اخبار فناوری

اپل واچ سری 9 با تراشه S9، سنسورهای بهبودیافته و قابلیت دابل تپ رسماً معرفی شد

اپل امروز درجریان رویداد Wonderlust خود، از نسل نهم ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ سری 9 (Apple Watch Series 9‌) رونمایی کرد که به‌لطف تراشه S9، بهبود عملکرد قابل‌توجهی را به‌همراه دارد. این ساعت درکنار بهبود سنسورهای موجود، همچنین از یک قابلیت جدید دیگر با نام دابل تپ (Double Tap) بهره می‌برد که استفاده از برخی عملکردهای ساعت با یک دست را ساده‌تر می‌کند.

اپل واچ سری 9

سری 9 به‌صورت داخلی بازطراحی شده است، ازجمله یک تراشه کاملاً جدید که 60 درصد ترانزیستور بیشتری نسبت‌به نسل قبل داشته و 30 درصد سریعتر از تراشه S8 است. این تراشه همچنین دارای یک موتور عصبی چهار هسته‌ای برای کارهای عصبی 2 برابر سریع‌تر است.

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9

درخواست‌های سیری اکنون در اپل واچ پردازش می‌شوند و سریع‌تر و ایمن‌تر شده و دستیار صوتی می‌تواند برای اولین بار به داده‌های سلامت نیز دسترسی داشته باشد. دیکته در سری 9 نیز به‌لطف پردازش ایمن روی دستگاه تا 25 درصد دقیق‌تر از سری 8 است. عمر باتری اپل واچ جدید 18 ساعت است.

با پشتیبانی از Ultra Wideband، اپل واچ نسل نهم می‌تواند برای اولین بار از جستجوی دقیق برای آیفون استفاده کند، درست مانند آیفون با AirTag.

تراشه S9

تراشه S9

سری 9 همچنین دارای یک نمایشگر همیشه روشن رتینا است که اکنون می‌تواند تا 2000 نیت روشنایی داشته باشد، یعنی دو برابر روشنایی اپل واچ سری 8. همچنین می‌تواند برای استفاده در سینما یا در شب روشنایی را به تنها 1 نیت کاهش دهد.

اپل واچ سری 9 را می‌توان با یک حرکت دست جدید به نام «Double Tap» کنترل کرد، جایی که کاربر مانند هدست ویژن پرو، انگشت شست و اشاره را به‌هم می‌زند. با استفاده از این ژست، کاربران می‌توانند بدون لمس صفحه‌نمایش برای کارهایی مانند پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس، توقف تایمر، به تعویق انداختن زنگ هشدار، توقف پخش موسیقی، نمایش Smart Stack و غیره با دستگاه تعامل داشته باشند. اپل واچ جدید این کار را با جستجوی تغییرات کوچک در حرکت و جریان خون با استفاده از شتاب‌سنج و سنسور اکسیژن خون انجام می‌دهد.

قابلیت Double Tap اپل واچ

قابلیت Double Tap اپل واچ

Apple Watch Series 9 در رنگ صورتی جدید درکنار Starlight ،Silver ،Midnight و PRODUCT(RED) موجود است. نسخه فولاد ضدزنگ نیز در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و گرافیت موجود است.

Apple Watch Series 9‌ با رنگ صورتی جدید در دسترس است. اپل واچ Series 9‌ جانشین سری 8 سال گذشته است که حسگر دمای بدن و ردیابی چرخه ماهانه زنان، ژیروسکوپ قوی‌تر و شتاب‌سنج با دامنه دینامیکی بالا و تشخیص تصادف را ارائه کرد.

قیمت Apple Watch Series 9 جدید از 399 دلار شروع می‌شود و در نسخه‌های 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری در جنس بدنه آلومینیوم و فولاد ضدزنگ در دسترس است. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز شده و عرضه رسمی آن در فروشگاه‌ها برای جمعه آینده، 22 سپتامبر، تعیین شده است.

نظر شما درباره اپل واچ سری 9 اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/12/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-9-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-s9-%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا