اخبار فناوری

ریلمی GT5 با پشتیبانی از شارژر ۲۴۰ واتی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی شد

اوایل سال جاری میلادی بود که ریلمی GT3 در MWC 2023 با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۲۴۰ واتی معرفی شد. این تلفن هوشمند از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ برخوردار بود. هم اکنون، جانشین این گوشی، یعنی ریلمی GT5، با تراشه ای قدرتمند تر معرفی شده است.

ریلمی GT5 با تراشه پرچمدار کوالکام و ۲۴ گیگابایت حافظه رم معرفی شد

جدیدترین تلفن هوشمند ریلمی، مشخصات بسیار چشمگیری داشته که با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ آغاز می‌شود. این شرکت تایید کرده که کاربران GT5 می‌توانند فرکانس CPU را تغییر دهند. نکته جالب آن است که Realme می‌گوید این گوشی همچنین دارای حالت Burning بوده که در صورت جفت شدن با یک فن، فرکانس کاملاً ثابتی را در اختیار کاربران می‌گذارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این حالت Burning به فن خنک کننده خاصی نیاز دارد یا اینکه با هر محصولی کار می کند.

ریلمی جی تی ۵

ریلمی جی تی ۵ به یک صفحه نمایش OLED ۶.۷۴ اینچی با رزولوشن 1.5K و رفرش ریت ۱۴۵ هرتزی مجهز شده است. این نمایشگر توانایی تولید حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت را دارد. گران قیمت ترین نسخه این گوشی هوشمند به ۲۴ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد شد.همانند GT3، گوشی جدید ریلمی نیز دارای باتری ۴,۶۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۴۰ واتی است. ریلمی هنوز به طور رسمی زمان شارژ ۰ تا ۱۰۰ این گوشی را اعلام نکرده است. اما این کمپانی ادعا می‌کند که باتری GT5 پس از ۱,۶۰۰ چرخه شارژ، ۸۰ درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد. ادعا می‌‌شود که کاربران این گوشی می‌توانند تنها با ۳۰ ثانیه شارژ، دو ساعت مکالمه داشته باشند.

Realme GT5

اگر سرعت شارژ ۲۴۰ واتی برای شما مهم نیست، نسخه ای از Realme GT5 با باتری پرظرفیت تر ۵,۲۴۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵۰ واتی عرضه می‌شود. این نسخه تنها در مدت ۱۸ دقیقه فول شارژ خواهد شد. طراحی ریلمی جی تی ۵ شبیه نسل قبل است. سه لنز دوربین به همراه تراشه اسنپدراگون (البته که ساختگی است) در قاب پشتی این گوشی دیده می‌شود. همچنین چهار چراغ RGB در اطراف این تراشه ساختگی وجود دارد که در ۲۶ رنگ قابل تنظیم است. دوربین اصلی این تلفن هوشمند وضوح ۵۰ مگاپیکسلی داشته و به سنسور IMX890 مجهز شده است. دوربین های دیگر از نوع اولترا واید و ماکرو هستند که به ترتیب وضوح ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند. یک پانچ هول در مرکز بالای صفحه نمایش Realme GT5 دیده می‌شود. دوربین سلفی قرار گرفته در این پانچ هول، وضوح ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

قیمت ریلمی جی تی ۵

سایر ویژگی های کلیدی این دستگاه عبارتند از: برخورداری از فرستنده مادون قرمز، ان اف سی، GPS با سه فرکانس، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، Wi-Fi 7 و رابط کاربری Realme UI 4.0 مبتنی بر اندروید ۱۳. ریلمی جی تی ۵ در چین قابل تهیه است. همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، نسخه پایه با ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تلفن هوشمند مورد بحث قیمتی معادل ۲,۹۹۹ یوآن (۴۱۱ دلار) دارد. نسخه ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی نیز با قیمت ۳,۹۹۹ یوآن (۵۴۸ دلار) قابل تهیه خواهد بود. مدل برخوردار از شارژر ۲۴۰ واتی تنها با ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی عرضه می‌شود. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این دستگاه در بازار های جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

شارژر ۲۴۰ وات Realme GT3 با چه سرعتی باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری آن شارژ می‌کند؟ + ویدیو

نظر شما درباره ریلمی GT5 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/28/%D8%B1%DB%8C%D9%84%D9%85%DB%8C-gt5-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98%D8%B1-%DB%B2%DB%B4%DB%B0-%D9%88%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا