اخبار فناوری

سامسونگ اولین حافظه GDDR7 دنیا با 40 درصد پهنای باند بیشتر نسبت‌به GDDR6 را معرفی کرد

سال گذشته سامسونگ از برنامه‌های خود برای توسعه DRAM GDDR7 به‌منظور استفاده در پردازنده‌های گرافیکی و سرورها رونمایی کرد. همچنین در اوایل سال جاری، این شرکت جزئیات بیشتری در مورد نسل جدید تراشه‌های حافظه خود فاش کرد. حال به‌تازگی، سامسونگ با معرفی تراشه حافظه GDDR7 DRAM، اعلام کرد که توسعه آن را تکمیل کرده و قرار است در خودروهای آینده، کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخصی، سرورها و ورک‌استیشن‌ها مورداستفاده قرار گیرد. سامسونگ اولین شرکت در جهان است که توسعه چنین تراشه‌های حافظه پیشرفته‌ای را تکمیل کرده است.

حافظه GDDR7 سامسونگ

DRAM GDDR7 سامسونگ دارای پهنای باند 1.5 ترابایت‌برثانیه است که 40 درصد بیشتر از نسل پیشین GDDR6 DRAM می‌باشد. به‌لطف پیشرفت‌هایی که با روش سیگنال دهی PAM3 (Pulse-Amplitude Modulation) امکان‌پذیر شده است، GDDR7 همچنین دارای سرعت در هر پین 32 گیگابیت‌برثانیه می‌باشد.

استاندارد PAM3 یک استاندارد حافظه جدید است که اجازه می‌دهد 50 درصد داده بیشتر در یک چرخه سیگنال ارسال شود. تراشه‌های حافظه نسل قبلی مانند GDDR6 از روش سیگنال‌دهی NRZ (Non-Return-to-Zero) استفاده می‌کردند.

علاوه‌بر این، تراشه حافظه جدید 20 درصد از تراشه GDDR6 DRAM کم مصرف‌تر است. سامسونگ همچنین با تراشه‌های جدید خود گزینه‌ای با ولتاژ پایین‌تر ارائه می‌کند که به‌صراحت با درنظرگرفتن استفاده در لپ‌تاپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مشابه طراحی شده است.

حافظه GDDR7 سامسونگ

حافظه GDDR7 سامسونگ

برای کاهش تولید گرما، سامسونگ علاوه‌بر بهینه‌سازی معماری IC، از مواد جدید EMC (Epoxy Molding Compound) در بسته‌بندی استفاده کرده است که رسانایی حرارتی بالایی دارد. همه این پیشرفت‌ها منجر به کاهش مقاومت حرارتی تا 70 درصد می‌شود و محصول پایدارتری را ارائه می‌دهد که حتی در شرایط عملیاتی بسیار سنگین، عملکرد خوبی دارد.

مشتریان مهم سامسونگ در سال جاری آزمایش تراشه‌های DGGR7 DRAM را برای تأیید شروع خواهند کرد. انتظار داریم این تراشه‌های جدید در پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا مورداستفاده قرار گیرد.

Yongcheol Bae، معاون اجرایی تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه سامسونگ الکترونیکس، پیرامون معرفی نسل جدید حافظه این شرکت بیان کرد:

«DRAM GDDR7 ما به ارتقای تجربیات کاربر در زمینه‌هایی که نیاز به عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارند، مانند ورک‌استیشن‌ها، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی کمک می‌کند و انتظار می‌رود موارد استفاده آن نیز در آینده و در کاربردهایی مانند هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و وسایل نقلیه خودرویی گسترش یابد. نسل بعدی DRAM گرافیکی مطابق با تقاضای صنعت به بازار عرضه خواهد شد و ما قصد داریم به رهبری خود در این بخش ادامه دهیم.»

نظر شما درباره نسل جدید حافظه GDDR7 DRAM سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/20/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%D9%87-gddr7-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-40-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%BE%D9%87%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا