اخبار فناوری

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ در تصاویر زنده فاش شد

چندی پیش، گزارش دادیم که مدیران سامسونگ با معرفی هدست Vision Pro از سوی اپل و ارائه قابلیت‌های انقلابی توسط آن، تصمیم گرفتند تا هدست واقعیت ترکیبی خود را به تعویق انداخته و آن را با تمرکز بر عملکرد و طراحی به‌طور کامل از نو توسعه دهند. اکنون، بر اساس تصاویری که از نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شده است، می‌توان حدس زد که چرا عرضه این گجت از سوی شرکت کره‌ای لغو شده است.

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ

سایت خبری چینی VR Vrtuoluo اواخر هفته گذشته تصاویر و مشخصات هدست XR سامسونگ را فاش کرد، اما چندی بعد آن‌ها را حذف کرد، احتمالاً به‌دلیل درخواست خود سامسونگ از این نشریه. اما به‌لطف UploadVR و Brad Lynch، تصاویر و اطلاعات این هدست در فضای مجازی منتشر شده است.

ظاهراً هدست XR سامسونگ دارای چیپست Exynos 2200، نمایشگرهای micro-OLED، دوربین‌های RGB دوگانه، سنسور عمق‌سنج، دوربین‌های داخلی ردیابی چشم و بدون کنترلر (احتمالاً دارای رابط کاربری دستی مانند Vision Pro) بوده است.

خود نمونه اولیه این گجت بسیار شبیه سایر هدست‌های VR استاندارد است، اگرچه نسخه نهایی ممکن است شیک‌تر و جلایافته‌تر به‌نظر برسد.

حتی اگر این هدست طراحی شیک و مدولار Vision Pro را نداشته باشد، باز هم منصفانه نیست که نمونه اولیه یک دستگاه را با یک دستگاه نهایی مقایسه کنیم. بااین‌حال، مشکل بزرگتر این است که هدست XR سامسونگ به تراشه نه‌چندان بهینه Exynos 2200 متکی است.

سامسونگ امید زیادی به تراشه پرچمدار سال 2022 خود داشت، اما این چیپست از مشکلات فراوانی پیرامون بهینه‌سازی، تولید حرارت و کاهش عمر باتری دستگاه رنج می‌برد و نتایج بنچمارک‌های آن نسبت‌به اسنپدراگون 8 نسل 1 (که خود دارای مشکلات گرم شدن بیش از حد و افت عملکرد بود) بسیار کمتر بود. سامسونگ درنهایت به‌طور کامل به تراشه‌های اسنپدراگون برای سری پرچمدار گلکسی S23 خود روی آورد.

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ

نمونه اولیه هدست XR سامسونگ

شاید سامسونگ مازاد اگزینوس 2200های فروخته‌نشده را در انبار خود داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که باید از آن‌ها برای اولین بازگشت خود به حوزه واقعیت مجازی در نیم دهه گذشته استفاده کند! عمر باتری کمتر از حد معمول و تأخیر عملکرد، نگرانی‌های جدی برای هدست‌های واقعیت مجازی است، چه رسد به دستگاه‌های XR که باید دوربین‌های بیشتری را برای ردیابی چشم و نمایشگرهایی با وضوح بالاتر داشته باشند.

ظاهراً هدست متا Quest 3 XR آینده از نسخه بازطراحی‌شده تراشه قدرتمند و کارآمد موجود در Galaxy S23 Ultra استفاده خواهد کرد. عملکرد این چیپست تقریباً به همان اندازه خوب است که می‌توانید از یک هدست 500 دلاری انتظار داشته باشید.

مشکل اینجاست که عملکردی که تراشه M2 اپل در ویژن پرو (و اکثر مک‌بوک پروهای اخیرش) می‌تواند ارائه دهد، کیلومترها با تراشه‌های موبایل فاصله دارد. اگر سامسونگ بخواهد رقیبی برای هدست Vision Pro ارائه دهد که قدرتمندتر (و گران‌تر) از Quest 3 باشد، باید فراتر از آنچه که چیپست‌های موبایل (Exynos یا Snapdragon) می‌توانند ارائه کنند، عمل کند.

شاید سامسونگ بتواند مانند Galaxy Book 3 Ultra به تراشه اینتل تکیه کند. اکنون که سامسونگ نمونه اولیه هدست XR خود را کنار گذاشته است، باید منتظر بمانیم و ببینیم که در مرحله بعد چه خواهد کرد. اما منصفانه است که بگوییم سامسونگ حق داشت چیز جدیدی را امتحان کند، به‌جای استفاده از هدست فاش‌شده (یا چیزی شبیه به آن) برای به چالش کشیدن Vision Pro.

ما می‌دانیم که سامسونگ درحال همکاری با گوگل برای ایجاد سیستم‌عامل مخصوص واقیت ترکیبی است، اما مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار XR گوگل ماه گذشته درحالی‌که از “تعهد ناپایدار” این شرکت به حوزه واقعیت ترکیبی انتقاد کرد، استعفا داد. این می‌تواند مانع دیگری برای رقابت سامسونگ با شرکت‌هایی مانند اپل و متا باشد.

نظر شما درباره نمونه اولیه هدست XR سامسونگ چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/15/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-xr-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B2%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا