اخبار فناوری

آیفون 15 امکان محدود کردن درصد شارژ باتری به‌منظور حفظ سلامت آن را داراست

سری جدید iPhone 15 و iPhone 15 Pro سرانجام روز گذشته به‌صورت رسمی معرفی شدند و همان‌طور که شایعات پیش‌بینی می‌کردند، هر دو گوشی به‌جای لایتنینگ با پورت USB-C عرضه می‌شوند. این بدان معناست که کاربران درنهایت می‌توانند از کابل مشابه بین آیفون، آیپد و مک خود برای شارژ مجدد و انتقال داده استفاده کنند. اما چیز دیگری وجود دارد که ممکن است اپل به ما نگفته باشد، زیرا 9to5Mac شواهدی پیدا کرده است که آیفون 15 گزینه‌ای برای محدود کردن حداکثر درصد شارژ به‌منظور حفظ سلامت باتری در بلندمدت خواهد داشت.

محدود کردن درصد شارژ باتری آیفون 15

بر اساس کد موجود در iOS 17 RC که در روز سه‌شنبه برای توسعه‌دهندگان منتشر شد، اپل ویژگی جدیدی را توسعه داده است که به کاربران اجازه می‌دهد حداکثر توان شارژ باتری را برای حفظ سلامت بهتر آن محدود کنند. پس از در دسترس قرار گرفتن، این گزینه در منوی تنظیمات باتری یافت خواهد شد.

هنگامی‌که این ویژگی خاموش شود، کاربران پیامی مبنی‌بر اینکه آیفون «با ظرفیت کامل خود شارژ می‌شود» را مشاهده خواهند کرد. اما وقتی این ویژگی روشن است، به کاربر اطلاع می‌دهد که باتری «فقط تا X درصد شارژ می‌شود». برنامه تنظیمات همچنین آخرین باری که آیفون تا سقف تعیین‌شده توسط کاربر شارژ شده است را نشان می‌دهد.

این ویژگی مشابه «Optimized Battery Charging» عمل می‌کند که روال روزانه کاربر را یاد می‌گیرد به‌طوری‌که تنها زمانی که کاربر آیفون را از شارژر جدا می‌کند، شارژ باتری را بیش از 80 درصد به پایان می‌رساند. بااین‌حال، گزینه جدید همیشه شارژ مجدد را به یک سطح باتری خاص محدود می‌کند.

محدود کردن توان شارژ باتری آیفون 15

محدود کردن درصد شارژ باتری آیفون 15

ویژگی مشابهی درحال‌حاضر در برخی از گوشی‌های اندرویدی مانند سری گلکسی سامسونگ وجود دارد. به این دلیل که شارژ مجدد باتری لیتیوم یونی تا 100 درصد منجر به فرسودگی سریع باتری می‌شود، بنابراین سازندگان تلفن ویژگی‌هایی را برای محدود کردن شارژ مجدد در برخی شرایط اضافه کرده‌اند. با انجام این کار، کاربران می‌توانند عمر باتری را قربانی کنند تا اطمینان حاصل شود که این قطعه بیشتر دوام می‌آورد.

بسیاری از کاربران آیفون 14 پرو از کاهش سریع حداکثر ظرفیت باتری دستگاه خود شکایت دارند. شاید این امر باعث شده اپل گزینه‌ای را برای مدیریت بهتر باتری آیفون خود در اختیار کاربران قرار دهد.

ازآنجایی‌که آیفون 15 هنوز وارد فروشگاه‌ها نشده است، نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که این ویژگی در روز اول در دسترس خواهد بود یا خیر. بااین‌حال، با توجه به اینکه از قبل در کد نسخه جدید iOS وجود دارد، فرض می‌شود که ویژگی جدید بهینه‌سازی شارژ فقط با آیفون‌های با USB-C سازگار است.

نسخه نهایی iOS 17 در روز دوشنبه، 18 سپتامبر/27 شهریور، برای عموم منتشر خواهد شد. در مورد آیفون 15، پیش‌سفارش‌های این سری نیز از این جمعه آغاز شده و  در 22 سپتامبر به‌صورت رسمی عرضه می‌شود.

نظر شما درباره امکان محدود کردن درصد شارژ باتری آیفون 15 اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/13/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-15-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا