اخبار فناوری

عملکرد تراشه Tensor G4 بهتر از قبل خواهد بود

گفته می‌شود که عملکرد و بهره‌وری انرژی تراشه Tensor G4 بهتر از نسل قبل خواهد بود. انتظار می‌رود که این چیپست در سری پیکسل ۹ و پیکسل فولد ۲ به کار گرفته شود. این تراشه توسط «ریخته‌گری سامسونگ» تولید خواهد شد.

تراشه ۴ نانومتری Tensor G4 ساخت سامسونگ خواهد بود

گزارش منتشر شده از یک منبع کره‌ای، نشان می‌دهد که گوگل و سامسونگ در حال همکاری برای ساخت Tensor G4 هستند. گفته می‌شود که این تراشه با فرآیند پیشرفته ۴ نانومتری سامسونگ به همراه FOWLP تولید می‌شود. ادعا می‌‌شود که مدیریت حرارتی، بهره‌وری انرژی و عملکرد تراشه Tensor G4 بهتر از قبل خواهد بود.

تراشه Tensor G3 در مقایسه با رقبا، عملکرد ضعیف‌تری داشت. عملکرد مثبت اگزینوس ۲۴۰۰ در سری گلکسی اس ۲۴، علت تصمیم گوگل برای استفاده از فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ است. این بدان معناست که موفقیت تراشه Exynos 2400 شهرت سامسونگ را به عنوان یک تولید کننده نیمه هادی توانمند بهبود بخشیده است.

بازدید رهبران شرکت های Open AI، TenStorrent و Meta از سامسونگ نشان می‌دهد که نه تنها گوگل، بلکه سایر بازیگران دنیای فناوری نیز به دنبال جایگزینی برای TSMC هستند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات خاصی درباره مشخصات تنسور جی ۴ به بیرون درز نکرده است. افشای اطلاعاتی قبلی نشان داد که پردازنده گرافیکی این چیپست آینده گوگل از فناوری ray-tracing برخوردار خواهد بود. با توجه به آنکه، سامسونگ در چند نسل از تراشه های خود از این فناوری استفاده کرده، به‌کارگیری آن در Tensor G4 نیز چندان موضوع تعجب‌آوری نیست.

گفته می‌شود که گوگل برای این چیپست به سراغ استفاده از ۳ هسته های مختلف خواهد رفت. در Tensor G4 از هسته های Cortex-X4، Cortex-A720 و Cortex-A520 استفاده خواهد شد. هنوز تعداد این هسته ها مشخص نیست. اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تراشه جدید عملکرد بهتری را ارائه کند. در صورت انتشار اطلاعات بیشتر درباره Tensor G4، آن را با شما در مایفون مگ به اشتراک خواهیم گذاشت.

بنچمارک GeekBench تراشه Tensor G4 گوگل نتایج عجیبی نشان می‌دهد

نظر شما درباره همکاری گوگل با سامسونگ برای ساخت تنسور جی ۴ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/07/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-tensor-g4-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا