اخبار فناوری

اپل درحال توسعه تراشه سفارشی برای سرورهای هوش مصنوعی خود است

طبق گزارش ها، اپل در حال توسعه تراشه خود برای سرورهای هوش مصنوعی با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC با هدف تولید انبوه تا نیمه دوم سال 2025 است.

تراشه اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

با توجه به پست یکی از کاربران Weibo معروف به کارشناس سیم کارت فاش شده است که اپل برنامه های بلندپروازانه ای برای طراحی پردازنده سرور هوش مصنوعی خود دارد. این کاربر که ادعا می کند ۲۵ سال تجربه در صنعت آی سی از جمله کار بر روی پردازنده های پنتیوم اینتل دارد، ادعا می کند که این تراشه با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

TSMC یکی از شرکای مهم اپل است که تمام تراشه های سفارشی این شرکت را تولید می کند. فناوری 3 نانومتری سازنده تراشه یکی از پیشرفته ترین فرآیندهای نیمه هادی موجود است که نسبت به فرآیندهای قبلی 5 نانومتری و 7 نانومتری پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی ارائه می دهد.

تراشه اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

تراشه اپل برای سرورهای هوش مصنوعی

اقدام ادعایی اپل برای توسعه یک پردازنده سرور اختصاصی هوش مصنوعی منعکس کننده استراتژی مداوم این شرکت برای یکپارچه سازی عمودی زنجیره تامین خود است. اپل با طراحی تراشه‌های سرور خود، می‌تواند محصولات سخت‌افزاری را متناسب با نیازهای نرم‌افزاری خود طراحی کند که می‌تواند منجر به فناوری‌های قدرتمندتر و کارآمدتر شود.

اپل می تواند از پردازنده های هوش مصنوعی خود برای بهبود عملکرد مراکز داده آینده و ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ابر استفاده کند. در حالی که شایعه شده است که اپل برای بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی آینده خود، پردازش روی دستگاه را در اولویت قرار می دهد، برخی از عملیات در فضای ابری اجتناب ناپذیر است. تا زمانی که پردازنده سفارشی در اواخر سال 2025 در سرورهای عملیاتی ادغام شود، استراتژی جدید هوش مصنوعی اپل باید به خوبی در حال انجام باشد.

کاربر Weibo همچنین قبلاً چندین ادعای دقیق داشت، از جمله اینکه آیفون 7 در برابر آب مقاوم است، مدل های استاندارد آیفون 14 همچنان از تراشه A15 Bionic استفاده می کنند و تراشه پیشرفته تر A16 منحصر به مدل های iPhone 14 Pro خواهد بود. . . این پیش‌بینی‌ها بعداً توسط چندین منبع معتبر تأیید شد و پس از انتشار محصولات صحت آن ثابت شد.

نظر شما در مورد تراشه اپل که به سرورهای هوش مصنوعی اختصاص داده شده است چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/24/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا