اخبار فناوری

سامسونگ در نمایشگاه CES 2023 از صفحه نمایش هیبریدی تاشو و کشویی خود رونمایی خواهد کرد

سامسونگ پیشگام جهانی در صنعت پنل های OLED است و اغلب اولین شرکتی است که از فناوری های جدید نمایشگر رونمایی می کند. این شرکت در حال حاضر تقریباً کل بازار گوشی‌های هوشمند تاشو را در اختیار دارد و در آینده چشم‌انداز خود را به بازار کشویی معطوف کرده است. طبق گزارش ها، سامسونگ در نظر دارد اولین نمایشگر هیبریدی تاشو + کشویی جهان را در CES 2023 آینده به نمایش بگذارد.

صفحه نمایش هیبریدی کشویی تاشو سامسونگ

با توجه به اینکه CES 2023 قرار است در تاریخ 5 ژانویه آغاز شود، ETNews گزارش می دهد که سامسونگ فناوری جدیدی در آستین خود دارد که ممکن است کاربران را شگفت زده کند. ظاهراً این شرکت قصد دارد اولین بیلبوردی را معرفی کند که قابلیت کشش و خم شدن همزمان را داشته باشد. این گزارش همچنین بیان می‌کند که اندازه این پنل در صورت تا شدن کامل به صورت 8 اینچ و در صورت باز شدن تا 10 اینچ افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، در صورت افزایش، می توان این صفحه نمایش را تا 12.4 اینچ افزایش داد، بنابراین به تبلت یا لپ تاپ تبدیل می شود. سامسونگ با این فناوری می تواند به سطح جدیدی از محصولات متنوع دست یابد. با این حال، این فناوری “هیبرید” ما را با سؤالات بسیاری روبرو می کند. برای شروع، چقدر برای مشتری هزینه دارد؟

صفحه نمایش هیبریدی کشویی تاشو سامسونگ

صفحه نمایش هیبریدی کشویی تاشو سامسونگ

از آنجایی که پانل مذکور می‌تواند هم کشیده و هم خم شود، باید سرمایه‌گذاری زیادی در تحقیق و توسعه صورت گرفته باشد، به این معنی که اگر یک دستگاه تجاری به قیمت 2000 دلار یا بیشتر در ایالات متحده فروخته شود، تعجب‌آور نخواهد بود. . اما از آنجایی که گزارش اشاره می‌کند که دستگاه ناشناخته به صفحه نمایش 8 اینچی کوچک می‌شود، احساس می‌کنیم که این گوشی هوشمند با صفحه نمایش نسبتاً بلندی عرضه می‌شود که نسبت ابعاد غیرعادی دارد.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ دیسپلی چه زمانی تولید انبوه چنین صفحه‌نمایش‌هایی را آغاز می‌کند، زیرا حتی سازندگان دستگاه‌ها نیز باید این فناوری fold + slide را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند. همچنین دستگاه های هوشمند برای نگهداری آن صفحه به لولاها و صفحات فلزی بسیار پیشرفته نیاز دارند.

سامسونگ در تلاش است تا بازار پنل های OLED را با توسعه فاکتورهای فرم پیشرفته گسترش دهد. پنل های OLED اکنون در بسیاری از ساعت های هوشمند، دستگاه های تناسب اندام، گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده می شوند. این هم همینطور این فناوری به آرامی در حال گسترش به لپ تاپ ها و صفحه نمایش رایانه های شخصی است.

نظر شما در مورد نمایشگر هیبریدی تاشو و کشویی سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا