اخبار فناوری

سیستم عامل اندروید 15 ساله است

سیستم عامل اندروید که امروزه پرکاربردترین پلتفرم موبایل در جهان است، 15 سال پیش در چنین روزی پدیدار شد و از آن زمان با تغییرات زیادی در آن، به یک سیستم عامل قدرتمند تبدیل شد. امروزه سیستم عامل اندروید 15 سال از عمر آن می گذرد. با مایفون مگ با بودن

سیستم عامل اندروید 15 ساله است

در 5 نوامبر 2007، Open Handset Alliance و Android راه اندازی شد. این سیستم عامل در آن زمان یک استارت آپ بود که بعدا گوگل آن را خریداری کرد. در طی دو سال اول، توسعه اندروید به عنوان یک سیستم عامل ادامه یافت و گوگل با بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ همکاری کرد تا در نهایت بر بازار گوشی های هوشمند تسلط یابد.

در میان اولین شرکای گوگل باید به موتورولا، کوالکام و اچ تی سی اشاره کرد. وب سایت OHA هنوز فعال است، اگرچه آخرین بار در سال 2011 به روز شد. ما می دانیم که بخش قابل توجهی از کاربران تلفن همراه در سراسر جهان قبلاً هرگز تلفن اندرویدی نداشته اند یا ممکن است هرگز صاحب تلفن هوشمند اندرویدی نشوند.

سیستم عامل اندروید 15 ساله است

در آن زمان، گوگل با این وضعیت بسیار متواضعانه برخورد کرد. اندروید باید رویکرد تلفن همراه شما را تقویت کند، نه اینکه جایگزین آن شود. ممکن است بسیاری از افراد اصلاً اندروید را دوست نداشته باشند. هیچ کس انتظار موفقیت تلفن های هوشمند را نداشت، همانطور که اخیراً از مطالعات مختلف در مورد آغاز این موضوع می توان فهمید.

اندروید ۱۵ سال پیش به طور رسمی توسط گوگل معرفی شد. اندروید اولین پلتفرم واقعا باز و جامع برای دستگاه های تلفن همراه است. این پلتفرم از یک سیستم عامل، یک رابط کاربری و اپلیکیشن های مختلف تشکیل شده است و تمامی نرم افزارها برای کار با تلفن همراه را دارد. اما بدون مسائلی که مانع نوآوری موبایل می شود.

گوگل اندروید را در ارتباط با Open Handset Alliance که بیش از 30 شریک تجاری پیشرو در زمینه موبایل و فناوری از جمله موتورولا، کوالکام، اچ تی سی و تی موبایل دارد، توسعه داد. از طریق مشارکت عمیق با ارائه دهندگان خدمات، سازندگان دستگاه، توسعه دهندگان و دیگران، گوگل امیدوار بود با ایجاد یک سیستم عامل استاندارد و منبع باز تلفن همراه، یک پلتفرم باز را به دنیای موبایل معرفی کند. اکنون می توان گفت که نتیجه، سرعت بهتر و سریعتر برای نوآوری خواهد بود. این گزینه های عالی را به مشتریان تلفن همراه و برنامه ارائه می دهد.

سیستم عامل اندروید 15 ساله است

به گزارش خبرگزاری GizChinaتعداد تلفن های هوشمند اندرویدی فعال اخیرا به 3 میلیارد دستگاه رسیده است. به گفته گوگل، تنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد دستگاه به این آمار اضافه شده است. در همین حال، بیش از یک میلیارد کاربر فعال آیفون وجود دارد. تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت که این شرکت اکنون بیش از 1.8 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان دارد که یک رکورد جدید است. این خبر در گزارش سه ماهه اول سال مالی 2022 اپل ارائه شد.

تعداد دستگاه های فعال اپل از 1.5 میلیارد در ژانویه 2022 به 1.65 میلیارد در ژانویه 2021 افزایش یافته است. این دستگاه ها شامل آیفون، آی پاد تاچ، آی پد، مک، اپل تی وی و اپل واچ هستند. کوک جزئیات دستگاه خاصی را ارائه نکرد. اما او سال گذشته گفت که اپل بیش از یک میلیارد آیفون فعال در سراسر جهان دارد. نظر کاربران مایفون مگ در مورد پانزدهمین سالگرد سیستم عامل اندروید چیست؟ !

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا