اخبار فناوری

مایکروسافت در حال کار بر روی مدل زبانی برزگ خود با نام MIA-1 می‌باشد

همه در صنعت هوش مصنوعی رابطه صلح آمیز همزیستی بین مایکروسافت و OpenAI را می شناسند. Redmondis از مدل‌های توسعه‌دهنده AI ChatGPT برای تقویت ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. اما این بدان معنا نیست که مایکروسافت مدل زبان بزرگ (LLM) خود را ندارد. بر اساس گزارشی جدید، این سازنده ویندوز قصد دارد از مدل زبانی خود که MIA-1 نام دارد، برای رقابت با بهترین نمونه های موجود در بازار استفاده کند.

با توجه به androidheadlines، مایکروسافت یک شرکت بسیار گسترده است درست مانند گوگل. هر دو شرکت دارای مدل های مختلف زبان با کاربردهای متفاوت هستند. به عنوان مثال، فرم گوگل جما به اندازه کافی کوچک است که روی یک کامپیوتر اجرا شود. مدل زبانی PHI-3 مایکروسافت کمی کوچکتر از گوگل است و برای برنامه های تخصصی تر طراحی شده است.

MIA-1 نام مدل زبان بزرگ مایکروسافت خواهد بود

مایکروسافت در حال حاضر با توجه به همکاری گسترده خود با OpenAI، قدرت زیادی در صنعت هوش مصنوعی دارد. اما به نظر می رسد که اهالی ردموند از این امر راضی نیستند و قصد دارند مدل زبان بزرگ (LLM) خود را توسعه دهند. آنها در حال برنامه ریزی برای طراحی قابل توجه این مدل هستند تا بتواند با بهترین های موجود در بازار رقابت کند.

گفته می شود که MIA-1 تقریبا 500 میلیارد پارامتر در مقایسه، Phi-3 Mini تنها 3.8 میلیارد پارامتر دارد. با این حال، واضح است که مدل جدید دامنه بسیار گسترده ای خواهد داشت.

mia-1

ما چیز زیادی در مورد توانایی های MIA-1 نمی دانیم. اما می دانیم که مایکروسافت تجربه و توانایی بسیار خوبی در پیشگامی و ارائه محصولات مرتبط با هوش مصنوعی به بازار دارد. ردموندز مصطفی سلیمان آنها برای نظارت بر پروژه MIA-1 انتخاب شدند. سلیمان یکی از بنیانگذاران Google Deepmind است و سابقه مدیرعاملی در یک استارت آپ هوش مصنوعی را دارد.

مایکروسافت اخیرا در حال ساخت سرورهای بزرگ با استفاده از کارت های گرافیک Nvidia است. ما از ابعاد دقیق این سرورها اطلاعی نداریم، اما می دانیم که بزرگ خواهند بود. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در مورد MIA-1 وجود دارد و ما مطمئن نیستیم که آیا مایکروسافت این مدل را برای جایگزینی نمونه های اولیه OpenAI توسعه دهد یا خیر. اما قطعا به زودی شاهد اخبار بیشتری در مورد مدل بزرگ زبان مایکروسافت خواهیم بود.

به نظر شما این خبر بر رابطه مایکروسافت و OpenAI تاثیر می گذارد یا خیر؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/08/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-mia-1/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا