اخبار فناوری

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ رسما معرفی شد: ۷ سال آپدیت اندروید و نمایشگر تخت

سامسونگ مدل اولترا سری گلکسی S را برای سال ۲۰۲۴ رسما رونمایی کرد. گلکسی اس ۲۴ اولترا با همان فرمول همیشگی تلاش دارد تا ارتقاهای درخور را به کاربران ارائه کند و قطعا در صدر این ارتقاها نام هوش مصنوعی یا AI می‌درخشد. در کنار این موضوع، شاید ۷ سال آپدیت اندروید و نمایشگر تخت از دیگر موارد قابل توجه باشند.

سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا

از نظر بصری و در نگاه اول Galaxy S24 Ultra بسیار شبیه به Galaxy S23 Ultra است اما تغییرات قابل توجهی در آن وجود خواهد داشت. قاب این گوشی اکنون به جای آلومینیوم از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است. تیتانیوم بدون افزایش وزن نسبت به آلومینیوم، مقاوم‌تر بوده و حتی دستگاه را سبک‌تر می‌کند. بله گلکسی اس ۲۴ اولترا در واقع ۱ گرم سبک‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا است.

گلکسی S24 Ultra سامسونگ جدید به لطف حاشیه‌های باریک‌تر، کم‌عرض‌تر (به اندازه ۰.۳ میلی‌متر) و کوتاه‌تر (۱.۱ میلی‌متر) است. از نظر شیشه محافظ نمایشگر باید گفت که این دستگاه از شیشه مقاوم جدید کورنینگ یعنی Gorilla Glass Armor بهره می‌برد که وعده داده می‌شود تا 4 برابر مقام‌تر در برابر شکستن و 75 درصد بازتاب کمتر نور را ارائه می‌کند.

گلکسی اس ۲۳ اولترا کمترین خمیدگی را در لبه‌های نمایشگر داشت و حالا گلکسی اس ۲۴ اولترا همان را هم حذف کرده تا نمایشگر کاملا تخت باشد.

اندازه نمایشگر 6.8 اینچی بوده و پنل Dynamic AMOLED 2X با رزلوشن QHD+ و رفرش‌ریت متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز از راه می‌رسد.با این حال سامسونگ حداکثر روشنایی را به ۲۶۰۰ نیت رسانده و قابلیت خوانایی زیر نور خورشید Vision Booster بهبود یافته است.

گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ در تمام بازارها از Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy بهره می‌برد که احتمالاً هسته اصلی با کلاک بالاتر را ارائه می‌کند. سامسونگ یک محفظه بخار جدید با اندازه تقریبا دو برابر بزرگتر را در این دستگاه قرار داده است که به دفع گرما کمک می‌کند.

تراشه جدید کوالکام مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در گلکسی اس 24 اولترا فعال کرده است. این موارد شامل ترجمه زنده، مترجم، کمک‌کننده چت، ترجمه دو طرفه صدا و متن می‌شوند.

ترجمه زنده یا Live Translate در نرم افزار تماس پیش‌فرض سامسونگ ادغام شده است.

کمک‌کننده چت یا Chat Assist کمک می‌کند تا مکالمات ترجمه شده را طبیعی ارائه و در داخل صفحه‌کلید سامسونگ حضور دارد. این ۲ ویژگی در زمان عرضه برای ۱۳ زبان کار می کنند.

ویژگی Android Auto پیام‌های دریافتی را خلاصه می‌کند و پاسخ‌هایی را پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید بگویید زمان تخمینی رسیدن به مقصد را برای شخص مقابل ارسال کند.

در نرم افزار یادداشت برداری سامسونگ قابلیت Note Assist یادداشت‌ها را خلاصه می‌کند، طراحی صفحات و جلد را ارائه می‌کند و یادداشت‌ها را با قالب‌های از پیش ساخته ساده‌سازی می‌کند.

قابلیت Transcript Assist صداهای ضبط شده را با استفاده از هوش مصنوعی و گفتار به متن رونویسی، خلاصه و ترجمه می‌کند.

با قابلیت Circle to Search که یک ویژگی ژست محور است و با همکاری Google ساخته شده، فقط کافی است دکمه هوم را نگاه دارید و برای دریافت نتایج جستجو، دور سوژه یک دایره بکشید.

دوربین گلکسی S24 Ultra

هوش مصنوعی همچنین بخش بزرگی از سیستم دوربین گلکسی اس 24 اولترا است، اما بیاید ابتدا در مورد سخت افزار آن صحبت کنیم. Galaxy S24 Ultra یک دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5x (معادل 115 میلی‌متری) جدید را با تثبیت‌کننده اپتیکال و لنز f/3.4 ارائه می‌کند.

این دوربین دارای حسگر تصویر در اندازه 1/2.52 اینچی (احتمالا سونی IMX854) است که نسبت به حسگر تصویر 10 مگاپیکسلی 1/3.52 اینچی گلکسی اس 23 اولترا (با زوم ۱۰ برابر اپتیکال) پیشرفت قابل توجهی دارد. سامسونگ می‌گوید دوربین جدید 5x می‌تواند عکس‌های با زوم ۱۰ برابر بهتری نسبت به گوشی قبلی بگیرد.

بقیه دوربین‌ها ظاهرا از نظر سخت‌افزاری با نسل قبلی یکسان هستند. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با لنز 23 میلی‌متری f/1.7 ارائه می‌شود. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با لنز 13 میلی‌متری f/2.2 با فوکوس خودکار و دوربین تله فوتو کوتاه‌برد 10 مگاپیکسلی دارای لنز 69 میلی‌متری f/2.4 در کنار آن هستند.

در جلو، یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی‌متری f/2.2 درون سوراخ نمایشگر کوچک آن وجود دارد.

هوش مصنوعی جدید امسال شامل ProVisual Engine و ISP اختصاصی برای کاهش نویز است. ProVision Engine مجموعه ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی است که با آن می‌توانید اشیاء را پاک کنید و اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی مولد فضای خالی تصویر را پر کند.

همچنین می تواند فضای خالی ایجاد شده از صاف کردن یک عکس کج را با آن پر کنید. قابلیت Instant Slow-mo می‌تواند فریم‌های اضافی ایجاد کند تا ویدئو معمولی را آهسته نماید..

نایتوگرافی به لطف تثبیت کننده تصویر اپتیکال بهتر و جبران لرزش دست، بهبود یافته است. ISP اختصاصی برای دوربین جلو و عقب سعی می‌کند نویز تصویر را کاهش دهد.

در نهایت با  Super HDR پیش‌نمایش HDR را در منظره یاب برنامه دوربین و قبل از گرفتن عکس می‌توانید ببینید. همچنین عکس‌ها و فیلم‌ها را در حالت HDR در گالری گوشی نشان می‌دهد.

گلکسی اس 24 اولترا دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سیمی 45 وات و شارژ بی سیم 15 واتی است. این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت حافظه داخلی عرضه می شود. فعلا درباره مدل ۱۶ گیگابایت حافظه رم صحبتی نشده است.

از نظر نرم‌افزاری، گلکسی S24 Ultra اندروید 14 را با رابط کاربری One UI 6.1 به صورت پیش فرض عرضه خواهد کرد. تعهد آپدیت ۷ نسخه اندروید و ۷ سال آپدیت امنیتی قطعا موضوع مهمی برای این پرچمدار خواهد بود. این یعنی تعهد آپدیت سامسونگ از اپل هم عبور کرده و همرده سری پیکسل ۸ گوگل قرار می‌گیرد.

رنگ بندی و قیمت گلکسی اس ۲۴ اولترا

سامسونگ Galaxy S24 Ultra از امروز در رنگ‌های زیر عرضه می‌شود:

  1. ۱- خاکستری تیتانیوم
  2. ۲- مشکی تیتانیوم
  3. ۳- بنفش تیتانیوم
  4. ۴- زرد تیتانیوم

قیمت گلکسی S24 Ultra سامسونگ از ۱۴۵۰ یورو برای مدل ۲۵۶ گیگابایت آغاز می‌شود.

نظر شما درباره Galaxy S24 Ultra سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/17/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4/

Updated: 2024-02-17 09:32:16

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا