اخبار فناوری

سری گوشی‌های پالس برند HMD با ۳ عضو رسما معرفی شد

در حالی که همکاری نوکیا و HMD هنوز راه درازی در پیش دارد، HMD Global با عرضه سری گوشی‌های Pulse پیشتاز است. در اینجا 3 مدل را مشاهده می کنید که قیمت آنها بین 100 تا 200 یورو است و بر روی قابلیت تعمیر تمرکز خواهد داشت.

گوشی های HMD Pulse

HMD تصور می کند که مصرف کنندگان به سمت محصولات سازگارتر با محیط زیست حرکت کنند و بر «تعمیرپذیری» تأکید کنند. نام تجاری می گوید که سری گوشی ضربان دار شدن آنها برای “نسل اول قابلیت تعمیر” ساخته شده اند. این بدان معنی است که کاربران می توانندکیت های تعمیر مشتری“از iFixit. راه حل های ساده شامل تعویض باتری و همچنین تعویض صفحه نمایش است.

بیایید با این سه گوشی آشنا شویم:

1- HMD Pulse

فرم اصلی با نام HMD Pulse پا. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هر سه گوشی دارای یک سیم کارت اقتصادی هستند Unisoc T606 از آن استفاده می کنند اما در موارد دیگر از جمله قیمت متفاوت هستند. مدل پایه با قیمت 140 یورو به فروش می رسد.

همچنین، هر سه دستگاه دارای صفحه نمایش LCD 6.65 اینچی با نسبت تصویر 20:9، وضوح HD+ و نرخ نوسازی 90 هرتز عرضه شده است. این پنل نیز یک پنل خیلی خاص با حداکثر روشنایی 600 نیت و پوشش فضای رنگی 70% NTSC نیست.

در قسمت دوربین، تفاوت های اصلی قابل مشاهده خواهد بود. مدل پایه، پالس، دارد دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت (با فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه). به نظر می رسد ماژول دوم یک سنسور عمق باشد. دوربین سلفی دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است. خوشبختانه برای این دوربین سلفی از ناچ قدیمی استفاده نشده است اسلات نمایش ما اینجا داریم

HMD Pulse

HMD Pulse

باتری دارد ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت به عنوان “قابل تعویض برای تعمیر سریع” ارائه می شود. البته این یعنی نه می توانید درب پشتی را باز کرده و باتری را تعویض کنید، اما این بدان معناست که می توانید باتری را در حدود 5 دقیقه در خانه و تنها با استفاده از ابزارهای اولیه تعویض کنید.

این باتری تا 800 چرخه شارژ کامل افت کیفیت شدیدی را تجربه نخواهد کرد. ظرفیت شارژ این باتری 10 وات بسیار کم است، اما وجود یک پورت USB C دلگرم کننده خواهد بود. اسکنر اثر انگشت با دکمه قفل یکپارچه شده و در لبه سمت راست دستگاه قرار دارد. همچنین دارای جک 3.5 میلی متری صدا است.

دارای گواهی IP52 دارای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب خواهد بود که با توجه به قیمت و سهولت تعمیر، بیش از انتظار ماست. اما به دلیل این گواهی، باید دستورالعمل های تعویض باتری را به دقت دنبال کنید.

تراشه Unisoq T606 این یک نمونه قدیمی با دقت ساخت 12 نانومتری است و به 2 هسته Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 در بخش CPU مجهز شده است. این پردازنده از هسته Mali-G57 MP1 برای پردازنده گرافیکی و همچنین دارای مودم 4G است.

که در HMD Pulse شما 4 یا 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. همچنین می توانید کارت حافظه تا 256 گیگابایت را روی این دستگاه قرار دهید.

گوشی HMD Pulse با اندروید 14 ارائه می شود و این شرکت قول می دهد 2 سیستم عامل را به روز کنید پچ امنیتی به مدت 3 سال داده شد. همین قول به روز رسانی برای دو گوشی دیگر نیز صدق می کند.

2- اچ ام دی پلاس پلاس

گوشی HMD پالس پلاس برای افزایش قیمت ها 160 یورو افزایش می یابد. این دستگاه از همان صفحه نمایش و چیپست استفاده می کند اما علاوه بر رم 4 و 6 گیگابایتی، گزینه 8 گیگابایتی نیز دارد. همچنین دارای حافظه داخلی 128 گیگابایت با پشتیبانی از حافظه microSD تا 256 گیگابایت است.

چه چیزی مدل پلاس را متمایز می کند؟ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت است. متأسفانه HMD جزئیاتی در مورد سنسور یا لنز و حتی مشخصات فیلمبرداری ارائه نکرده است. طبیعتا این تراشه نمی تواند رزولوشن بیش از 1080p را ثبت کند. دوربین جلو 8 مگاپیکسلی باقی مانده است.

پالس پلاس HMD مانند برادران خود، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 10 واتی دارد. این سه گوشی هم دارند جک هدفون 3.5 میلی متری ما هستیم. ویژگی های اتصال بی سیم شامل 4G، Wi-Fi 5 (ac)، بلوتوث 5.0 و NFC، و همچنین خدمات موقعیت یابی GPS/Galileo است.

3- HMD Pulse Pro

طبیعتا بهترین عضو این سه گانه، مدل Pulse Pro با قیمت 180 یورو خواهد بود. با وجود افزونه Pro، همان صفحه نمایش و تراشه در اینجا تکرار می شود که سیاست واقعاً عجیبی است.

در حالی که دوربین پشتی همان دوربین پلاس است (یعنی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به اضافه سنسور عمق 2 مگاپیکسلی)، اما دوربین سلفی به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته است. متاسفانه جزئیات بیشتری در مورد مشخصات آن نداریم.

در قسمت باتری، ظرفیت ثابت باقی می ماند، 5000 میلی آمپر ساعت، اما قدرت شارژ یکسان است. 20 وات ارتقاء خواهد یافت.

مانند هر 2 مدل بالا، در اینجا یکی است حسگر اثر انگشت با دکمه قفل یکپارچه شده است موجود. بقیه مشخصات سخت افزاری، رم، حافظه داخلی و اتصالات مانند مدل های ذکر شده در بالا می باشد.

این گوشی ها در بازار اروپا عرضه خواهند شد. مدل برای بازار آمریکا HMD Vibe جزئیات زیادی در مورد آن وجود ندارد، اما بر اساس مدل پالس پلاس ساخته خواهد شد.

مشتری همچنین در مورد هزینه کیت تعمیر چیزی ارائه نکرده است.

شما چی فکر میکنید؟ به نظر شما HMD با این سه فرصت ویژه در بازار خواهد داشت؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/24/%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-hmd-%D8%A8%D8%A7-%DB%B3-%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا