اخبار فناوری

مردم کدام کشورها گران‌ترین موبایل‌ها را می‌خرند؟

دو دسته بازار اهمیت بالایی دارند، پرفروش‌ترین بازار و ثروتمندترین بازار. طبیعتا اولی حجم فروش و دومی سود بیشتر را ارائه می‌کنند. به تازگی گزارشی منتشر شده که به ما می‌گوید مردم کدام کشورها گران‌ترین موبایل‌ها را می‌خرند.

گران‌ترین موبایل‌ها را کدام بازارها می‌خرند؟

بد نیست بدانید که سامسونگ سال‌هاست از نظر تعداد فروش گوشی‌های هوشمند در سال، بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند جهان است. با این حال، این اپل است که بیشترین سود را می برد و به طور متوسط گران‌ترین گوشی‌های هوشمند را به فروش می رساند.

حال می‌خواهیم ببینیم مردم کدام کشورها گران‌ترین گوشی های هوشمند را خریداری می کنند؟

گزارش جدیدی از شرکت تحلیل بازار TechInsights نشان می‌دهد که کدام کشورها بالاترین متوسط قیمت فروش گوشی های هوشمند را دارند. بر اساس گزارش جدید، کره جنوبی کشوری است که بالاترین ASP (متوسط قیمت فروش) گوشی هوشمند جهان را دارد.

قبل‌تر این عنوان برای بازار ژاپن بود، اما کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ از آن پیشی گرفت و انتظار می رود در سال های آینده به رشد خود ادامه دهد.

کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده، به لطف میانگین قیمت بالاتر گوشی‌های هوشمند خود، برای برندهای گوشی‌های هوشمند بسیار مهم هستند. عموما هم اپل و سامسونگ بر این بازارها حکومت می کنند.

سامسونگ بر روی بهبود سودآوری از طریق محصولات پرچمدار متنوع خود تمرکز کرده و گوشی‌های پیشرفته‌تر و گران‌تری را روانه بازار می‌کند. این محصولات شامل سری گوشی‌های هوشمند تاشو گلکسی Z می‌شود که از 1000 دلار شروع و تا 1800 دلار نیز می‌رسد.

تحلیلگر TechInsights می‌گوید:

“ژاپن کشوری بود که تا سال 2020 دارای بالاترین میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند بود. با این حال، در سال 2021 این رتبه را به کره جنوبی واگذار کرد. ظهور نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ با قیمت بالاتر و همچنین رشد قیمت آیفون‌ها در سال‌های اخیر، از دلایل اصلی افزایش رشد میانگین قیمت در کره است.”

طبیعتا این آمار همزمان به قدرت خرید بالاتر مردم کشورهای مختلف نیز اشاره دارد. شما برنامه خرید پرچمدار دارید یا میان‌رده؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/04/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%87/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا