اخبار فناوری

اختلافات داخلی، آفت هر تشکل است

انتخابات هفتمین دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در روزهای پایانی آذر ماه برگزار خواهد شد. این دوره از انتخابات سازمان نصر تهران، هیاهوی بسیاری داشت و عدم یکپارچگی در ابتدای مسیر این دوره از سازمان نظام‌ صنفی نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده بود. با این حال، ششمین دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دستاوردهایی را مانند تصویب تبصره بند الحاقی ۱ ماده ۱۰۷ لایحه برنامه هفتم توسعه در کارنامه خود دارد.

حالا در آستانه دوره جدید اعضای این سازمان میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در متن آن آورده‌اند: « پس از گذشت ۱۸ سال از تاسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در آستانه‌ی ورود به هفتمین دوره‌ی هیئت‌مدیره با امضای این میثاق‌‌نامه، تلاش داریم تا با تکیه‌ بر خرد جمعی، یک صنف منسجم و یکپارچه را در حوزه‌ی فناوری اطلاعات هدف‌گذاری کنیم.» درباره این میثاق‌نامه با صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران گفت‌وگوی کوتاهی کردیم و نظرش را در مورد دوره آتی سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای تهران پرسیدیم.

آقای صادق فرامرزی، اعضای سازمان نصر تهران به‌تازگی میثاق‌نامه‌ای را درباره هفتمین دوره از انتخابات امضا کرده‌اند. لطفا درباره این میثاق‌نامه که در سایت کارزار منتشر شده، کمی توضیح دهید.

به نظرم آفت هر تشکلی، اختلافات داخلی است. ما در انتخابات این دوره (دوره ششم) اختلافاتی داشتیم و دامنه اختلافات به قدری زیاد شد که تبعات آن هنوز دیده می‌شود و بدنه منتخب شاید نتوانست وحدت را به شکل مطلوب آن ایجاد کند. کاری که در این دوره از انتخابات می‌پسندم، امضای کارزاری است که طرفین آن را امضا می‌کنند تا بگویند که قرار نیست مقابل یکدیگر قرار بگیرند و کدورتی ایجاد شود. این هدف برای ما آن‌قدر مهم است تا بتوانیم روی اهداف سازمان و توسعه اقتصاد دیجیتال تمرکز کنیم و وقت‌ و انرژی‌مان را روی موضوعات مهم‌تری بگذاریم.

این دوره از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران چه دستاوردهایی داشته است؟

این دوره از نصر بسیار پیچیده بود و فکر نمی‌کنم هیچ دوره‌ای را این‌گونه آغاز کرده‌ باشیم. شروع این دوره با چالش‌هایی همراه بود و همین موضوع باعث شد که آغاز به کار این دوره ماه‌ها طول بکشد و فرصت‌هایی مانند حضور در شورای مرکزی کشور را از دست بدهیم.

بخش عظیمی از این دوره در دوران کرونا سپری شد و موضوعاتی چون صیانت، قطعی اینترنت و اتفاقات ناخوشایند سال گذشته را داشتیم که این اتفاقات تاثیرات زیادی روی اقتصاد دیجیتال کشور گذاشتند. با این حال، ما از این شرایط به سلامت گذشتیم. اگرچه این دوره بهترین ما نبود اما تلاش خودمان را کردیم تا به سلامت از ناملایمات عبور کنیم.

توسعه کمیسیون‌ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان نصر در این دوره بوده است. به نظرم مهم‌ترین دستاوردی که سازمان در این دوره داشت، قرار گرفتن نام نصر در قانون برنامه هفتم توسعه بود؛ تا قبل از این نام نظام صنفی در هیچ قانونی نیامده بود و این موضوع برای ادامه راه سازمان نشانه‌ای مثبت است چون دولت مکلف و نظام‌ صنفی موظف شده‌ است تا در کنار هم برای توسعه اقتصادی کشور قدم بردارند.

پیش‌بینی‌تان برای دوره بعدی چیست؟

فکر می‌کنم که برنامه قانون هفتم شرح کار دوره بعد را به شکل مشخصی معلوم می‌کند؛ اما چالش‌هایی مثل صیانت، اینترنت طبقاتی و اختلاف نظرات بخش خصوصی و دولتی همچنان ادامه خواهند داشت.

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/11/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C%D8%8C-%D8%A2%D9%81%D8%AA-%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا