اخبار فناوری

امنیت وردپرس؛ از شایعه تا واقعیت

در هر ثانیه 2800 حمله سایبری به وب سایت ها انجام می شود!

آمار نشان می دهد که سرمایه گذاری در امنیت وب سایت در سال 2025 به بیش از 1.75 تریلیون دلار خواهد رسید. از آنجایی که این حملات علیه مشاغل کوچک و شرکت های خصوصی نیز انجام می شود. کاملاً طبیعی است که بپرسید: “آیا وردپرس به اندازه کافی امن است؟”.

در این مقاله برای پاسخ به این سوال به قسمت های مختلف امنیت وردپرس و راه های افزایش امنیت سایت می پردازیم. با مطالعه این مقاله می توانید یک بار برای همیشه با نگرانی های خود خداحافظی کنید.

امنیت پایه وردپرس؛ بررسی امنیت پایه سایت وردپرس

آمارها نشان می دهد که حدود 43 درصد از حملات سایبری به مشاغل کوچک مرتبط است که تنها 14 درصد از آنها ظرفیت مقابله با این تهدیدها را دارند. یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حملات سایبری، افزایش آگاهی از معماری امنیتی وردپرس است.

تجربه نشان داده است که اگر هسته وردپرس به موقع به روز شود، هیچ مشکل امنیتی جدی وجود نخواهد داشت. برخلاف پلاگین ها و تم های مختلفی که برای وردپرس وجود دارد، هسته ای برای سایت های وردپرسی وجود دارد که به طور مداوم توسط مجرب ترین کارشناسان امنیتی در سراسر جهان بررسی می شود. به همین دلیل باید هر به روز رسانی که توسط وردپرس منتشر می شود را در اسرع وقت نصب کنید.

نکته دیگر این است که برخی از حملات خارجی به سایت وردپرسی به دلیل استفاده از قالب های خارج از جعبه و افزونه های لغو شده (کرک شده) رخ می دهد. در مورد طراحی سایت اختصاصی هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با امنیت سایت های طراحی شده با وردپرس، صفحه خدمات طراحی سایت در سایت وبسیما را مطالعه کنید.

راه های بیشتر برای افزایش امنیت پایه وردپرس

علیرغم اینکه وردپرس از طریق به روز رسانی به موقع هسته خود ایمن است، اقدامات دیگری برای افزایش امنیت وردپرس وجود دارد. با انجام موارد زیر می توانید سایت خود را ایمن نگه دارید:

  • • استفاده از رمزهای عبور قوی یا رمز عبور دو مرحله ای برای دسترسی به سایت
  • • نصب برنامه اتصال امن وردپرس برای اسکن سایت و شناسایی بدافزارها
  • • SSL ها را فعال کنید
  • • یک هاست قابل اعتماد انتخاب کنید

استفاده از SSL های معتبر برای محافظت از اطلاعات مشتری بسیار مهم است. به عنوان مثال، مشتری سایت شما با دیدن نماد قفل در کنار آدرس سایت، از هک نشدن اطلاعات شماره کارت خود اطمینان حاصل می کند. این علامت یکی از نشانه های استفاده از پروتکل صحیح SSL است. آشنایی با پروتکل های SSL یکی از پیش نیازهای راه اندازی سایت می باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله “گواهینامه SSL چیست” را به دقت مطالعه نمایید.

امنیت افزونه های وردپرس؛ انعطاف پذیری سایت با افزونه های قابل اعتماد

مشکل بسیاری از افراد با استفاده از وردپرس امنیت افزونه های آن است. پلاگین ها به شما کمک می کنند تا سایت خود را انعطاف پذیر کنید. اما مشکل اینجاست که این افزونه ها توسط شخص ثالث طراحی شده اند. به همین دلیل هیچ تضمینی برای ایمنی آنها وجود ندارد. بنابراین افزونه های وردپرس مناسب ترین ورودی برای هکرها هستند.

اما این واقعیت دلیلی برای عدم استفاده از افزونه ها نیست. در واقع، افزونه به عنوان هسته اصلی وردپرس کاملاً اجباری است. به عنوان صاحب سایت وردپرس، نباید افزونه ها را از منابع نامعتبر خریداری یا دانلود کنید. علاوه بر این، شناخته شده ترین و قابل اعتمادترین افزونه ها نیز در صورت بروز نشدن مشکل ساز خواهند شد.

امنیت قالب وردپرس؛ تم ها را از منابع قابل اعتماد نصب کنید

امنیت پوسته های وردپرس به دلیل طراحی شخصی تضمین نمی شود مگر توسط تیم امنیتی وردپرس. اولین کاری که باید برای آسیب احتمالی انجام داد استفاده از تم های سازگار با استاندارد وردپرس است. سایت های رسمی توسط وردپرس برای انتخاب موضوع تعیین می شوند و استانداردهای آنها تایید می شود.

با استفاده از تم های ارائه شده در این سایت ها و تست امنیت سایت خود در برنامه های موجود می توانید از امنیت وردپرس خود مطمئن شوید. در نهایت، توصیه می شود قبل از راه اندازی کامل سایت، تمامی تم ها و افزونه های نصب شده را در یک صفحه جداگانه تست کنید تا از عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

آیا وردپرس قابل اعتماد است؟ راه هایی برای افزایش امنیت سایت وردپرس

وردپرس یک CMS قابل اعتماد است. با این حال، هر چیزی که به اینترنت متصل شود در معرض خطر است و هکرها دائماً به دنبال راهی برای نفوذ به آن هستند. اما شما نباید نگران باشید. زیرا قلب وردپرس کاملا به گونه ای طراحی شده است که از حملات هکرها در امان بماند.

علاوه بر این، می توانید با توجه دقیق به منابع پلاگین ها و تم های نصب شده و به روز رسانی مداوم آنها از ورود بدافزارها نیز جلوگیری کنید. راه های دیگر افزایش امنیت سایت شامل انتخاب CDN مناسب است. CDN یک شبکه متصل از چندین سرور است که امکان دسترسی به سایت را با توجه به مختصات جغرافیایی کاربران فراهم می کند.

معمولاً از CDN برای افزایش سرعت پاسخگویی استفاده می‌شود، اما ابزارهای امنیتی مانند فایروال‌ها نیز در CDN‌ها برای کنترل درخواست‌های ارسالی به سرور استفاده می‌شوند که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر امنیت سایت داشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این مفهوم مقاله «CDN چیست» را در وبلاگ وبسیما مطالعه کنید.

امنیت وردپرس در دستان شماست!

در این مقاله به بررسی امنیت وردپرس پرداختیم. توجه به معماری امنیتی وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک سایت امن داشته باشید. با این حال، شما باید حقیقت را در مورد امنیت سایبری بدانید. ایجاد امنیت با مصونیت یکسان نیست. به عبارت دیگر، صرف نظر از نوع CMS انتخاب شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از بدافزارها و هکرها، همیشه خطری برای هاست وجود دارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خطرات را بشناسید و با روش های ذکر شده آنها را کاهش دهید. از آنجایی که به دنبال پاسخی برای سوال «آیا وردپرس امن است» هستید، قبلا در این مسیر قدم برداشته اید.

طراحی یک وب سایت اختصاصی با وردپرس و رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می تواند تا حد زیادی به شما در مورد امنیت سایت خود اطمینان دهد. برای طراحی سایت اختصاصی با وردپرس و با بالاترین امنیت می توانید از خدمات آژانس خلاق وبسیما استفاده کنید. تجربه 10 ساله وبسیما در طراحی انواع سایت های شرکتی و فروشگاهی برای برندهای مختلف باعث می شود از امنیت سایت احساس راحتی کنید. برای شروع، به سادگی عبارت websima را در گوگل جستجو کنید.

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا