اخبار فناوری

تراشه نسل دوم اسنپدراگون 8 در زمینه گرافیک و معیار پایداری، A16 Bionic اپل را شکست داد.

اولین گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 که به طور رسمی فروخته شده و در قفس فروشگاه موجود است +Vivo X90 Pro است. از زمان عرضه این دستگاه، تعداد بنچمارک های چیپست پرچمدار کوالکام افزایش یافته است. به تازگی، داور طلا که به تست پردازنده معروف است، اخیرا تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را بر روی پرچمدار Vivo با بنچمارک های مختلف آزمایش کرده است که نشان دهنده قدرت گرافیکی و پایداری فوق العاده آن است که در هر دو مورد چیپست A16 Bionic اپل در آیفون 14 پرو مکس نیز عملکرد بهتری داشته است. .

Snapdragon 8 Gen 2 بهتر از A16 Bionic در بنچمارک های گرافیکی

برخی از کاربران در مراسم رونمایی رسمی آن در Snapdragon Summit 2022 این شانس را داشتند که گوشی هوشمند را با نسل دوم تراشه اسنپدراگون 8 کوالکام آزمایش کنند. در آن زمان نتایج بسیار مطلوبی به دست آمد. این چیپست نه تنها نسبت به نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس که کمتر از شش ماه پیش عرضه شد، عملکرد بهتری داشت، بلکه عملکرد بهتری نسبت به تراشه های A15 و A16 Bionic اپل به خصوص در بخش GPU داشت.

با این حال، آزمایش جدید با استفاده از Vivo X90 Pro+ به عنوان جایگزینی برای X80 Pro انجام شد. در واقع X90 Pro+ اولین گوشی هوشمند اسنپدراگون 8 نسل 2 است که به طور رسمی عرضه می شود. در نتیجه، اکنون می توان عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 2 را در سناریوهای واقعی ارزیابی کرد و آن را با آخرین مدل های آیفون اپل مقایسه کرد.

عکس بالا که توسط Golden Reviewer توییت شده است، دو گوشی هوشمند را نشان می دهد: Vivo X90 Pro+ در سمت راست و iPhone 14 Pro Max در سمت چپ. علاوه بر این، می توانید ببینید که هر دو گوشی هوشمند معیار یکسانی را انجام دادند. تست استرس شدید حیات وحشی. یک تست 20 دقیقه ای که سخت ترین تست 3DMark است.

همانطور که در عکس می بینید، نتایج کاملا واضح است. پرچمدار Vivo نه تنها از نظر قدرت گرافیکی، بلکه از نظر پایداری نیز حدود 20 درصد بهتر از آخرین آیفون اپل ظاهر شد. امتیاز 3757 ثبت شده توسط X90 Pro+ در مقایسه با 3354 امتیاز آیفون. جالب اینجاست که کمترین نتیجه آیفون حدود 1000 امتیاز متفاوت از نمونه Vivo است (2348 در مقابل 3390). علاوه بر این، پایداری اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بهتر است و پایداری SoC رده بالای کوالکام به 90.2 درصد رسیده است. در مقابل، آیفون تنها به 70 درصد می رسد. این نشان می دهد که پردازنده کوالکام نه تنها قدرتمندتر است، بلکه در هنگام انجام کارهای سنگین، قابل اعتمادتر و خنک تر است.

Snapdragon 8 Gen 2 بهتر از A16 Bionic در بنچمارک های گرافیکی

Snapdragon 8 Gen 2 بهتر از A16 Bionic در بنچمارک های گرافیکی

Ice Universe قبلاً ادعا کرده بود که Snapdragon 8 Gen 2 جدید نه تنها عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، بلکه به اندازه‌ای پایدار است که 8 تا 9 برابر کمتر از نسل قبلی خود مصرف می‌کند تا به سطح عملکردی معادل دست یابد.

علاوه بر این، در بنچمارک GeekBench 5، افزایش قدرت پردازنده جدید کوالکام در حالت تک هسته ای 25 درصد و در حالت چند هسته ای 45 درصد افزایش یافته است. این یک پیشرفت فوق‌العاده است که تراشه مذکور را در مقایسه با آخرین پردازنده‌های اپل، اگر نگوییم بهتر، همتراز می‌کند.

به نظر می رسد اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکردی فراتر از عملکرد خوب دارد و در واقع انرژی کمتری مصرف می کند. Ice Universe ادعا می کند که پردازنده گرافیکی تراشه کوالکام 60 درصد قدرتمندتر و 88 درصد کارآمدتر است. باید دید که آیا این نتیجه واقعا عمر باتری سری گلکسی اس 23 سامسونگ را بهبود می بخشد یا خیر.

اگرچه کوالکام امسال هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است، اما پردازنده‌های گرافیکی و برنامه‌های کاربردی مورد غفلت قرار نگرفته‌اند. در حالی که Adreno 740 pro جدید برای 45 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی 25 درصد قدرتمندتر است، کوالکام افزایش 35 درصدی عملکرد CPU را برای افزایش 40 درصدی راندمان انرژی تبلیغ می کند.

بدیهی است که این اعداد بسیار مهم هستند. برخی از آزمایش‌کنندگان مشتاق بودند آن را با استفاده از چند معیار آزمایش کنند. بنابراین، Qualcomm چندین پلتفرم آزمایشی از پیش نصب شده با برنامه های محبوبی که ما اغلب از آنها استفاده می کنیم، مانند Geekbench، AnTuTu، 3DMark و غیره در اختیار آنها قرار داده است. توجه داشته باشید که گوشی هوشمند آزمایش شده دارای 256 گیگابایت حافظه UFS 4.0 و 12 گیگابایت رم LPDDR5X است.

چندی پیش نتایج دیگری توسط همین تستر منتشر شد که برتر است تراشه مدیاتک Dimensity 9200 در معیار گرافیکی او در مورد چیپست A16 Bionic اپل صحبت کرد. در نتیجه، دو تراشه پرچمدار اندروید امسال قوی ظاهر شدند و توانستند برای اولین بار از پردازنده همان سال اپل پیشی بگیرند.

نظر شما در مورد غلبه بر اسنپدراگون 8 نسل 2 از A16 Bionic در گرافیک و ثبات چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا