اخبار فناوری

احتمالا قیمت سری آیفون ۱۵ از سوی اپل افزایش خواهد یافت

به گفته دن آیوز، تحلیلگر مشهور وال استریت، پیش بینی می‌شود که اپل قیمت سری آیفون ۱۵ خود را افزایش دهد. این اولین افزایش قیمت از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده خواهد بود. آیوز که به دلیل پیش بینی های دقیق خود مشهور است، نظر خود را در یادداشتی به اشتراک گذاشت. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

قیمت سری پرو آیفون ۱۵ تا ۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت

دن آیوز در گذشته به طور دقیقی افزایش قیمت جهانی آیفون ۱۴ را پیش بینی کرده بود. وی انتظار دارد اپل استراتژی مشابهی را در مورد قیمت سری آیفون ۱۵ دنبال کند. در حالی که او به طور مشخص به قیمت های ایالات متحده اشاره نکرد، اما اعتقاد دارد که میانگین قیمت فروش (ASPs) آیفون های آینده اپل افزایش خواهد یافت. انتظار می‌رود که این تلفن های هوشمند جدید اپل در سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شوند.

سری آیفون ۱۴

انتظار می‌رود که مدل های پرو سری iphone 15 افزایش قیمت محسوس تری داشته باشند. طبق گفته بسیاری از تحلیلگران، از جمله فوربس، مدل های پرو تا حدود ۲۰۰ دلار افزایش قیمت خواهند داشت. قیمت فعلی سری آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار به بالا برای نسخه استاندارد، ۸۹۹ دلار و بیشتر برای آیفون ۱۴ پلاس، ۹۹۹ دلار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​۱,۰۹۹ دلار و بالاتر برای آیفون ۱۴ پرو مکس متغیر است.

دن آیوز همچنین استراتژی اپل را تحسین کرد. او پیش بینی می کند که ارزش این غول فناوری از ۲.۸۵ تریلیون دلار فعلی به ۳.۵ تا ۴ تریلیون دلار برسد. این افزایش ارزش در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده رخ خواهد داد. این تحلیلگر معتقد است که فرصت فروش خوبی در بازار برای اپل وجود دارد. زیرا حدود ۲۵۰ میلیون آیفون در چهار سال گذشته ارتقاء نیافته اند. مطابق با گزارش Gizmochina، اگر این کاربران، تصمیم بگیرند که آیفون خود را قدیمی خود را ارتقاء دهند، درآمد قابل توجهی برای اپل ایجاد خواهد شد.

آیوز پیش بینی می کند که اپل بین ۲۳۵ تا ۲۴۰ میلیون دستگاه از (سری) آیفون ۱۵ را در سال ۲۰۲۳ به فروش خواهد رساند. حتی اگر میانگین افزایش قیمت تنها در حدود ۱۰۰ دلار باشد، پیش بینی تحلیلگران حاکی از درآمد بیشتر ۲۳.۵ میلیارد دلاری برای اپل است. به طور کلی پیش بینی می‌شود که سری iphone 15 اپل فروش زیادی داشته باشد. این موضوع باعث به وجود آمدن فرصت ها و چالش هایی برای این غول فناوری آمریکایی در بازار گوشی های هوشمند خواهد شد.

ماکت سری آیفون 15 اپل طراحی گوشی‌های آینده این شرکت را نشان می‌دهد

 

نظر شما چیست؟ آیا افزایش قیمت سری iphone 15 باعث کاهش فروش این تلفن های هوشمند نخواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/11/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D9%81%D8%B2/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا