اخبار فناوری

با اقامت دبی کجا میشه رفت؟

امارات یکی از کشورهای متمول حاشیه خلیج فارس است که به دلیل شرایط اقتصادی مناسب و داشتن منابع فراوان نفتی می‌توان با داشتن اقامت آن به کشورهای مختلف جهان سفر کرد. به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ها علاقه‌مند هستند تا پاسپورت اماراتی خود را دریافت کنند و بتوانند با استفاده از آن و بدون محدودیت‌هایی که برای مردم کشورمان در نظر گرفته شده به سایر نقاط جهان بروند.

در این مقاله قصد داریم فهرست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات را در اختیار شما قرار دهیم تا پس از انجام بررسی‌های لازم، بهترین مقصد را انتخاب و به آنجا بروید.

معرفی کشور امارات

امارات متحده عربی، شبه جزیره‌ای در خلیج فارس است که از هفت بخش تشکیل شده که از جمله آن‌ها می‌توان به دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان، ام‌القیوین و رالخیمه اشاره کرد. این کشور در جهان با نام رسمی “الإمارات العربیة المتحدة” یا به اختصار “امارات” شناخته می‌شود. با داشتن موقعیت جغرافیای مهم در خلیج فارس، امارات به‌عنوان یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که می‌توان با داشتن اقامت آن، به نقاط مختلف جهان سفر کرد. در بخش‌های بعدی، کشورهای بدون ویزا که سفر به آن‌ها با پاسپورت امارات بسیار ساده است را معرفی خواهیم کرد.

اقتصاد امارات بر پایه صنایع نفت و گاز استوار است؛ اما این کشور با دستیابی به تنوع در صنعت‌های گردشگری، مالی، حمل و نقل، تکنولوژی و … در سایر زمینه‌ها نیز پیشرفت قابل قبولی را داشته و به همین خاطر موفق به جلب نظر سرمایه‌گذاران بین‌المللی شده است. فرهنگ امارات به لحاظ تاریخی و اسلامی بسیار غنی است. مردم امارات به زبان عربی صحبت می‌کنند و اسلام به‌عنوان دین اکثریت مردمان این کشور شناخته می‌شود. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که این کشور محدودیتی برای توریست در نظر نگرفته است.

مزایای داشتن اقامت امارات

اقامت در امارات متحده عربی، برخی مزایا و فرصت‌های منحصر‌به‌فردی را برای افراد فراهم می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایا، امکان سفر به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات است. این کشور ثروتمند، سیستم مالی پیشرفته و پویایی دارد که افراد به راحتی می‌توانند در آن شغلی مناسب برای خود پیدا کنند. اگر به دنبال کار هستید و در یکی از حوزه‌های مالی، فناوری اطلاعات، گردشگری و صنایع خدماتی مهارت دارید، این امکان برای شما فراهم است تا به‌عنوان کارمند یا کارآفرین فعالیت خود را آغاز کنید.

همچنین، امکانات بهداشتی و رفاه اجتماعی در امارات بسیار بالا بوده و مراکز خرید، رستوران‌ها و فرهنگ‌های متعددی در آن وجود دارد که به مردم خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. وجود امنیت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اقامت در این کشور است که موجب شده کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات، ساکنین آن را پذیرش کنند.

همچنین امکانات تفریحی و فرهنگی در شهرهای این کشور بسیار فراوان هستند. از پارک‌ها و مراکز تفریحی گرفته تا رویدادها و فستیوال‌های متعدد که موجب می‌شود افراد بتوانند از زندگی فعال و متنوعی لذت ببرند. علاوه‌بر‌این، تنوع فرهنگی امارات، فرصتی را برای آشنایی با سبک زندگی و ارتباط با افراد از اقوام و فرهنگ‌های مختلف فراهم می‌کند.

انواع روش‌ دریافت پاسپورت امارت

اگر قصد زندگی در امارات را دارید یا می‌خواهید پس از دریافت اقامت این کشور بدون دغدغه به سایر نقاط جهان سفر کنید، باید با روش‌های مختلفی که می‌توان پاسپورت دریافت کرد، آشنا باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید از میان آن‌ها بهترین و کم‌هزینه‌ترین را انتخاب کنید.

خرید ملک

یکی از روش‌های رایج دریافت اقامت دبی با خرید ملک است. پس از این کار شما می‌توانید به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات رفت و آمد داشته باشید. البته محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد و به این سوال که با اقامت امارات بدون ویزا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ پاسخ می‌دهیم.

برای انجام این کار شما باید حداقل یک میلیون درهم معادل 275 دلار در بخش املاک مسکونی این کشور سرمایه‌گذاری کنید و مدارکی را به دولت امارت ارائه دهید که نشان از درآمد ده هزار درهمی شما در ماه باشد.

ثبت شرکت

از دیگر راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن پاسپورت اماراتی دریافت کرد، ثبت شرکت در یکی از مناطق آزاد یا ایالت‌های این کشور است. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این کار در ایالت‌ها حتما باید شریکی محلی داشته باشید. درحالی‌که ثبت شرکت در منطقه آزاد چنین پیش شرطی ندارد.

تحصیل

اگر قصد دارید به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات سفر کنید، می‌توانید از ویزای دانشجویی نیز استفاده کنید. در واقع با داشتن این مدرک به مدت 5 سال بدون هیچ محدودیتی می‌توان به برخی از کشورها در قاره‌های مختلف رفت و آمد داشت.

استخدام

راه دیگر دریافت پاسپورت این کشور استخدام به‌عنوان کارمند در یکی از شرکت‌های معتبر است. در حال حاضر بسیاری از ایرانی‌ها از این روش استفاده می‌کنند؛ زیرا در بیشتر موارد کل هزینه دریافت اقامت را شرکت حامی پرداخت می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که روند این کار سه سال به طول می‌انجامد و زمان‌بر است.

روابط خانوادگی

اگر قصد سفر به کشورهای بدون ویزا با اقامت امارات را دارید، می‌توانید از کسانی که قبلا موفق به دریافت پاسپورت خود شده‌اند، درخواست کنید اقدامات لازم برای دریافت مجوزهای مورد نظر از دولت امارات را انجام دهند. البته باید جزو افراد تحت تکفل آن‌ها باشید؛ در غیر این صورت دریافت ویزا از این طریق غیر ممکن است.

  • • در صورت مرد بودن، فرد حامی باید درآمد ماهیانه‌ای بین 3 تا 4 هزار درهم داشته باشد.
  • • در صورت زن بودن فرد حامی، هزار درهم درآمد ماهیانه کفایت می‌کند.

سفر به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات

حال زمان آن فرا رسیده که به این پرسش پاسخ دهیم که با اقامت امارات بدون ویزا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ در حال حاضر 136 کشور جهان این امکان را فراهم کرده‌اند تا دارندگان گذرنامه اماراتی تنها با در دست داشتن این مدرک و بدون دغدغه رفت و آمد خود را انجام دهند. البته در برخی نقاط محدودیتی‌هایی مثل مدت زمان و هدف برای این افراد در نظر گرفته شده است. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از رزرو هتل و تهیه بلیط حتما تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. در ادامه به اسامی کشورهای بدون ویزا که با اقامت امارات می‌توان به آنجا سفر کرد، اشاره می‌کنیم:

  • • آلمان
  • • اسپانیا
  • • ایتالیا
  • • برزیل
  • • تایلند
  • • سوئیس

به سایر کشورهای بدون ویزا با شهروندی امارات نمی‌توان سفر کرد؛ اما مزایایی برای دارندگان این مدرک شناسایی در نظر گرفته شده است. به‌طور مثال، در حال حاضر 36 کشور ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند؛ یعنی مسافران به محض رسیدن به مقصد باید فرم‌هایی را پر کرده، هزینه مشخص‌شده را پرداخت و اوراق خود را به مسئولان مربوطه نشان دهند.

جمع‌بندی

بسیاری از افراد قصد دارند به کشورهای بدون ویزا با پاسپورت امارات سفر کنند. در این مقاله، روش‌های مختلفی که با استفاده از آن‌ها می‌توان این مدرک شناسایی را دریافت کرد، بررسی کردیم و به این سوال مهم پاسخ دادیم که با اقامت امارات بدون ویزا به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ اگر شما نیز جزو آن دسته از کسانی هستید که به فکر طی کردن مراحل قانونی برای دریافت اقامت امارات از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاورین dxboffplan.com در ارتباط باشید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/11/%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%9F/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا