اخبار فناوری

اسم رمز سری شیائومی ۱۴ مشخص شد: اساطیر چینی

ظاهرا شیائومی، آماده است تا جدیدترین موبایل‌های پرچمدار خود را با نام‌های هوجی (Houji) و شنونگ (Shennong) رونمایی کند. این اسم رمزهای سری شیائومی ۱۴ از اساطیر چینی گرفته شده اند.

اسم رمز سری شیائومی ۱۴

این اسامی عمیقاً ریشه در کشاورزی اساطیر چین دارند. «هوجی» نوه امپراطور زرد بوده که شروع به کشت محصولات کرد و «شنونگ» امپراتور یان که به خاطر سهم عمیقش در کشاورزی و تکنیک های کشاورزی شهرت دارد. این دو چهره‌های مورد احترام در فرهنگ چینی هستند.

برای یادآوری بد نیست بگویم که شیائومی ۱۲ با اسم رمز اساطیر غربی توسعه داده شده بود. اسامی اساطیری مانند «زئوس»، «ثور» و «کوپید» برای سری Xiaomi 12 استفاده شده بود.

اسم رمز سری شیائومی ۱۳ شخصیت‌هایی از اساطیر چین بود. اسامی «Fuxi» و «Nüwa» برای سری Xiaomi 13 استفاده شده بود.

مشخصات احتمالی سری Xiaomi 14

طبق گزارش‌ها، سری 14 شیائومی در بخش دوربین تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت. مثلا دوربین سلفی آن قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K خواهد بود.

در قسمت پشتی، کاربران می توانند انتظار لنز پریسکوپ با قابلیت زوم قدرتمند را داشته باشند. شیائومی ۱۴ احتمالا یک لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال ۳.۹ برابر و فاصله کانونی ۹۰ میلی‌متر ارائه می‌کند.

این در حالی است که شیائومی ۱۴ پرو با لنز پریسکوپی که از زوم اپتیکال ۵ برابر و فاصله کانونی ۱۱۵ میلی‌متر پشتیبانی می‌کند، عرضه خواهد شد.

شیائومی ۱۴ پرو در قلب خود از تراشه کوالکام با کد SM8650 استفاده خواهد کرد که احتمالا با نام تجاری اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شود. این دستگاه احتمالا دارای یک باتری قابل توجه ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع با ۹۰ وات یا ۱۲۰ وات است. همچنین شارژ بی‌سیم ۵۰ وات نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین در شایعه‌ای عجیب شنیده‌ایم که سری Xiaomi 14 دارای دو مدل با نمایشگر خمیده و تخت خواهند بود!

نظر شما چیست؟ منتظر سری Xiaomi 14 هستید؟ چند روز پیش اسم رمز گلکسی اس ۲۴ هم منتشر شده بود.

اسم رمز سری گلکسی S24 سامسونگ مشخص شد: الهه شعر و زیبایی

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/25/%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DB%B1%DB%B4-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D8%B1-%DA%86/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا