اخبار فناوری

پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا احتمالا در تراشه های پرچمدار مدیاتک استفاده خواهد شد

همکاری با برندهای معروف در بازار تراشه های گرافیکی مشکل جدیدی نیست. قبل از این خبر همکاری سامسونگ و AMD ما تراشه های اگزینوس داشتیم و اکنون زمان آن است همکاری مدیاتک و انویدیا شرق یک شایعه جدید می گوید که پردازنده گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا احتمالا در تراشه های پرچمدار مدیاتک استفاده خواهد شد.

همکاری مدیاتک و انویدیا

هوش مصنوعی در حال شکل گیری است تا یک کاتالیزور فوق العاده برای بسیاری از شرکت ها باشد. Nvidia ممکن است یکی از این شرکت ها باشد. این برند در طول سال 2022 از نظر مالی با مشکل مواجه بوده است، اما امیدوار است با تطبیق بیشتر فناوری‌های سخت‌افزاری خود برای افزایش قدرت محاسباتی هوش مصنوعی، روند را تغییر دهد.

این استراتژی جدید عمدتاً بر مراکز داده و فناوری‌های ابری انویدیا تأثیر می‌گذارد، اما می‌تواند به محصولات مصرف‌کننده مانند پردازنده‌های گرافیکی بازی نیز گسترش یابد.

کاربران رایانه شخصی می توانند این فناوری را با قدرت استنتاج هوش مصنوعی ارائه شده توسط Tensor Cores که در پردازنده های گرافیکی GeForce RTX برای چند نسل ارائه می شود، آزمایش کنند. همچنین به نظر می رسد که کاربران گوشی های هوشمند به زودی می توانند از فناوری های مشابه بهره ببرند.

در آخرین گزارش منتشر شده، متوجه شدیم که پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا را می‌توان در چیپست‌های موبایل پرچمدار مدیاتک ۲۰۲۴ مشاهده کرد.

Nvidia

Nvidia

این یک فرصت عالی برای اثبات اینکه معماری‌های گرافیکی دسکتاپ را می‌توان با تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تطبیق داد. AMD و سامسونگ همین کار را می کنند اگزینوس 2200 که دارای پردازنده گرافیکی RDNA 2 است. عملکرد گرافیکی این تراشه شبیه به رقبا بود، اما عملکرد کلی تراشه در مقایسه با تراشه های اسنپدراگون کوالکام یا نمایندگان سری A اپل ضعیف بود.

معیار GPU AMD در تراشه اگزینوس سامسونگ: همانند Apple A14

باید دید که آیا انویدیا می تواند معماری پیچیده ای مانند Ada Lovelace را تغییر دهد و آن را برای دستیابی به عملکرد قابل توجهی نسبت به راه حل های رقیب کاهش دهد یا خیر.

جدا از بخش GPU، تراشه مدیاتک از عملکرد هوش مصنوعی بهبود یافته نیز بهره خواهد برد. در حال حاضر، پیاده سازی هوش مصنوعی مدیاتک در پرچمدار سایز 9200 چه کوالکام با اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه خاموش است. اگر مدیاتک بتواند برتری عملکردی نسبت به راه حل های پرچمدار کوالکام داشته باشد، برندهای گوشی های هوشمند بیشتری از آن استقبال خواهند کرد.

با این حال، منبع گزارش اشاره می کند که مدیاتک چنین شایعاتی را تکذیب کرده است. با این حال، با توجه به همکاری قبلی مدیاتک با انویدیا، تهیه چنین گزارشی دور از ذهن نیست. مدیاتک قبلاً پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را با تراشه‌های مبتنی بر Arm که برای کروم‌بوک‌ها طراحی شده‌اند، عرضه کرده است.

نطر شما چی هست؟ فکر می‌کنید مدیاتک می‌تواند با همکاری انویدیا در بازار تراشه‌های پرچم‌دار موبایل مطلوب‌تر شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا