اخبار فناوری

هواوی از پیشرفت در صنعت نیمه هادی ها و بازگشت چیزهای عجیب خبر می دهد

اریک ژو، رئیس موقت هواوی اخیراً ادعا کرد که صنعت نیمه هادی چین در نتیجه تحریم های ایالات متحده “دوباره متولد خواهد شد” و گفت هواوی از تلاش های صنعت نیمه هادی چین برای خودکفایی بیشتر حمایت خواهد کرد. این علامت نشان دهنده پیشرفت صنعت نیمه هادی و بازگشت موارد کمیاب است.

پیشرفت در صنعت نیمه هادی چین

نیمه هادی ها یکی از مهم ترین نقاط مناقشه در نبرد فناوری آمریکا و چین بوده اند. واشنگتن در تلاش برای محدود کردن دسترسی آن‌ها به فناوری آمریکایی، محدودیت‌های صادراتی را بر شرکت‌های چینی اعمال کرده است.

هواوی به ویژه تحت تأثیر این محدودیت ها قرار گرفته است زیرا این شرکت به آخرین فناوری تراشه های پیشرفته مورد نیاز برای گوشی های هوشمند خود دسترسی ندارد. با این حال، شو استدلال کرد که این محدودیت‌ها در نهایت می‌تواند صنعت نیمه‌رسانای چین را تقویت کند، نه تضعیف آن.

شرکت های چینی اکنون در تلاش هستند تا ابزارهای نیمه هادی لازم را در داخل کشور توسعه دهند، اما این کار دشواری خواهد بود. هفته گذشته، Xu تایید کرد که هواوی و سایر شرکت های داخلی به طور مشترک ابزارهای طراحی تراشه الکترونیکی مورد نیاز برای تولید نیمه هادی هایی با معماری 14 نانومتری و بالاتر را توسعه داده اند.

با این حال، هواوی در حالت ایده‌آل به تراشه‌های پیشرفته‌تر برای محصولات به‌روزتر نیاز دارد. این برند در حال حاضر در تلاش برای دریافت آن است. هرچه معماری تراشه پیشرفته تر باشد، عملکرد بهتری در برابر محصولات برندهایی مانند اپل و سامسونگ خواهد داشت.

نطر شما چی هست؟ فکر می کنید صنعت نیمه هادی چین چه زمانی می تواند به فناوری تولید تراشه امروزی برسد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا