اخبار فناوری

روش تمیز کردن رژگونه پودری از روی مبل

رژگونه پودری یکی از انواع لوازم آرایشی پرطرفداری است که می تواند به چهره شما طراوات و شادابی ببخشد. اما اگر همین رژگونه طراوت بخش، روی مبل شما بریزد، نه تنها حس طراوت نمی دهد، بلکه ممکن است تصمیم بگیرید کلا با آن خداحافظی کرده و آن را دور بریزید!

اما صبر کنید. پیش از هر چیزی آرامش خود را حفظ کنید و این مقاله را بخوانید. در این مقاله که توسط تکنسین های قالیشویی در افسریه تهیه شده، به شما آموزش خواهیم داد که با لکه رژگونه پودری روی مبلمان تان چگونه برخورد کنید که دیگر حتی ردی از آن نیز باقی نماند. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مرحله اول: اضافه های پودر را پاک کنید

سریع جاروبرقی را بیاورید. آن را روشن کرده و با سری مخصوص گردگیری، اضافه های پودر روی پارچه رومبلی را تمیز کنید. دقت کنید که از کشیدن سری جاروبرقی روی پارچه رومبلی خودداری کنید. چرا که کشیدن سری به مبل، باعث پخش شدن پودر و رنگ پس دادن دانه های آن به پارچه می شود.

پس چه کنیم؟

قدرت مکش جاروبرقی را در قوی ترین حالت ممکن تنظیم کنید. سپس سری جاروبرقی را در فاصله چند سانتی متری (1 تا 2 سانتی متر) از پارچه رومبلی نگه دارید و جاروبرقی بکشید. این کار را در نهایت دقت و آرامش انجام دهید تا تمامی پودر از روی پارچه بلند شود. مطمئن شوید که کاملا تمامی پودر را با جاروبرقی مکش کنید تا در هنگام تمیز کردن لکه، پودر حل نشده و رنگ بیشتری به پارچه رومبلی پس ندهد.

مرحله دوم: لکه را پاک کنید

مطمئنا حتی اگر در همان لحظه هم پودر را از روی مبل پاک کنید، بازهم بهرحال کمی از دانه های پودر، به پارچه می چسبند و اثر رنگی خود را بر جای می گذارند. پس قدم دوم شما باید پاک کردن لکه باشد.

برای پاک کردن لکه، ابتدا یک دستمال مرطوب بردارید و لکه را پاک کنید. در این مرحله دقت کنید که پارچه رومبلی را نمالید. فقط به آرامی و با کمی فشار ملایم، لکه را تمیز کنید.

مرحله سوم: مایع ظرفشویی را امتحان کنید

سپس کمی مایع ظرفشویی و آب را ترکیب کرده و با یک دستمال آغشته شده به مواد، لکه را پاک کنید. در این مرحله نیز نباید لکه را مالش دهید، چراکه ممکن است رنگ به الیاف پارچه نفوذ کرده و پاک کردن آن، سخت تر شود. همچنین مالیدن لکه باعث بزرگ تر شدن لکه و آسیب به ایلاف پارچه نیز می شود.

پس از انجام این مرحله، مطمئن شوید که لکه کاملا از روی پارچه رومبلی پاک شده باشد. اگر لکه را هنوز می بینید، به مرحله بعدی بروید.

مرحله چهارم: لکه بر مبل

امروزه انواع لکه بر مبل در مغازه ها وجود دارد که شما می توانید با خرید آن ها، به راحتی انواع لکه های ایجاد شده روی مبلمان خود را تمیز کنید. لکه بر را طبق دستورالعمل روی بسته بندی به مقدار مناسبی روی لکه بریزید. پس از مدت زمان گفته شده روی بسته محصول، لکه را با یک دستمال تمیز و خشک، پاک کنید.

اگر پس از این مرحله، دیگری لکه ای روی مبل قابل مشاهده نبود، می توانید به مرحله بعدی بروید. اما در صورتی که هنوز لکه را روی مبل می بینید، بهتر است هرچه سریع تر با قالیشویی شریعتی تماس بگیرید.

مرحله پنجم: مبل تان را بشویید

پس از اینکه لکه از روی مبل پاک شد و دیگر اثری از آن قابل رویت نبود، باید با کمی آب، لکه را شستشو دهید تا مایع ظرفشویی، لکه بر و باقی مانده های رنگ رژگونه، از آن خارج شود.

برای انجام این مرحله به یک دستمال تمیز و یک ظرف آب سرد نیاز دارید.

دستمال را مرطوب کنید. روی لکه بزنید. کمی فشار وارد کنید تا اضافه های مواد، از پارچه خارج شده و وارد دستمال شود. دستمال را در ظرفی فشار دهید تا آبی که مواد را به خود جذب کرده، از آن خارج شود. حالا مجددا دستمال را مرطوب کرده و روی لکه بزنید.

این مرحله را آنقدر تکرار کنید که تمام مواد و رنگ رژگونه از مبل خارج شود.

مرحله ششم: مبل را حتما خشک کنید

خشک کردن وظیفه نهایی و اصلی شماست. مبادا مبل را قبل از خشک کردن، رها کنید. از آن جایی که کپک ها به سرعت در نواحی مرطوب رشد کرده و باعث پوسیدگی می شوند. پس خشک کردن مبل یک اقدام ضروری است که از کپک زدن پارچه مبل تان جلوگیری می کند.

برای این مرحله نیاز به کار چندان سختی نیست. فقط کافیست یک حوله نرم و تمیز بردارید و آب اضافی را جذب کنید. پس از خشک کردن مبل حداقل تا 24 ساعت از نشستن روی مبل مرطوب اجتناب کنید. همچنین می توانید با قرار دادن چند دستمال کاغذی حوله ای یا حتی حوله روی محل تمیز شده، فرآیند خشک شدن مبل خود را تسریع کنید.

خدمات مبل شویی هوشمند

شما می توانید خدمات مبل شویی اسلامی با رعایت پروتکل های کاملا بهداشتی قالیشویی توحید را برای منازل و یا واحدهای تجاری اداری خود رزرو کنید. در قالیشویی توحید، خدمات مبل شویی به تمامی ارگان های دولتی، نظامی، هتل ها و … با تخفیف ویژه ارائه می شود. شستشوی انواع مبلمان در محل شما، با دستگاه های اتوماتیک توسط تکنسین های کاربلد انجام می شود. انواع مبلمان استیل و راحتی در قالیشویی محدوده الهیه با مواد شوینده عالی بدون کوچک ترین آبریز شستشو داده خواهد شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید یا مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویان تهران، خدمات مبل شویی خود را به تمامی مناطق تهران و کرج ارائه می دهد. پس اگر شما هم در تهران یا کرج ساکن هستید و نمی دانید که بهترین قالیشویی کدام است؟ پیشنهاد می کنیم همین حالا با 1864 تماس بگیرید. همکاران ما از نزدیک ترین شعبه به شما، تکنسین های مبل شویی را همراه با تجهیزات پیشرفته به محل شما اعزام خواهند نمود. دستگاه ها و تجهیزات ما همگی به روز بوده و بنابراین خیال شما بابت دریافت باکیفیت ترین خدمات در سریع ترین زمان ممکن، آسوده خواهد بود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/27/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B1%DA%98%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا