اخبار فناوری

گلکسی Tab S9 FE سامسونگ در دو مدل استاندارد و پلاس معرفی شد

سری جدید دستگاه‌های Fan Edition سامسونگ بالاخره به‌صورت رسمی معرفی شدند و امسال، این شرکت نه‌تنها خانواده FE خود را نوسازی کرده، بلکه آن را با چندین دستگاه جدید، ازجمله اولین ایربادز با برند FE گسترش داده است. در بخش تبلت، جانشین Galaxy Tab S7 FE به‌جای یک دنباله، دو دنباله دریافت کرده است و طیف تبلت FE سامسونگ اکنون شامل دو مدل گلکسی Tab S9 FE و گلکسی +Tab S9 FE با مشخصات یکسان اما ابعاد متفاوت است.

گلکسی Tab S9 FE سامسونگ

با وجود اینکه دو مدل از سری جدید تبلت‌های FE سامسونگ وجود دارد، می‌توان گفت که مدل پلاس به‌دلیل اندازه نمایشگر 12.4 اینچی، شباهت بیشتر به دنباله‌ای برای Tab S7 FE دارد. در مقابل، Tab S9 FE پایه دارای یک پنل 10.9 اینچی است و مطمئناً این دستگاه جذاب‌تر از Tab A میان‌رده به‌نظر می‌رسد.

اگرچه سری تبلت‌های Fan Edition هنوز نتوانسته‌اند به پنل AMOLED مجهز شوند، اما هر دو مدل Tab S9 FE و Tab S9 FE+ دارای پنل LCD TFT با رفرش‌ریت بالا هستند که اکنون به‌جای 60 هرتز، به 90 هرتز می‌رسد. این دستگاه‌ها همچنین از فناوری Vision Booster بهره می‌برند که دقت رنگ بهتری را در طیف وسیع‌تری از شرایط نوری خارجی ارائه می‌کند.

این تبلت‌ها از چیپست Exynos 1380 قدرت می‌گیرند و گزینه‌های ذخیره‌سازی 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌دهند. فضای ذخیره‌سازی همچنین قابل افزایش است. مدل پایه با 6 یا 8 گیگابایت رم ارائه می‌شود، درحالی‌که +Galaxy Tab S9 FE حداقل 8 و حداکثر 12 گیگابایت رم دارد.

گلکسی Tab S9 FE سامسونگ

گلکسی Tab S9 FE سامسونگ

به‌نظر می‌رسد +Tab S9 FE مشخصات باتری Tab S7 FE را قرض گرفته است. این دستگاه دارای باتری بزرگ 10090 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ 45 واتی است. درهمین‌حال، مدل پایه همان توان شارژ 45 واتی را ارائه می‌کند اما در یک بسته باتری کوچکتر 8000 میلی‌آمپرساعتی. سامسونگ ادعا می‌کند این تبلت‌ها با یک بار شارژ باتری تا 20 ساعت پخش ویدئو را اجرا می‌کنند.

سامسونگ همچنین تضمین می‌کند که جدیدترین تبلت‌هایش تماس‌های ویدیویی بهتری را ازطریق دوربین جلویی فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی با قابلیت قاب‌بندی خودکار ارائه می‌کنند. درحالی‌که مدل پایه دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی خود است، مدل پلاس از دو دوربین 8 مگاپیکسلی اصلی و فوق‌عریض بهره می‌برد.

هر دو تبلت با Android 13 و One UI 5.1.1 عرضه می‌شوند، به این معنی که به آخرین پیشرفت‌های رابط کاربری و ارتقاء به چند پنجره، پنجره پاپ‌آپ و نوار وظیفه دسترسی دارند. این دستگاه‌ها همچنین دارای بلندگوهای دوگانه AKG با Dolby Atmos ،5G ،Wi-Fi 6 ،Wi-Fi Direct و بلوتوث 5.3 هستند.

طراحی سری Galaxy Tab S9 FE نسبت‌به Tab S7 FE تغییر چندانی نکرده است، اما این ذاتاً چیز بدی نیست. Tab S7 FE قبلاً به اندازه کافی خوب به‌نظر می‌رسید که بتواند به‌عنوان یک تبلت رده‌بالا شناخته شود. یکی از تفاوت‌های بزرگ طراحی امسال اما، این است که تبلت‌های جدید FE دارای لنزهای جداگانه برای دوربین‌های عقب هستند که مطابق با زبان طراحی 2023 سامسونگ است. تبلت‌های جدید همچنین به‌لطف ساختار آلومینیومی خود مدرن و مستحکم به‌نظر می‌رسند و مانند مدل‌های پرچمدار Tab S9، از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب بهره می‌برند.

سامسونگ به ارائه قلم S Pen با تبلت‌های Fan Edition خود ادامه می‌دهد. این قلم در جعبه دستگاه‌ها موجود است، اما از BLE پشتیبانی نمی‌کند.

در آخرین نکته، سامسونگ قلم S Pen را اندکی ارتقا داده است، اگرچه شاید نه به روشی که شما تصور می‌کنید. بر اساس بازخورد کاربران، این شرکت فشار دادن دکمه کناری S Pen را کمی سخت‌تر کرده تا از فعال‌سازی تصادفی قابلیت‌های آن جلوگیری شود. در هر صورت، این تبلت‌ها با ابزارهای بهره‌وری معمول ازجمله Goodnotes ،LumaFusion ،CLip Studio Paint و سایر موارد عرضه می‌شوند.

درمجموع، سامسونگ سری تبلت FE خود در سال جاری را با اضافه شدن مدل 10.9 اینچی بهبود بخشیده و ارتقاء حافظه موردنیاز، افزایش عملکرد، بهبود نمایشگر و ساخت باکیفیت بالاتر با مقاومت در برابر آب را در اختیار کاربران قرار داده است.

طیف جدید FE درحال شکل‌گیری است تا یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه برای خریداران احتمالی تبلت‌های سامسونگ باشد که ممکن است نخواهند برای یک مدل پرچمدار، پول زیادی خرج کنند، اما حداقل برخی از ویژگی‌های درجه‌یک پرچمدار را از دستگاه‌های خود انتظار دارند، مانند گواهی IP68، طراحی مدرن و محکم، قلم S Pen و باتری‌های پرظرفیت.

سری Tab S9 FE در چهار رنگ نعنایی، کرم، گرافیت و بنفش عرضه خواهد شد و قیمت آن از 449 دلار/529 یورو برای مدل استاندارد و 699 یورو برای مدل پلاس شروع می‌شود.

نظر شما درباره تبلت‌های سری گلکسی Tab S9 FE سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/04/%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-tab-s9-fe-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%88-%D9%BE/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا