اخبار فناوری

تونی فادل، خالق آیپاد، می‌گوید اپل با هدست ویژن پرو به پایان اوج خود رسیده است

هدست Vision Pro اپل سرانجام پس از گمانه‌زنی‌ها فراوان پیرامون آن، هفته پیش به‌صورت رسمی معرفی شد. درحالی‌که برخی از این هدست و عملکرد آن تمجید می‌کنند، همه افراد این‌طور نیستند. تونی فادل، مهندس سخت‌افزار سابق اپل و خالق آیپاد، به‌تازگی در اظهارنظری بیان کرده است که اپل با معرفی هدست ویژن پرو به پایان دوران اوج خود رسیده است.

نظر تونی فادل درباره هدست ویژن پرو اپل

با رونمایی از هدست اپل ویژن پرو، واکنش‌ها پیرامون این گجت متفاوت بوده است. برخی آن را به‌عنوان منادی الگویی جدید برای آنچه اپل محاسبات فضایی می‌نامد، می‌دانند، درحالی‌که برخی دیگر این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا اپل وارد بازاری می‌شود که محصولات رقیب دقیقاً آن‌طور که بایدوشاید این بازار را تحت تأثیر قرار نداده‌اند. یکی از کارمندان افسانه‌ای سابق اپل، تونی فادل، اکنون افکار خود را در مورد این موضوع در توییتر به‌اشتراک گذاشته است. (اگر نمی‌دانستید فادل به‌عنوان «پدر آیپاد» شناخته می‌شود، در ساخت آیفون نقش اساسی داشته و همچنین شرکت Nest را تأسیس کرد که بعدها توسط گوگل به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خریداری شد).

فادل در توییتر برای پاسخ به سؤالی در مورد افکارش در مورد هدست ویژن پرو، پاسخ داد که فکر می‌کند «اپل به پایان دوران اوج خود رسیده است». از جنبه مثبت، فادل فکر می‌کند که این سخت‌افزار یک پیشرفت بسیار چشمگیر است که مورد تحسین یکی از بزرگترین مهندسان سخت‌افزار قرار می‌گیرد. بااین‌حال، فادل به‌شدت از قیمت این هدست انتقاد کرده و بازاریابی، برنامه‌ها برای مصرف‌کنندگان روزمره و عمر باتری محدود دو ساعته را هدف قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که این یک انتقاد مثبت باشد زیرا اپل از برچسب Pro برای این دستگاه استفاده کرده، اما درهمین‌حال گفته است که فقط برنامه‌های آیفون و آیپد با آن سازگار هستند.

نظر تونی فادل درباره هدست ویژن پرو اپل

نظر تونی فادل درباره هدست ویژن پرو اپل

در توییت بعدی، Fadell در پاسخ به توییتی که می‌گفت اپل می‌تواند بسته‌های باتری با ظرفیت بالاتر را برای جبران عمر باتری محدود ارائه دهد، نظرات دیگری درباره Apple Vision Pro اضافه کرد. فادل پاسخ داد که حتی اگر این هدست عمر باتری “24 ساعت” داشته باشد، “پیشرفت برنامه‌ها و بازاریابی آن” قابل‌قبول نیست. او همچنین گفت که این محصول هیچ ویژگی خاصی را که در محصولات رقیب یافت نشود، ارائه نمی‌کند. فادل در پایان بیان می‌کند: «پلتفرم‌ها به محصولات مفیدی تبدیل نمی‌شوند. محصولات مفید به پلتفرم تبدیل می‌شوند…»

اگرچه اپل ویژن پرو در WWDC23 رونمایی شد، اما تا سال 2024 با قیمت 3499 دلار به‌فروش نمی‌رسد و درنهایت نیز تنها در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. تا سال 2025 اما، امکان دارد اپل این محصول را به بازارهای جهانی عرضه کند.

دیدگاه شما پیرامون نظر تونی فادل درباره هدست ویژن پرو اپل چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/11/%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%82-%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%A7%D8%AF%D8%8C-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا