اخبار فناوری

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 12 درصد کاهش یافت

موسسه آمار کانال ها به تازگی گزارش اولیه خود را در مورد فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 منتشر کرده است. بر اساس داده های خام، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است و پنجمین سال متوالی است. کاهش فروش در این مدت. سامسونگ به دلیل کاهش علاقه کاربران به خرید سری آیفون 14 پرو پس از گذشت شش ماه از عرضه این گوشی، جایگاه اول را از اپل گرفت، در حالی که شیائومی فروش زیادی را از دست داد اما توانست در جایگاه سوم باقی بماند.

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023

به گفته تحلیلگر Sanyam Chaurasia، کاهش فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال در سراسر صنعت انتظار می رفت. بله، شرایط اقتصاد کلان اندکی بهبود یافته است و شرکت ها بیشتر روی تبلیغات و سایر فعالیت های بازاریابی سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، تقاضای مصرف کننده، به ویژه در بخش کم هزینه، به دلیل تورم بالا ضعیف باقی می ماند.

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023

سامسونگ با 22 درصد از سهم بازار، جایگاه اول را از اپل گرفت 21 درصد از سهام خارج شد. با این حال، این وضعیت ممکن است سامسونگ را نگران کند. این برند کره ای معمولاً در سه ماهه اول سال جایگاه اول را از اپل می گیرد، زیرا تقاضای آیفون در این دوره نسبت به سه ماهه سوم یا چهارم سال قبل کاهش یافته است. اما شکاف بین سامسونگ و اپل در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت. برای مقایسه، سامسونگ در سه ماهه اول سال 2022 24 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت، در حالی که اپل 18 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

تداوم تقاضای ضعیف تولیدکنندگان را بر آن داشته است تا حجم تولید خود را کاهش دهند زیرا به دنبال فروش موجودی های فعلی هستند. این موضوع در درازمدت بر زنجیره تامین قطعات نیز تاثیر منفی داشت.

با این حال، فناوری‌های سخت‌افزاری جدید، فروشندگان گوشی‌های هوشمند را در برنامه‌ریزی تولید و بهینه‌سازی سفارش‌های خود فعال‌تر کرده است. همانطور که انتظار می رفت، اولین نشانه های بهبود در سه ماهه دوم سال 2023 مشاهده خواهد شد و باید شاهد فروش بیشتر گوشی های هوشمند در این دوره باشیم.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا