اخبار فناوری

درگیری شیائومی و هواوی بر سر حق اختراع گوشی تاشو

وقتی صحبت از حقوق مالکیت معنوی به میان می‌آید، “سرقت” موضوعی بسیار پیچیده تر از سرقت فیزیکی یک شی است. بنابراین، دادگاه‌ها اغلب به میدان جنگی تبدیل شده که در آن پرونده‌های به ظاهر ساده می‌توانند به مبارزات چندین ساله تبدیل شوند. در این پروسه، بسیاری از شرکت‌ها اغلب خود را در موقعیت متهم یا شاکی در دادگاه می بینند. به تازگی درباره درگیری شیائومی و هواوی بر سر حق اختراع گوشی تاشو اخباری به گوش می‌رسد. ابتدا هواوی از شیائومی شکایت کرده بود و حالا شیائومی، هواوی را به انتشار اطلاعات غلط محکوم می‌کند.

درگیری شیائومی و هواوی

در حال حاضر، دعوای حقوقی بین شیائومی و هواوی در حال رخ دادن است. این دو شرکت درگیر یک نبرد حقوقی هستند و در یک پرونده نقض حق نشر در برابر قاضی حاضر می شوند. شیائومی یکی از مدیران هواوی را به ارائه نادرست حقایق در مورد اختلاف حق ثبت اختراع گوشی‌های هوشمند متهم می کند.

اقدام قانونی هواوی علیه شیائومی در مورد پتنت های گوشی هوشمند تاشو

هواوی اخیراً علیه شیائومی شکایت کرده و ادعا دارد که پتنت‌های مربوط به لولاهای گوشی هوشمند تاشو نقض شده است. با این حال، شیائومی این اتهامات را رد کرد و در عوض نماینده شاکی را به ارائه نادرست حقایق و مودبانه اتهامات نادرست متهم کرد. حق اختراع مورد بحث که به عنوان فناوری “استخوان اژدها” در تلفن های تاشو شناخته می شود، توسط متهم ادعا می شود که به طور مستقل توسعه یافته و به ثبت رسیده است.

شیائومی در دفاع از خود بر تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو حق اختراع تاکید کرد و اظهار داشت که تفاوت های اساسی وجود دارد. آنها حتی در ادامه گفتند:

“ما از یو می خواهیم از “استانداردهای اساسی علمی و دقیق” پیروی کند و از انتقاد ناعادلانه رقبا یا گمراه کردن مردم در آینده دست بردارد.”

میکس فولد ۳

میکس فولد ۳

این فناوری اولین بار در مدل شیائومی میکس فولد 3 ظاهر شد و مکانیزم لولای آن به ویژه توجه را به خود جلب کرد. به نظر می رسد که این نوآوری توجه هواوی را به خود جلب کرده است.

متأسفانه، نتیجه اختلاف حق ثبت اختراع بین دو شرکت در حال حاضر نامشخص است. همانطور که قبلا ذکر شد، دعاوی حقوقی مربوط به اختراع فرآیندهای پیچیده ای هستند. مخصوصاً در چنین شرایطی، ممکن است سال ها طول بکشد و منجر به هزینه های قانونی قابل توجهی شود. از این رو، طرف های درگیر اغلب ترجیح می دهند در چنین مواردی به توافق برسند. این ممکن است برای شیائومی و هواوی نیز صادق باشد.

متاسفانه جزئیات دقیقی برای نتیجه گیری اذهان عمومی ارائه نشده است. با این حال شما چطور فکر می کنید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/13/%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AD%D9%82-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B9-%DA%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا