اخبار فناوری

تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند در هند به اجبار باید مدیران هندی را استخدام کنند

تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند، مدت هاست که جایگاه برجسته ای در بازار کشور هند دارند. این شرکت ها اما با چالش های فزاینده ای از سوی دولت هند روبرو هستند. اخیراً قانونی وضع شده است که از نصب برخی اپلیکیشن های گوگل به طور پیش‌فرض، بر روی گوشی های هوشمند فروخته شده در هند، جلوگیری می‌کند. همچنین قانون دیگری وجود دارد که کمپانی های چینی را مجبور به کار با مدیران هندی می‌کند.

دستور جدید دولت هند شامل تمام تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چینی می‌شود

همان طور که اشاره شد، گوشی هایی که قرار است در بازار هند به فروش برسند، نباید برخی از اپلیکیشن های گوگل را به طور پیش‌فرض داشته باشند. برنامه هایی مانند Google Messages و Google Phone دیگر به طور پیش‌فرض بر روی گوشی های فروخته شده در کشور هند نصب نمی‌شوند. البته کاربران همچنان می‌توانند این برنامه‌ها را به‌طور مستقل دانلود و نصب کنند. دولت هند قصد دارد اطمینان حاصل کند که گوشی‌های هوشمند با برنامه‌های از پیش نصب‌شده گوگل به فروش نمی‌رسند.

دولت هند به شرکت های سازنده گوشی های هوشمند چینی دستور داده که تنها باید مدیرانی را استخدام کنند که تابعیت هند را داشته باشند. یعنی افرادی که در هند زندگی می کنند و شهروند هند نیستند، اجازه ندارند در سمت های مدیریتی شرکت های سازنده گوشی های هوشمند چینی حضور داشته باشند. به شرکت ها دستور داده شده تا مدیران هندی را در نقش های کلیدی مانند: مدیر عامل، مدیر مالی و مدیر ارشد فناوری به کار گیرند.

همان طور که Xiaomiui در آخرین گزارش خود اشاره می‌کند، کمپانی شیائومی حضور پررنگ تری نسبت به سایر سازندگان گوشی های هوشمند چینی، در هند دارد. این دستور دولت هند اما صرفا مختص شیائومی نبوده و سایر کمپانی های چینی مانند OPPO، realme، vivo شامل این قانون جدید می‌شوند. حتما می‌دانید که ساندار پیچای فردی متولد هند بوده و هم اکنون مدیر عامل گوگل در ایالات متحده است. آیا از اقدام جدید دولت هند حمایت می کنید؟

ردمی ۱۲ با مدیاتک Helio G88 رسما معرفی شد: شروع از ۱۵۲ دلار

نظر شما چیست؟ قانون جدید دولت هند چه تاثیری بر تولیدکنندگان چینی گوشی های هوشمند در این کشور خواهد گذاشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/17/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%87/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا