اخبار فناوری

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ بالاخره این قابلیت مهم آیفون را به‌دست می‌آورد

دنیای موبایل‌های هوشمند به این صورت است که برندهای مختلف در زمینه‌های متفاوتی پیشرو هستند. پس از مدتی یک برند به برند دیگر می‌رسد و عقب‌بودن خود را جبرا می‌نماید. این‌بار نوبت کره‌ای‌هاست تا فاصله خود را با امریکایی‌ها کمتر کنند. به تازگی شنیده می‌شود که سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ بالاخره این قابلیت مهم آیفون را به‌دست می‌آورد.

قابلیت ارتباط ماهواره ای گلکسی اس ۲۴

شایعات متعددی در مورد قابلیت ارتباط ماهواره ای سری گلکسی اس 24 وجود دارد. گزارش جدیدی که منتشر شده تأیید می کند که این ویژگی واقعاً در گوشی های پرچمدار آینده وجود خواهد داشت.

این گزارش شامل یک اسکرین شات است که احتمالاً مربوط به مدل گلکسی اس 24 باشد. این اسکرین‌شات قابلیتی به نام «پیام اضطراری از طریق ماهواره» یا “Emergency texts via satellite” را به ما نشان می‌دهد.

توضیحات آن می‌گوید:

«اگر زمانی که خارج از محدود پوشش مخابراتی هستید یا به شبکه تلفن همراه متصل نیستید، می‌خواهید با خدمات اضطراری تماس بگیرید، ما شما را از طریق شبکه ماهواره‌ای به این مراکز وصل می‌کنیم تا بتوانید پیامک اضطراری ارسال کنید.»

پس از اتصال، باید بتوانید پیام متنی را با موقعیت مکانی GPS دقیق ارسال کنید. این دقیقاً نحوه عملکرد اتصال ماهواره ای در سایر تلفن ها مانند آیفون است. انتظار می‌رود این ویژگی در کل سری گلکسی S24 بدون توجه به پردازنده (Exynos یا Snapdragon) در دسترس باشد.

اوایل سال جاری، سامسونگ از فناوری مودم 5G جدیدی رونمایی کرد که امکان ارتباط مستقیم بین موبایل و ماهواره را فراهم می‌کند. این به آن معنی است که تماس، پیام و ارتباط اینترنتی می‌تواند حتی زمانی که پوشش مخابراتی ندارید در دسترس باشد. البته مشخص نیست که این مودم در چه دستگاهی به صورت تجاری استفاده خواهد شد.

در حالی که سامسونگ ممکن است قابلیت اتصال ماهواره ای را با S24 معرفی کند، ممکن است در ابتدا در همه جا در دسترس نباشد. مشابه ارتباط ماهواره‌ای آیفون، در ابتدا می‌توان آن را به کشورهای خاصی محدود کرد و بعداً برنامه‌های توسعه آن را داشت. در حال حاضر، قابلیت اتصال ماهواره ای برای آیفون تنها در 17 کشور در دسترس است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید ارتباط ماهواره‌ای چقدر در خرید شما تاثیر داشته باشد؟ البته در حال حاضر هیچ برند پوشش لازم برای کشور ما را تامین نکرده است.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/13/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%82%D8%A7%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا