اخبار فناوری

اپل مجبور نخواهد بود iMessage را برای سایر پلتفرم‌های دیگر منتشر کند

به‌گزارش بلومبرگ، اپل و مایکروسافت مجبور نیستند برای پلتفرم‌های Edge ،iMessage و Bing خود، مقرراتی که نیاز به قابلیت همکاری با سایر پلتفرم‌های دیگر تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) دارند را اجرایی کنند.

عدم ارائه iMessage اپل برای سایر پلتفرم‌های دیگر

کمیسیون اروپا امروز اعلام کرد iMessage تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به‌عنوان «سرویس پلتفرم اصلی» تعیین نخواهد شد. این تصمیم بدان معناست که این سرویس با تعهدات جدید سختگیرانه مواجه نخواهد شد، ازجمله الزام به ارائه قابلیت همکاری با سایر خدمات پیام‌رسانی. کمیسیون اروپا همچنین از تعیین مرورگر اج مایکروسافت، موتور جستجوی بینگ و کسب‌وکار تبلیغاتی به‌عنوان خدمات پلتفرم اصلی خودداری کرد.

اپل و مایکروسافت در بیانیه‌های جداگانه‌ای پس از این اعلامیه، از تصمیم خود برای معرفی نکردن آن‌ها به‌عنوان خدمات پلتفرم اصلی استقبال کردند.

اتحادیه اروپا درحال کار بر روی قانونی تحت DMA است که اپل را ملزم می‌کند تغییراتی در iMessage ایجاد کند تا آن را در سایر سیستم‌عامل‌ها در دسترس قرار دهد. قوانین همکاری به این معنی است که برنامه‌های متا مانند واتس اپ یا مسنجر می‌توانند درخواست همکاری با چارچوب iMessage اپل را داشته باشند و اپل مجبور می‌شود از این قانون در اتحادیه اروپا پیروی کند.

عدم ارائه iMessage اپل برای سایر پلتفرم‌های دیگر

عدم ارائه iMessage اپل برای سایر پلتفرم‌های دیگر

بااین‌حال، تحقیقات اتحادیه اروپا نشان داد که iMessage خارج از این قانون است زیرا به‌طور گسترده توسط مشاغل مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

علی‌رغم نتیجه‌گیری تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد iMessage، قانون DMA همچنان اپل را مجبور می‌کند تا تغییرات عمده‌ای در اکوسیستم اپلیکیشن خود در اتحادیه اروپا ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال، در iOS 17.4 که اواخر ماه آینده منتشر می‌شود، اپل به‌روزرسانی‌هایی را اجرا می‌کند که به کاربران آیفون و آیپد اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خارج از اپ استور را ازطریق بازارهای برنامه‌های جایگزین دانلود و نصب کنند.

دیدگاه شما پیرامون عدم ارائه iMessage برای سایر پلتفرم‌های دیگر چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/13/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D8%AC%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF-imessage-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D9%84%D8%AA/

Updated: 2024-02-17 09:20:02

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا