اخبار فناوری

تاریخ دقیق روز ولنتاین 1401 💕 ولنتاین امسال چه روزی است؟ + 15 آیا از روز ولنتاین خبر داشتید؟

اگر نمی دانید ولنتاین چیست، باید به طور خلاصه بگویم که روز ولنتاین که به آن هم می گویند روز عشق یا روز ولنتاین یا روز ولنتاین ما همچنین می دانیم که در فرهنگ مسیحی قرون وسطی و سپس در فرهنگ مدرن غربی، روز ابراز عشق روبرو شدن است سالانه اتفاق خواهد افتاد. در این مطلب میخواهیم تاریخ دقیق ولنتاین 1401 را ببینیم 💕 و همچنین 15 ولنتاین دانستان را برای شما آماده کرده ایم.

تاریخ دقیق روز ولنتاین 1401

بیایید ابتدا در مورد تاریخ روز ولنتاین 1401 یا روز ولنتاین 2023 صحبت کنیم. در ادامه به 15 واقعیت بسیار جالب در مورد این روز خواهیم پرداخت.

خب، تاریخ دقیق روز ولنتاین 1401 در 3 تقویم رایج برای ما این است:

💑👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨 تاریخ روز ولنتاین 1401 طبق تقویم هجری قمری: سه شنبه 26 بهمن 1401 یا 26/11/1401 💑👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨

💌🥰💟 تاریخ روز ولنتاین 1444 طبق تقویم هجری قمری: 23 رجب 1444 یا 23/07/1444 💌🥰💟

💙❣💜💚🧡 روز ولنتاین ۲۰۲۳ طبق تقویم میلادی: سه شنبه 14 فوریه 2023 یا 2023/02/14 💙❣💜💚🧡

پیشنهاد ویژه مایفون مگ برای شما: 11 فیلم برای روز ولنتاین

11 فیلم عاشقانه برای روز ولنتاین

ولنتاین من باش

ولنتاین من باش

خوب، حالا که داستان را خواندیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد روز ولنتاین صحبت کنیم.

تاریخچه روز ولنتاین جشنی که به افتخار سنت ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار شد، برگشت. روز ولنتاین برگرفته از سنت های روم باستان و مسیحیت است. این ابراز عشق معمولا با ارسال کارت ولنتاین یا خرید هدایایی مانند گل رز انجام می شود.

طبق روایات «قدیس ولنتاین»، او کشیش معبدی در نزدیکی روم یا پیری، جد کنونی بود که در 14 فوریه 269 پس از میلاد، به دستور امپراتور کلودیوس دوم و برای کمک به ازدواج زوج های جوان مسیحی، او را سر بریدند. اما مردم رم کشیش ولنتاین را فراموش نکردند و حتی یک کلیسا را ​​به یاد او نامگذاری کردند. کم کم والنتین حامی عشاق می شود.

بد نیست بدانید روز ولنتاین در 5 کشور جهان از جمله ایران، مالزی، عربستان سعودی، اندونزی و پاکستان برگزار می شود. ممنوع است شرق.

15 حقیقت جالب در مورد روز ولنتاین

این جشن همیشه با شکلات و گل رز جشن گرفته نشده است. این مناسبت یک بار در سال جشن گرفته می شود. اما روز ولنتاین فراتر از یک تعطیلات است، در واقع تاریخ بسیار غنی دارد که به روم باستان باز می گردد! در ایالات متحده و در سراسر جهان، مردم در 14 فوریه یا 25 فوریه (1401) آنها با هدیه دادن همه چیز از شکلات های قلبی شکل و گل رز گرفته تا کارت های زیبا و هدایای عاشقانه، در کنار عزیزان خود جشن می گیرند. اما این سنت های شیرین دقیقا چگونه متولد شدند؟

اگر امسال برنامه ریزی کنید V-Day با یک شام عاشقانه در نور شمع با شریک زندگی خود جشن بگیرید و به دنبال آن دسرهای لذیذ روز V-V روز به همراه داشته باشید، مطمئناً با این 15 حقیقت جالب در مورد روز ولنتاین شریک زندگی خود را تحت تأثیر قرار خواهید داد. این مجموعه شامل جزئیات جذاب در مورد چگونگی شروع آن تعطیلات عاشقانه و حقایق جالب در مورد آن است.

1- ولنتاین ریشه های بسیار تیره ای دارد.

مورخان بر این باورند که روز ولنتاین در واقع در روم باستان به عنوان یک جشن باروری بت پرستی به نام لوپرکالیا آغاز شد، جشنی که به فاونوس، خدای کشاورزی رومی و بنیانگذاران رومی رومولوس و رموس تقدیم شده بود. به گزارش History.com، این روز با فعالیت هایی از جمله حیوانات را قربانی کنید و زنان را با پوست حیوانات تازیانه بزنید تا خونریزی کنند او را جشن گرفتند و این نشان دهنده باروری آنها بود. 😶

کاربران اندروید شریک عاطفی بهتری نسبت به کاربران iOS هستند!

2- در دهه 1300 رسماً به تعطیلی پیوند خورده با عشق تبدیل شد.

مهمانی مسیحی شده است و دیگر حیوانی قربانی نمی شود. زمانی که پاپ گلاسیوس رسماً 14 فوریه را “روز قدیس ولنتاین” اعلام کرد. این روز پس از آن با عشق همراه شد همانطور که بسیاری معتقد بودند پرندگان فصل تولید مثل خود را از 14 فوریه آغاز کردند.

3- سنت والنتین فقط یک نفر نبود.

در واقع این شخصیت ممکن است دو یا سه نفر بوده باشد. اما رایج ترین “بنیانگذار” روز ولنتاین، سنت ولنتاین بود که امپراتور کلودیوس دوم را به چالش کشید. به هنگام، کلودیوس عروسی را ممنوع کرده بود زیرا فکر می کرد که این عروسی سربازان جوان را سرگرم می کند. والنتین احساس کمی متفاوت داشت، او به طور غیرقانونی با این زوج ازدواج کرد تا اینکه دستگیر شد. پس از صدور حکم اعدام، زوج های جوان به سلول او آمدند و به او گل و کارت هدیه دادند. و روزی که او واقعاً درگذشت چه روزی بود؟ بله، 14 فوریه!

اما ولنتاین های متعددی در طول تاریخ وجود داشته است، از جمله یک اسقف و یک پاپ (او فقط 40 روز در سال 827 پس از میلاد خدمت کرد).

4- اولین کارت روز ولنتاین در قرن 15 ارسال شد.

به گزارش History.com، قدیمی ترین رکورد ارسال کارت روز ولنتاین شعری بود که توسط دوک فرانسوی قرون وسطایی به نام چارلز برای همسرش در سال 1415 سروده شد. چارلز این یادداشت شیرین را در زمانی که در برج لندن زندانی بود برای معشوقش نوشت. او فقط 21 سال داشت. یکی از ماکت های او را می خواهید؟

“عزیزم ولنتاین، من از عشق خسته شده ام.” غمگین شدن

5- اولین کارت های روز ولنتاین تولید انبوه تا دهه 1840 وجود نداشت.

مردم در قرن هفدهم شروع به مبادله کارت و نامه های دست نویس با عاشقان و دوستان کردند، اما تا دهه 1840 بود که اولین کارت های روز ولنتاین به طور انبوه در ایالات متحده تولید شد و توسط استر آ. هاولند فروخته شد. هلند به عنوان “مادر ولنتاین آمریکایی” شناخته شده است، تجارت کارت روز ولنتاین در آمریکا شناخته شده است و به خاطر کارت های استادانه و استادانه ساخته شده از توری و روبان به یاد می آورند.

6- این روزها روز ولنتاین یک تجارت بزرگ است. مردان تقریبا 6 برابر بیشتر از زنان برای این روز هزینه می کنند!

حدود 55 درصد از آمریکایی ها روز ولنتاین را جشن می گیرند و آنها حدود 19.6 میلیارد دلار در سال خرج می کنند که بیش از 1.8 میلیارد دلار آن فقط برای آب نبات است.. به ویژه امسال، مردان می گویند که انتظار دارند 338 دلار در روز ولنتاین خرج کنند. و زنان؟ فقط 64 دلار آخه کجاست این برابری زن و مرد؟! 😃

7- آمریکایی ها سالانه 145 میلیون کارت ولنتاین ارسال می کنند.

پس از کریسمس، روز ولنتاین به دومین تعطیلات بزرگ برای تبادل کارت تبریک تبدیل شده است! و چه شیرینی معلمان هر سال بیشترین کارت های روز ولنتاین را دریافت می کنند و بعد از آنها فرزندان، مادران و همسران می آیند. نیازی به گفتن نیست که از سال 1913، زمانی که Hallmark Cards اولین کارت روز ولنتاین خود را تولید کرد، راه زیادی را پیموده ایم!

8- و نزدیک به 650 میلیون دلار برای هدیه حیوانات خانگی هزینه می شود.

سلام دوستان پشمالو هم به محبت نیاز دارند! در واقع، بیش از سال گذشته 5 میلیون خانواده آمریکایی به سگ های خانگی خود هدیه ای برای روز ولنتاین دادند و آنها بیش از 2 میلیون هدیه برای گربه های خود دریافت کردند. اما با وجود اینکه بیشتر و بیشتر آمریکایی ها برای سگ های خود هدایایی می خرند، مردم در واقع هزینه بیشتری را برای بچه گربه های خود خرج می کنند. به طور متوسط ​​حدود 96 دلار برای هر خانواده، در حالی که 81 دلار برای سگ ها!

9- جواهرات در بین هزینه های انجام شده در هدایای روز ولنتاین گران ترین هستند.

آب نبات و گل شاید رایج ترین هدایای روز ولنتاین باشند، اما طبق اعلام فدراسیون ملی خرده فروشی، رده ای که ما در 14 فوریه بیشترین هزینه را می کنیم، جواهرات است. با رقم هنگفت 4.7 میلیارد دلار! دومین هدیه گران قیمت یک شام 3.7 میلیارد دلاری است و پس از آن گل، لباس و سپس آب نبات.

10- اولین جعبه شکلات به شکل قلب در سال 1861 معرفی شد.

این توسط ریچارد کادبری، پسر جان کادبری، بنیانگذار کادبری، ایجاد شد، که شروع به بسته بندی شکلات در جعبه های فانتزی برای افزایش فروش کرد. او در سال 1861 اولین جعبه شکلات های قلبی شکل را برای V-Day معرفی کرد و امروزه بیش از 36 میلیون جعبه شکلات قلبی شکل هر سال به فروش می رسد. یعنی 58 میلیون پوند شکلات!

11- شکلات های قلبی به عنوان قرص های طبی شروع شدند.

عجیب است که تاریخ شکلات های قبلی از زمانی شروع شد که یک یک داروساز در بوستون به نام الیور چیس، دستگاهی اختراع کرد که فرآیند ساخت قرص های دارویی مورد استفاده برای گلودرد و سایر بیماری ها را ساده کرد. نتیجه اولین دستگاه آب نبات در آمریکا بود، زیرا داروفروش به سرعت تمرکز خود را از ساختن قرص به آب نبات تغییر داد! شکار کردن شرکت قنادی نیوانگلند او Necco را تأسیس کرد و آب نبات‌های پاستیل به سرعت به چیزی تبدیل شدند که امروزه به نام ویفر Necco می‌شناسیم.

12- اما تا سال 1866 بود که ما برای اولین بار پیام های شیرین چاپ شده در قلب های شکلاتی دریافت کردیم.

این برادر الیور، دنیل چیس، بود که شروع به چاپ پیام‌های احساسی روی شکلات‌های قلبی کرد، اگرچه این آب نبات‌ها بزرگ‌تر از نسخه‌هایی بودند که امروز داریم و شامل عبارات و جملات چاپ شده بودند. . اولین پیام ها چه بود؟ “شما در لباس سفید ازدواج کرده اید و حق را انتخاب کرده اید” و «چقدر باید صبر کنیم؟ لطفا توجه کنید.”

13- سالانه بیش از 8 میلیارد شکلات قلبی تولید می شود.

شرکت Necco باید درست چند روز پس از 14 فوریه شروع به ساخت این شکلات ها کند تا به موقع برای روز ولنتاین باشد. این تقریباً 50 تن شکلات در روز است! هر جعبه شامل تقریباً 45 عبارت است – از جمله “عشق واقعی”، “مرا در آغوش بگیر” و “تو راک” – اما شما همچنین می توانید متن خود را سفارشی کنید. اما اگر هنوز جعبه سال گذشته را دارید نگران نباشید – عمر مفید آنها پنج سال است..

14- نزدیک به 6 میلیون زوج در روز ولنتاین نامزد می کنند.

منظورم این است که چه روزی بهتر از روزی که به معنای واقعی کلمه به عشق اختصاص داده شده است؟ روز ولنتاین یکی از پرطرفدارترین روزها برای مطرح کردن این سوال است، به طوری که 6 میلیون زوج در 14 فوریه نامزد می کنند. و طبق نتایج این نظرسنجی روز ولنتاین بهترین روز سال برای خواستگاری است و 40 درصد از کسانی که رای دادند مرد بودند!

15- در سراسر جهان به اشکال مختلف جشن گرفته می شود.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین این تعطیلات را به عنوان روز عشق و دوستی جشن می گیرند. اگرچه زوج ها در این روز گل و شکلات رد و بدل می کنند، اما هدف از مهمانی نیز قدردانی از دوستان است!

نظر شما چیه؟ آیا روز ولنتاین را جشن می گیرید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا