اخبار فناوری

پیکسل فولد نیامده به مشکل خورد: گوگل اشتباه سامسونگ در نسل اول گلکسی زد فولد را تکرار می‌کند

با نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی Pixel Fold گوگل، این شرکت نسل اول گوشی تاشو خود را کمی زودتر در اختیار برخی بررسی‌کنندگان قرار داده است. بااین حال، به‌نظر می‌رسد حداقل یکی از این گوشی‌های اولیه پیکسل فولد، پس از تنها چهار روز به مشکل خورده و نمایشگر داخلی آن از کار افتاده است. ظاهراً لایه پلاستیکی روی نمایشگر این گوشی تا قاب‌ها امتداد نمی‌یابد و فضای کمی بین این قسمت و قاب صفحه باقی می‌ماند. همین مورد باعث می‌شود تا گردوغبار در این ناحیه جمع شده و وقتی گوشی تا شود، آن ذرات کوچک پنل OLED را سوراخ می‌کنند.

مشکل پیکسل فولد

Ron Amadeo، نویسنده مشهور فناوری، مشکلی را در Ars Technica منتشر کرده است که جزئیات از بین رفتن ناگهانی واحد بررسی Google Pixel Fold خود را پس از تنها چهار روز استفاده نسبتاً سبک نشان می‌دهد. Pixel Fold در آستانه عرضه گسترده‌تر در بازار است و آمادئو درحال نوشتن یک بررسی از دستگاه در هنگام وقوع فاجعه بود. به‌گفته‌ی آمادئو، قسمت پایین پیکسل فولد قبل از اینکه کل پنل شروع به شکستن کند و سمت چپ به ورودی‌های لمسی پاسخ ندهد، از بین رفت و یک گرادیان سفید در سراسر صفحه شروع به رشد کرد.

به‌نظر می‌رسد که خرابی صفحه‌نمایش ناشی از یک قطعه زباله کوچک است که یک نوار باریک در معرض پنل OLED را سوراخ کرده است که توسط شیشه بسیار نازک انعطاف‌پذیر محافظت نشده است. آمادئو همچنین بر این باور است که طراحی «مسطح تاشو» این گوشی که مورد ستایش نیز قرار گرفته است، می‌تواند مشکل را تشدید کند چراکه این گوشی تقریباً به‌طور کامل تا می‌شود و هر دو بخش نمایشگر را درمعرض خطر قرار می‌دهد. متأسفانه برای طرفداران Pixel Fold، به‌نظر می‌رسد آمادئو تصور می‌کند که هیچ مراقبتی نمی‌تواند مانع از ورود زباله‌ها به آن ناحیه شود که به‌طور بالقوه منجر به نتیجه مشابهی برای تمامی دارندگان این دستگاه خواهد شد.

مشکل پیکسل فولد

مشکل پیکسل فولد

گوشی‌های تاشو همواره نسبت‌به گوشی‌های هوشمند معمولی استحکام کمتری دارند، زیرا نمایشگر تاشو آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که انعطاف‌پذیر باشد و درنتیجه به ضخامت و استحکام شیشه‌ای که گوشی‌های هوشمند معمولی را می‌پوشاند، نیستند. البته، این سناریو بلافاصله شکست بحث‌برانگیز سامسونگ با عرضه نسل اول گلکسی زد فولد خود را به ذهن می‌آورد که پس از موجی از شکستگی‌های نمایشگر که به دستگاه دراختیار بررسی‌کنندگان اولیه وارد شد، پیش از آن‌که به‌صورت رسمی وارد بازار شوند، باید دوباره طراحی می‌شدند. بااین‌حال، از آن زمان، سامسونگ برای بهبود مستمر طراحی و استحکام گوشی‌های تاشو خود سخت کار کرده است.

آمادئو در مقاله خود ادعا می‌کند که همه گوشی‌های تاشو به‌طور بالقوه به‌اندازه Pixel Fold در برابر این مشکل آسیب‌پذیر هستند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که Pixel Fold به‌خصوص با توجه به بسته شدن دستگاه به‌صورت کاملاً مسطح، می‌تواند در برابر این مشکل آسیب‌پذیر باشد.

با عرضه نهایی این گوشی در روزهای آینده، انتظار می‌رود گزارش‌های بیشتری حول اولین مشکل جدی پیکسل فولد گوگل منتشر شود.

نظر شما پیرامون مشکل نمایشگر گوشی تاشو پیکسل فولد چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/27/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B4%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا