اخبار فناوری

سامسونگ برای تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری اگزینوس خود آماده می‌شود

در حالی که اپل دیروز از تراشه Apple M4 آشکار شد، آن را برش دهید نسل دوم فناوری 3 نانومتری فواید؛ سازندگان تراشه در دنیای اندروید هنوز از تراشه های 4 نانومتری استفاده می کنند. طبیعتا همانطور که اخیرا و به طور رسمی اعلام شد، سامسونگ در حال آماده سازی برای تولید انبوه تراشه 3 نانومتری اگزینوس خود است.

تراشه 3 نانومتری سامسونگ اگزینوس به زودی تولید خواهد شد

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط سامسونگ و سینوپسیس، این دو شرکت اعلام کردند که Samsung Foundry در حال آماده شدن برای تولید انبوه است. اولین تراشه اگزینوس با فناوری 3 نانومتری او هست. البته لازم به ذکر است که برند اگزینوس در متن این بیانیه ذکر نشده است، اما فرض می کنیم تراشه جدید با همین برند تولید شود.

شما باید این را بدانید خلاصه این یک شرکت متخصص در اتوماسیون طراحی الکترونیکی است. سامسونگ با این شرکت همکاری کرده است تا کل فرآیند تولید را تنظیم کند و در نتیجه کارایی و عملکرد تراشه را بهبود بخشد.

در بیانیه رسمی آمده است که این دو شرکت فناوری در مراحل پایانی طراحی به نام “Taping Out” هستند. در اصل، این بدان معنی است که طرح نهایی به ریخته گری ارسال می شود تا بتواند خطوط تولید را برای فرآیند تولید انبوه تطبیق دهد.

این اولین تراشه پیچیده و با کارایی بالا سامسونگ بر اساس یک گره 3 نانومتری با استفاده از فرآیند Gate Allaround (GAA) این شرکت خواهد بود. البته باید بدانید که ریخته گری سامسونگ از سال 2022 تراشه های 3 نانومتری تولید می کند.اما این محصولات نمونه های ساده تری بودند که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شدند. احتمالاً می‌دانید که SoC (به نام تراشه) مورد استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه، قطعه سخت‌افزاری پیچیده‌تری است که به فرآیندهای طراحی و ساخت متفاوتی نیاز دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کارخانه های ریخته گری سامسونگ باید تولید انبوه تراشه نسل بعدی اگزینوس را ظرف چند ماه آغاز کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا اولین تراشه 3 نانومتری واقعا وجود دارد یا خیر اگزینوس 2500 (برای سری گلکسی اس 25 خواهد بود) یا تراشه دیگری عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.

به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی واچ 7 نیز قرار است به زودی معرفی شود و ممکن است از این فناوری در تراشه خود استفاده کند.

شما چی فکر میکنید؟ فکر کردم تراشه 3 نانومتری سامسونگ آیا می تواند موفق باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/08/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%DB%B3-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%85/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا