اخبار فناوری

اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حفاظت از کاربران 520 میلیون دلار جریمه شد

اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید، حتما می دانید که بازی محبوب و معروف Fortnite توسط کدام شرکت ساخته شده است. اپیک گیمز به عنوان خالق بازی Fortnite شناخته می شود و اخیراً درگیری های حقوقی متعددی با اپل داشته است. به نظر می رسد اکنون شاهد جریمه 520 میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حفاظت از کاربر هستیم. با مایفون مگ بیا

اپیک گیمز به دلیل نقض قوانین حفاظت از کاربران 520 میلیون دلار جریمه شد

اپیک گیمز، توسعه‌دهنده بازی ویدیویی آنلاین محبوب Fortnite، پس از حذف Epic و Fortnite از اپ استور، درگیر یک نبرد حقوقی شدید با اپل است. توسعه دهنده به بازیکنان فورتنایت این امکان را ارائه کرده است که آیتم های درون برنامه ای را با قیمت پایین تر از طریق فروشگاه برنامه خود خریداری کنند، زیرا این تراکنش ها از مالیات و هزینه اضافی 15 تا 30 درصدی اپل دور می زند.

اکنون به نظر می رسد که FTC (کمیسیون تجارت فدرال) اپیک گیمز را به استفاده از طرح های تاریک برای فریب کاربران برای خریدهای درون برنامه ای متهم کرده است. پرونده حقوقی در حال حاضر در هیئت سه قاضی دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم در حال انجام است و ممکن است تا اواسط سال آینده تصمیمی صادر نشود. اگر پرونده به دیوان عالی کشور برسد، ممکن است حکم نهایی تا سال 2025 اعلام نشود.

اپیک گیمز 520 میلیون دلار جریمه شد

اما حالا اپیک گیمز مشکل دیگری دارد. کمیسیون تجارت فدرال امروز اعلام کرد که توسعه دهنده را به مبلغ بی سابقه ای (معادل بیش از 520 میلیون دلار) به دلیل نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) جریمه می کند. علاوه بر این، کمیسیون تجارت فدرال اعلام کرد که Epic از الگوهای خاصی به نام الگوهای تاریک استفاده می کند تا کاربران را برای خرید تصادفی درون برنامه ای و آنلاین فریب دهد.

با بحث در مورد الگوهای تیره با جزئیات بیشتر، FTC نوشت که چیدمان دکمه‌های غیرعادی، ناسازگار و گیج‌کننده Fortnite منجر به هزینه‌های غیرضروری برای بازیکنان با فشار دادن یک دکمه می‌شود. به عنوان مثال، بازیکنان احتمالاً هنگام تلاش برای روشن کردن صفحه، به اشتباه گزینه های تماس را ضربه می زنند. به عبارت دیگر، زمانی که بازیکنان می خواهند صفحه نمایش را خاموش کنند و دکمه ای را برای پیش نمایش یک آیتم فشار دهند در حالی که بازی در صفحه بارگذاری است، کالای اشتباهی را خریداری می کنند. این تاکتیک ها منجر به صدها میلیون دلار هزینه غیرمجاز مصرف کننده شده است.

اگر اصطلاح انگیزه های تاریک برای شما آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که در گذشته گفته بودیم که گوگل به دلیل استفاده از چنین الگوریتم هایی 391.5 میلیون دلار جریمه شده است. در واقع، گوگل متهم شده است که از طرح های تاریک برای وادار کردن کاربران به ارائه اطلاعات شخصی استفاده می کند. به عنوان مثال، گوگل به کاربران گفته است که باید تاریخچه موقعیت مکانی را با گوگل به اشتراک بگذارند تا بیشترین استفاده را از Google Maps ببرند. اما داده های درخواستی برای عملکرد صحیح نقشه های گوگل ضروری نبود.

اپیک گیمز 520 میلیون دلار جریمه شد

ظاهرا Epic اکنون باید ارتباط متنی و صوتی را در بازی های خود به طور پیش فرض غیرفعال کند. FTC خاطرنشان کرد که جریمه Epic در واقع برای دو جنایت بوده است. یکی از آنها جریمه 275 میلیون دلاری برای تخلفات COPPA است. این بزرگترین جریمه ای است که تا کنون توسط FTC به دلیل نقض یکی از قوانین آن اعمال شده است. Epic همچنین باید تنظیمات پیش فرض بهتری را برای محافظت از حریم خصوصی کودکان و نوجوانان ارائه دهد و ارتباطات صوتی و متنی باید به طور پیش فرض غیرفعال شود. این پرداخت به وزارت خزانه داری می رسد.

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaبه عنوان بخشی از سفارش FTC، Epic همچنین 245 میلیون دلار جریمه اضافی را پرداخت خواهد کرد که برای بازپرداخت مشتریان در هر سنی برای شیوه‌های صورت‌حساب توسعه‌دهنده و استفاده از مدل‌های سایه‌دار استفاده می‌شود. همچنین این بالاترین مبلغی است که تاکنون توسط FTC برای تخلفات بازی و سرگرمی اعطا شده است. همچنین از سوی دیگر این جریمه بزرگترین جریمه ای است که این کمیسیون اعلام کرده است.

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا