اخبار فناوری

عملکرد دکمه اکشن آیفون 15 پرو در کدهای iOS 17 فاش شد

اپل روز گذشته چهارمین بتای iOS 17 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد و در میان تغییرات آخرین نسخه بتا، چند قطعه کد جدید وجود دارد که به‌طور بالقوه به عملکرد دکمه اکشن شایعه‌شده در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس آینده اشاره می‌کند.

عملکرد دکمه اکشن آیفون 15 پرو

دکمه Action که می‌تواند شبیه به دکمه Action اپل واچ اولترا باشد، با گزینه‌های بیشتر متمرکز بر گوشی آیفون همراه است. انتظار می‌رود دکمه اکشن یک دکمه فیزیکی جدید در مدل‌های آیفون 15 پرو باشد که جایگزین سوئیچ Ring/Silent می‌شود. دکمه Action به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌سرعت به عملکردها و تنظیمات مختلف دسترسی داشته باشند بدون اینکه لزوماً قفل دستگاه را باز کنند یا به یک برنامه بروند.

با توجه به کد موجود در iOS 17 بتا 4، دکمه Action می‌تواند دارای 9 گزینه مختلف باشد که کاربران می‌توانند آن‌ها را سفارشی‌سازی کرده و به عملکردهای مختلف اختصاص دهند. به‌گزارش macrumors، درحالی‌که کد فقط نام ویژگی‌های مربوط به دکمه Action را فهرست می‌کند، ما می‌توانیم استنباط کنیم که اکثر آن‌ها می‌توانند چه کاری انجام دهند:

دسترسی: احتمالاً این گزینه به کاربران امکان دسترسی به ویژگی‌های مختلف دسترسی مانند VoiceOver ،Zoom ،AssistiveTouch و غیره را می‌دهد.

میانبرها: مانند اپل واچ اولترا، این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد تا هر میانبری را که از برنامه Shortcuts ایجاد کرده یا دانلود کرده‌اند، اجرا کنند، مانند ارسال پیام، پخش موزیک یا کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند.

حالت بی‌صدا: مشابه نحوه عملکرد سوئیچ در مدل‌های فعلی آیفون، این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد حالت بی‌صدا را روشن یا خاموش کنند که زنگ و هشدار را قطع یا بی‌صدا می‌کند.

دوربین: این گزینه احتمالاً به کاربران اجازه می‌دهد برنامه دوربین را اجرا کنند و با یک بار فشار دادن دکمه Action، عکس یا ویدیو بگیرند.

چراغ‌قوه: این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد چراغ‌قوه پشت دستگاه را روشن یا خاموش کنند.

Focus: این گزینه باید به کاربران اجازه دهد حالت Focus را فعال یا غیرفعال کنند.

ذره‌بین: احتمالاً این گزینه به کاربران امکان می‌دهد برنامه Magnifier را فعال کنند تا از دوربین آیفون به‌عنوان یک ذره‌بین برای بزرگنمایی روی متن یا اشیاء کوچک استفاده کنند.

ترجمه: این گزینه می‌تواند به کاربران اجازه دهد برنامه Translate را اجرا کنند و یک مکالمه یا ترجمه متن را با یک بار فشار دادن دکمه Action شروع کنند.

یادداشت‌های صوتی: این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد ضبط یادداشت صوتی را با برنامه Voice Memos شروع یا متوقف کنند.

عملکرد دکمه اکشن آیفون 15 پرو

عملکرد دکمه اکشن آیفون 15 پرو

اپل هنوز از سری آیفون 15 رونمایی نکرده است، اما انتظار می‌رود این گوشی‌ها در بازه زمانی معمول در شهریورماه رونمایی شوند. اگر شایعات درست باشند، دکمه Action می‌تواند یکی از ویژگی‌های کلیدی جدیدی باشد که آیفون 15 پرو را از مدل‌های قبلی خود متمایز می‌کند.

نظر شما درباره عملکرد دکمه اکشن آیفون 15 پرو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/28/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%A7%DA%A9%D8%B4%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-15-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-ios-17-%D9%81/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا