنها را در File Dock جمع آوری کنید. File Dock مانند یک کلیپ بورد است که به شما امکان می دهد محتوا را برای استفاده بعدی ذخیره کنید. این مورد بین دستگاه‌های ColorOS همگام‌سازی می‌شود، بنابراین چیزهایی که با Smart Touch ذخیره کرده‌اید، مثلاً Oppo Pad در تلفن شما نیز موجود است.

طراحی به اصطلاح Aqua Dynamic مجموعه ای از حباب‌ها، کپسول‌ها و پنل‌های رایج است که در بخش نوار وضعیت ظاهر می‌شود تا اطلاعات لازم را سریع و به صورت آنی نمایش دهد.

همچنین، نوار وضعیت و محتوای روی صفحه اکنون توسط سیستم رنگ‌آمیزی Aquamorgraphic مدیریت می‌شود که مناسب‌ترین رنگ‌ها را برای هر بازه زمانی طی روز انتخاب می‌کند.

اوپو برای صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) قابلیت جدیدی در نظر گرفته که به طور خودکار در طول روز و بر اساس مکان یا کاری که انجام می‌دهید، آب و هوا و سایر اطلاعات لازم را نمایش می‌دهد.

نظر شما درباره آپدیت اندروید ۱۴ اوپو و رابط کاربری ColorOS 14 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/16/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-coloros-14-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B4-%D8%A7%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا