اخبار فناوری

نسخه نهایی اندروید ۱۴ همزمان با پیکسل ۸ عرضه می‌شود؟ ۱۲ مهر ۱۴۰۲

می‌دانیم که تاریخ معرفی پیکسل ۸ گوگل برای ۱۲ مهر ۱۴۰۲ زمان‌بندی شده است. ما منتظر یک عرضه مهم دیگر از گوگل نیز هستیم. با وجود نسخه‌های بتای متعدد اما عرضه Android 14 به صورت نهایی و رسمی هنوز انجام نشده است. به تازگی در گزارشی می‌شنویم که نسخه نهایی اندروید ۱۴ همزمان با پیکسل ۸ عرضه می‌شود.

زمان عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۴

چندین ماه است که مراحل بهینه‌سازی و باگ‌یابی اندروید ۱۴ با نسخه‌های آزمایشی در حال انجام است. گوگل در ابتدا به ما این باور را داد که نسخه نهایی و پایدار Android 14 تا دهه اول شهریور ۱۴۰۲ منتشر خواهد شد، درست مانند سال گذشته که اندروید ۱۳ در همین بازه زمانی عرضه شد.

با این حال چند نسخه بتا دیگر به چرخه انتشار اضافه شد و پس از آن پیش‌بینی یک ماه تاخیر برای عرضه نهایی وجود داشت.

اکنون ظاهراً قرار است که نسخه نهایی Android 14 در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ منتشر شود، که اتفاقاً تاریخ رویداد سخت افزاری بزرگ بعدی گوگل است. رویدادی که انتظار می‌رود پیکسل 8، پیکسل 8 پرو و پیکسل واچ 2 به طور کامل رونمایی شود.

تا کنون چنین تصمیمی از سوی گوگل سابقه نداشته است. معمولا این شرکت نسخه جدید اندروید را یک یا دو ماه زودتر از عرضه سخت‌افزاری خود انجام می‌داد. به نظر می‌رسد که امسال گوگل می‌خواهد تقریبا به مانند اپل رفتار کند و همزمان با عرضه سخت افزار جدید، نرم افزار جدید را هم ارائه نماید.

هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا این تأخیر رخ داده، اما چند هفته است که اوضاع در دنیای اندروید 14 خوب پیش نمی‌رود. زمانی که Google به شکلی عجولانه پنجمین نسخه بتا را منتشر کرد، مشکوک شدیم که شاید در نسخه قبلی مشکلی وجود داشته باشد. اکنون به نظر می رسد که این مشکل هر چه باشد، هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

ظاهراً، حتی برندهای اندرویدی نیز فکر می‌کردند که نسخه نهایی اندروید ۱۴ امروز عرضه می‌شود، به همین دلیل برخی از آن‌ها (مثل OnePlus) وعده داده بودند که آپدیت نهایی اندروید ۱۴ آن‌ها به زودی منتشر می‌شود. ما مطمئن نیستیم که اکنون چه اتفاقی برای آن وعده خواهد افتاد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که اندروید ۱۴ همزمان با پیکسل ۸ معرفی می‌شود یا زودتر؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/06/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B4-%D9%87%D9%85%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DB%B8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا