اخبار فناوری

چرا مردم علاقه کمتری به خرید گوشی های پرچمدار دارند؟

آیا متوجه شده اید که مردم دیگر همانند گذشته، علاقه زیادی به خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار ندارند؟ عوامل متعددی در به وجود آمدن این موضوع نقش دارند. همه گیری کرونا یکی از این دلایل است. برخی افراد هنوز در حال بهبود اوضاع مالی خود هستند، که پس از همه گیری کرونا، ویران شده است. در حقیقت این وضعیت مردم را مجبور می‌کند بیشتر مراقب باشند که پول های خود را برای خرید چه چیزی هزینه می‌کنند.

وضعیت مالی نامناسب علت اصلی عدم علاقه مردم به خرید گوشی پرچمدار است

به نظر می‌رسد که مردم دیگر همانند گذشته تمایلی به خرید گوشی های پرچمدار ندارند. فروش تلفن های هوشمند پرچمدار، پیش از همه گیری نیز راکد بود. این امر باعث می‌شود که شرکت ها، استراتژی خود را تغییر دهند. همچنین این واقعیت وجود دارد که سرعت پیشرفت مانند گذشته نیست. برای مثال، دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را در نظر بگیرید. افزایش عملکرد و کارایی بین این دو تراشه، چندان قابل توجه نیست. مطمئناً برای کاربر معمولی نیز کافی نیست تا تفاوتی را احساس کند. به همین دلیل نیز، افراد دیگر به سراغ خرید یک گوشی پرچمدار جدید با آخرین تراشه موجود نمی‌روند.

S23 Ultra

همین امر در مورد دوربین نیز صدق می‌کند. مهم نیست که کدام سنسور دوربین بالاترین مگاپیکسل را دارد. هم اکنون، پرچمدارانی مانند سری Galaxy S Ultra دارای زوم ۱۰۰ برابری، دوربین های اصلی و اولترا واید مناسبی هستند. اما درک این موضوع برای اکثر مشتریان دشوار است که دقیقاً چرا عکس‌های گرفته شده در گلکسی اس ۲۳ اولترا بهتر از عکس‌های گرفته شده در گلکسی اس ۲۲ اولترا هستند. اکثر کاربران همیشه در حالت خودکار، اقدام به عکسبرداری می‌کنند. در بیشتر مواقع که نور مناسبی وجود دارد، تفاوت چندانی میان عکس های گرفته شده، مشاهده نمی‌شود. تنها زمانی که اقدام به عکاسی در نور کمی می‌کنید، ارتقاء های موجود، خودنمایی می‌کنند. اما باز هم این تفاوت و ارتقاء به حدی نیست که افراد در هر سال، به دنبال خرید یک تلفن هوشمند پرچمدار جدید بروند.

Snapdragon 8 Gen 2

همان طور که SamMobile اشاره می‌کند، مردم به دنبال خرید گوشی پرچمدار جدیدی نمی‌روند مگر آنکه پیشرفت قابل توجهی در فناوری باتری وجود داشته باشد. نمی‌توانید انتظار داشته باشید که پرچمداران جدید باتری های ۱۰,۰۰۰ میلی آمپری فوق العاده بزرگ داشته باشند بدون اینکه تغییر زیادی در ضخامت آنها ایجاد شود. سیستم عامل اصلی سومی نیز در بازار وجود ندارد، زیرا اندروید تنها گزینه غیر iOS است. فناوری به کار گرفته شده در صفحات نمایش نیز کم و بیش در همه گوشی های بازار یکسان است.

فضای زیادی برای پیشرفت در حوزه گوشی های هوشمند تاشو وجود دارد

سامسونگ در این میان اما سعی کرد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد. این غول فناوری کره ای توانست گوشی های هوشمند تاشو را پیش از هر کمپانی دیگری، به بازار عرضه کند.  Galaxy Z Fold سری پرچمدار گوشی های تاشو این شرکت است که قیمتی حدود ۱،۷۹۹ دلار دارد. فضای زیادی برای پیشرفت در حوزه تلفن های هوشمند تاشو وجود دارد. سرعت نوآوری در این بخش نیز بسیار مهم است. در سال‌های اخیر شاهد بازطراحی‌ های عمده سری Galaxy Z Fold بوده‌ایم. ما همچنین شاهد اضافه شدن پشتیبانی از قلم S Pen و مقاومت این گوشی تاشو در برابر آب بودیم. گفته می‌شود که این Galaxy Z Fold 5 در برابر نفوذ گرد و غبار نیز مقاوم خواهد بود.

Galaxy Z Fold 4

هر چند این پیشرفت سریع را ما فقط در بازار گوشی های تاشو شاهد هستیم. به نظر می‌رسد که بخش گوشی های هوشمند پرچمدار معمولی همانند گذشته در حال پیشرفت سریع نیستند. قبلا هرساله شاهد پیشرفت های اساسی بودیم. چندین عامل دست به دست هم داده اند و دیگر تمام سازندگان گوشی های هوشمند نمی‌توانند آن سطح از هیجان را ارائه دهند. نحوه فروش گوشی های هوشمند، به ویژه در غرب، متفاوت است. در آنجا بسیاری از مشتریان برنامه چندین ساله ای برای ارتقا تلفن هوشمند خود دارند. آن ها از طریق تبلیغات و پیشنهادات، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا می‌کنند. این موضوع تضمین می‌کند که فروش گوشی‌های پرچمدار به‌طور پیوسته انجام خواهد شد.

تاریخ معرفی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 در رویداد آنپکد 2023 سامسونگ مشخص شد: 4 مرداد 1402

نظر شما چیست؟ آیا شما از تلفن هوشمند پرچمدار جدیدی استفاده می‌کنید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/11/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%82%D9%87-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا