اخبار فناوری

اشتباهاتی که نباید هنگام خرید ارز دیجیتال مرتکب شوید!

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. اما بسیاری در دام های مشترک می افتند و سرمایه خود را از دست می دهند. از مسائل امنیتی گرفته تا خطاهای خزیدن، این تله ها می توانند سرمایه شما را تهدید کنند. در زیر برخی از رایج ترین اشتباهات مردم در ارزهای دیجیتال وجود دارد. با هم تجدید نظر می کنیم.

نداشتن حداقل دانش اولیه در مورد ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاران جدید ارزهای دیجیتال ممکن است به هیجان و هیاهوی بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال کشیده شوند. اما سرمایه گذاری در رمزارز مستلزم درک آن و خرید ارز است. قبل از خرید ارز دیجیتال شما باید بتوانید نقشه راه، عملکرد و اهداف این پروژه را بررسی کنید. در غیر این صورت سرمایه گذاری در این ارز بی فایده است و این روش در دراز مدت به سرمایه شما آسیب می زند.

نگاه کوتاه مدت به بازار

وعده ثروتمند شدن سریع در بازار ارزهای دیجیتال باعث می شود بسیاری از سرمایه گذاران جدید نگاهی کوتاه مدت به بازار داشته باشند. اگر این موضوع منجر به فعالیت های پرریسک در بازار شود، مثلاً انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال. بیت کوین بخرید همراه با ضریب، این می تواند سود زیادی برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین امکان از دست دادن تمام سرمایه شما وجود دارد.

داشتن ذهنیت بلند مدت برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند. تلاش برای ثروتمند شدن در 90 روز مسیر سریعی برای شکست است.

خرید ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

هزینه ها را نادیده بگیرید

جابجایی ارزهای دیجیتال بین صرافی ها یا کیف پول ها بسته به نوع ارز و شبکه آن، هزینه های متفاوتی را به همراه دارد. باید دید تحت چه شبکه ای و با چه ارزی می توان این مقدار را به حداقل رساند. زیرا اگر به آن توجه کافی نداشته باشید پس از مدتی متوجه می شوید که قسمت زیادی از سرمایه خود را به صورت کارمزد پرداخت کرده اید.

به عنوان مثال با تتر بخر و انتقال آن به پلتفرم شبکه ERC-20، باید 99 دلار هزینه و به پلت فرم شبکه TRC-20، فقط 1 دلار هزینه پرداخت کنید. تفاوت این دو هزینه برای شما 98 دلار یا حدود 3 میلیون تومان است.

رمزنگاری را در کیف پول های آنلاین نگه دارید

درست است که ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول های آنلاین آسان تر است. اما بسیار خطرناکتر از ذخیره سازی آفلاین است. اگر می خواهید مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال ذخیره کنید، کیف پول های آنلاین نسبت به کیف پول های سخت افزاری آفلاین در معرض آسیب بیشتری هستند. همچنین با فراموش کردن رمز یا کلمات کلیدی کیف پول های آنلاین، آن کیف پول ها قابل بازیابی نیستند.

استفاده از اهرم

با شنیدن بسیاری از داستان‌های ثروتمند شدن، سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال سعی می‌کنند با استفاده از اهرم مالی، بازدهی خود را چند برابر کنند. مشکل این است که معاملات اهرمی نیاز به وثیقه دارند و اگر معامله برای شما مناسب نباشد، احتمال انحلال یا از دست دادن تمام اصل در این معاملات وجود دارد.

اهرم به دو صورت کار می کند و می تواند ضرر شما را چند برابر کند. به سرمایه گذاران جدید ارزهای دیجیتال توصیه می شود تا زمانی که تجربه کافی در این بازار به دست آورند، از معاملات اهرمی خودداری کنند.

استراتژی معاملاتی بسیار پیچیده

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند ساده باشد. در واقع، هر چه یک استراتژی ساده تر باشد، بهتر است. بسیاری سعی می کنند مستقیماً به استراتژی های معاملاتی پیچیده بپرند. ممکن است به دلیل دوره های مختلف تحلیل تکنیکال، ویدیوهای یوتیوب باشد که سعی می کنیم از همه آنها استفاده کنیم. یکی دیگر از مسائل مهم در مورد استراتژی معاملاتی، دادن زمان به یک استراتژی و آزمایش آن است. ممکن است موضوع زمان باشد. بنابراین به آن فرصت دهید و از استراتژی های اثبات شده کمک بگیرید.

آدرس کیف پول را اشتباه وارد کنید

برای انتقال کریپتو بین کیف پول های دیجیتال، باید آدرس دقیق کیف پول مقصد را از مبدا وارد کنید. خیلی ها در این موضوع سهل انگاری می کنند و به آن توجه نمی کنند. اگر آدرس اشتباه وارد شود، ارز شما در کیف پول اشتباهی واریز می شود و بازگرداندن آن اگر غیرممکن نباشد، بسیار مشکل خواهد بود. البته خدمات بازیابی وجود دارد که می تواند در این مورد کمک کند، اما بسیار پرهزینه و گران هستند.

خطاهای سفارش

صفحه معاملات ارز دیجیتال صرافی ممکن است شما را کمی گیج کند. یک خطای اعشاری در هنگام ثبت سفارش می تواند برای شما گران تمام شود یا باعث ضرر شما شود. اخیراً یک فروشنده ممتاز NFT برای ثبت سفارش فروش، 0.75 اتر را به جای 75 اتر ثبت کرده است. این خطا باعث ضرر 300000 دلاری شد.

برای جلوگیری از این اشتباهات پرهزینه، همیشه سفارشات یا نقل و انتقالات خود را قبل از ارسال مجدد بررسی کنید. دنیای رمزنگاری برگشت ناپذیر است.

کلاهبرداری متقلبانه

بازار ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداران مختلف است. کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال به روش های مختلفی اتفاق می افتد. اما به طور کلی، برای در امان ماندن از این کلاهبرداری ها، هرگز کیف پول آنلاین خود را به یک برنامه غیرقابل اعتماد متصل نکنید! بیشتر ارزهای خود را در کیف پول های سخت افزاری آفلاین ذخیره کنید. هرگز رمز کیف پول یا عبارت اولیه آن را به کسی ندهید و فقط آن را روی یک تکه کاغذ یادداشت کنید و در مکانی امن نگهداری کنید.

Nobitex; دروازه امن به دنیای ارزهای دیجیتال

عملیات ایمن در دنیای ارزهای دیجیتال نیازمند یک دروازه امن است. برای این منظور می توانید از صرافی نوبیتکس، بزرگترین صرافی ایران استفاده کنید. سپرده ریالی فوری، برداشت ریالی، برداشت ارز دیجیتال، انبار سرد، کیف پول سود و زیان، حد ضرر و غیره. تنها بخشی از امکانات موجود در Nobitex است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا