اخبار فناوری

ویژگی تشخیص عنبیه گوگل از زمان پیکسل 2 در حال توسعه بوده است

اگر با روش‌های احراز هویت در دستگاه‌های تلفن همراه آشنا هستید، احتمالاً فکر می‌کنید اسکن اثر انگشت و اسکن چهره تنها موارد موجود هستند. به طور کلی سامسونگ به عنوان سازنده حسگر عنبیه شناخته می شود که از طریق آن می توان امنیت بالاتری را پیدا کرد. اما به نظر می رسد که ویژگی تشخیص عنبیه گوگل از Pixel 2 آزمایش و توسعه یافته است مایفون مگ بیا

ویژگی تشخیص عنبیه گوگل از زمان پیکسل 2 در حال توسعه بوده است

همانطور که 9to5Google اشاره کرد، تصاویر نمونه اولیه Pixel 2 در توییتی که روز جمعه توسط Internal Archives منتشر شد، بینش جالبی را ارائه کرد. سری 2017 پیکسل، پیکسل 2، هنوز هم دستگاهی دوست داشتنی است که طرفداران پیکسل آن را به یاد می آورند. ویژگی خاص این نمونه اولیه این است که گوگل آن را به سیستم تشخیص عنبیه مجهز کرده است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی جای خود را به دوربین جلویی با فیلتر مادون قرمز داده و یک LED IR در سمت دیگر دستگاه قرار گرفته است.

اپلیکیشنی به نام “Iris Demo” به کاربران این امکان را می‌دهد که عنبیه‌های خود را با هم‌تراز کردن چشم‌های خود روی دو دایره بررسی و ثبت کنند. به گزارش Internal Archive، این دستگاه AOSP را اجرا می کند که نسخه بسیار ساده اندروید به حساب می آید و بدون شک این دستگاه پیکسل کاملا بی استفاده است. بدیهی است که این دستگاه فقط برای آزمایش تشخیص عنبیه در نظر گرفته شده است، زیرا هیچ ابزار داخلی دیگری ندارد. به طور کلی، این دستگاه بسیار منحصر به فرد از نمونه اولیه پیکسل 2 است.

گوگل تاکنون از ارائه قابلیت تشخیص عنبیه در سری پیکسل خود امتناع کرده است. از سوی دیگر، این سامسونگ بود که این ویژگی را با گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در سال 2017 معرفی کرد. سامسونگ تشخیص عنبیه را معرفی کرد و گفت که الگوهای عنبیه شما منحصر به فرد است و عملاً تکرار آن غیرممکن است. این بدان معنی است که احراز هویت عنبیه یکی از امن ترین راه ها برای محافظت از تلفن و محتویات داخلی آن است.

هنگامی که سری گلکسی اس 9 در سال 2018 عرضه شد، سامسونگ تشخیص عنبیه چشم و تشخیص چهره را با هم ترکیب کرد و آن را ویژگی «اسکن هوشمند» نامید. با شروع سری گلکسی S10، سامسونگ تشخیص عنبیه را از گوشی های خود حذف کرد تا روند طراحی بدون حاشیه را برای گوشی های پرچمدار خود دنبال کند. سامسونگ احتمالاً کمی زودتر قابلیت تشخیص عنبیه را حذف کرده است، زیرا این ویژگی جذاب برای تشخیص چهره با استفاده از ماسک مناسب بود.

البته، اسکنرهای اثر انگشت می‌توانند قفل دستگاه‌ها را در طول همه‌گیری ویروس کرونا باز کنند. به نظر می رسد گوگل این ویژگی را از دوربین TrueDepth اپل برای ایجاد نسخه ایمن تر از Face Unlock برای پیکسل 4 الهام گرفته است. اما این ویژگی در سری پیکسل 5 و پیکسل 6 وجود نداشت. برای پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو، گوگل یک نسخه متفاوت را معرفی کرد. نسخه Face Unlock که فقط برای باز کردن قفل دستگاه قابل استفاده است. زیرا گوگل آن را به اندازه کافی امن نمی‌داند تا هویت کاربر را در پرداخت‌های تلفن همراه یا هنگام باز کردن یک برنامه تأیید کند.

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaبه منظور ایمن‌تر بودن، گوگل نمی‌خواهد به سیستم تشخیص چهره اجازه کار بدهد، زیرا این شرکت تخمین می‌زند که جعل چهره می‌تواند قفل دستگاه را در بیش از ۷ درصد مواقع باز کند. جعل چهره به شخصی غیر از مالک تلفن اجازه می‌دهد تا قفل Pixel 7 را با استفاده از Face Unlock در بیش از 20 درصد مواقع باز کند. فیشینگ زمانی اتفاق می‌افتد که فردی وانمود می‌کند که شخص دیگری است، مانند مالک سری پیکسل 7. جالب اینجاست که Google از اسکن عنبیه برای ایمن کردن مراکز داده خود استفاده می‌کند. نظر کاربران مایفون مگ در مورد قابلیت تشخیص عنبیه گوگل در پیکسل 2 چیست؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا